• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"probleempje" met voorruit, en velgenvraagje.

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Een eenvoudige vraag, waar ik het antwoord graag op zou krijgen. Het dashboard van de wagen bestaat uit leder, hoe kan ik de voorruit reinigen, langs de binnenzijde, zonder het leder te raken, wetende dat de ruimte tussen de voorruit en het dashboard miniem is (naar de voorkant van de wagen toe).
En is het nuttig om velgen te beha,delen met een glaze, en daarna met een sealant ?
Iemand een oplossing, alvorens ik eraan begin ? Maar weer eens bedankt bij voorbaat !
 
Een handdoek over het dashboard leggen terwijl je je ruiten schoonmaakt en op de doek sprayen ipv de ruit. En een glaze op je velgen? Als je velgen niet in de lak staan zie ik er het nut niet van in. Glaze is om lak te voeden, swirls te "vullen" zodat je een diepere glans krijgt, dat lijkt me op lichtmetalen velgen redelijk onnodig. (of zijn er mensen die daar anders over denken)
 
Handdoek op het dashbord leggen en de ruit schoonmaken met de "Glass Master Pro".
Uiteraard de glascleaner op de Glass master Pro spuiten en niet direct op de ruit
 
DivingDisaster zei:
Een handdoek over het dashboard leggen terwijl je je ruiten schoonmaakt en op de doek sprayen ipv de ruit. En een glaze op je velgen? Als je velgen niet in de lak staan zie ik er het nut niet van in. Glaze is om lak te voeden, swirls te "vullen" zodat je een diepere glans krijgt, dat lijkt me op lichtmetalen velgen redelijk onnodig. (of zijn er mensen die daar anders over denken)

Sorry Divingdisaster, ik was vergeten melden dat het gelakte velgen zijn, mijn excuses.
Deze dus;
BILD0531-1.jpg


Aan de rest mijn oprechte dank voor de reply's !:party:
 
Dat verklaart je vraag ;) Maar of een glaze toegevoegde waarde heeft op deze lak betwijfel ik. Ik denk dat je er goed aan doet om ze goed schoon te maken en dan in de sealant te zetten. Maar misschien zijn er mensen die andere ervaringen hebben of een andere mening zijn toebedeeld.
 
Natuurlijk....niks sealant, maar een wax, de rimwax of wheelwax doen hier wonderen.....heb zowat dezelfde wielen Borbets LV4 antraciet en remstof en/of vuil krijgt absoluut geen kans !
 
Ik heb ook black hole op mijn velgen gedaan en heb toch echt het vermoeden dat ze er net iets meer van zijn glimmen, het verschil is wel nauwelijks waarneembaar en zeker omdat als ze gemonteerd de velgen binnen no-time alweer vuil zijn.
In de toekomst zou ik mijn velgen enkel ff polijsten en hop 845 erop (heb ook wheelwax staan maar grijp eerder na de 845 omdat deze langer blijft kleven en erg goed tegen strooizout kan naar het schijnt), de glaze is sonde van de tijd en het product.
 
scenic zei:
Natuurlijk....niks sealant, maar een wax, de rimwax of wheelwax doen hier wonderen.....heb zowat dezelfde wielen Borbets LV4 antraciet en remstof en/of vuil krijgt absoluut geen kans !

Wat van de PB's Wheel Sealant? :-" Vind ik top product, handig in aanbrengen ook.

Zou op velgen geen glaze zetten om een betere hechting te hebben. Op velgen is duurzaamheid voor mij prioriteit.
 
PB Weel Sealant vind ik echt geweldig. Zelfs na een aantal ronden stampen over de Nurburgring + de heen en terugreis haal je het remstof er zo af met een sopje. Niet boenen en schrobben.