• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem yellow cutting pad

The Undertaker

Detailing rookie
14 apr 2011
27
2
Goedendag,

Ik heb zaterdag de auto van mijn ouders gepolijst met de gele pad van Monello en inizio forza.
En nou zit ik met twee probleempjes met de pad:

1.De randen beginnen te raffelen

2.Er zit een 'deuk' in het midden.

en de pics:
detail2013.jpg


detail2014.jpg


Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn. :schaam

Komt dit door verkeerd gebruik? zo ja, wat zou ik moeten veranderen aan mijn techniek?

Alvast bedankt, :)^
The Undertaker
 
Het rafelen komt waarschijnlijk, omdat je met je pad langs een scherp randje bent gegaan, denk aan emblemen.
De deuk kan ik niet verklaren.
 
Die deuk kan komen door dat je te hard hebt gedrukt op de pad/dap.

het gewicht van de machine is voldoende, je hoeft dus niet extra te drukken.

dat raffelen kan inderdaad komen door scherpe randjes, maar kan ook terug gekoppeld worden aan het drukken.

(Correct me if iam wrong)
 
scenic zei:
Dat moet dan wel een hele slechte staat van lak zijn wil je deze combi vaak gebruiken !................foto`s !

Ik heb op het moment geen foto's, maar het gaat om een citroen xsara picasso.
De swirls verdwenen pas met deze combinatie! 8-())
 
Citroen staat heel erg bekend om een (soms) behoorlijk zachte lak.

die tip wil ik je wel mee geven, maar als je het echt nodig hebt, dan kan het natuurlijk :)

je gaat uiteraard wel langzaam over het paneel? zeg 3-5cm per seconde?
 
Grove pad met grove polijst zorgt er wel voor dat je swirls verdwijnen, maar dat is vaak niet nodig hoor. Haalt bovendien aardig wat lak weg, en veroorzaakt zelf ook heel veel eigen miniswirls.
Op een zachte/medium lak kan je misschien beter met een witte pad met SSR2 aan de gang, en wat langer doorwerken.

Persoonlijk vind ik Monello fijner op een harde duitse lak (is het stiekum ook een beetje voor gemaakt van origine), maar het kan uiteraard prima op een andere laksoort.