Beste detailers
Na al een heel ruim aantal auto s ge detaild te hebben stel ik mij de vraag of ook u al problemen heeft gehad met afwerken met een DA
Ik heb dit de laatste tijd al een x aantal maal aan de hand gehad(meestal zwart)
Na het roterend polijsten ga ik over met afwerken o
Met Da
Als de auto binnen staat ziet die er perfect uit maar als je er met de sungun op schijnt of in de zon zet is het een echte drama
Nu het is niet mijn eerste auto die ik doe vermits ik dit doe in bijberoep
Vandaag was ik in onderaanneming bezig aan een Audi a8
Het probleem
Na het voorbereiden begonnen met klein testspotje
Vermis de Audi goed begaaid was kwam het beste uit op
Megs 105 op rode pad roterend
En dan 205 op gele pad roterend (als testspot)
Even het sungun en alles leek ok alleen nog een beetje zeeeeeeeeeer lichte hologrammen maar verwaarloosbaar omdat we afwerken met de vrg
Ok aan de slag dan maar
Eerste roterend 105
Gevolgd door 205 op gele megs pad met de flex vrg
Toen dit gedaan was even in volle zon ter controle
Maar helaas was dit een ramp
Wat ik op de motorkap zag was te omschrijven als een vettige waas in combo met lichte marring en hologrammen(om het toch maar te beschrijven)
Ik dacht bij mezelf hmmmm raar ma geen probleem we gaan verfijnen
Dus volgende stap was 205 op zwarte megs pad
Helaas GEEN enkele verbetering
Dan maar overgeschakeld naar ander polish na het ontvetten met eraser
(Dit had ik ook geprobeerd toen ik de eerste keer die waas opmerkte voor da ik met zwarte pad begon
Toen hebben we verschillende pads van hexLogic in combo met de v series geprobeerd
V36 en v38
Helaas nog niet ok
Na een flinke pause omdat ik in alle staten was en de wanhoop nabij toch beslist om hem compleet roterend af te werken met zwarte megs pad en terug 205
Tot mijn grote verbazing was hij perfect zowel in de zon als binnen na controle van de sun gun
Nu is mijn vraag waarom ik niet kon finischen met de DA terwijl het met de roterende perfect ging
Ter info er is niet teveel Produkt gebruikt en de polishes zijn tegoei doorgewerkt
Na al een heel ruim aantal auto s ge detaild te hebben stel ik mij de vraag of ook u al problemen heeft gehad met afwerken met een DA
Ik heb dit de laatste tijd al een x aantal maal aan de hand gehad(meestal zwart)
Na het roterend polijsten ga ik over met afwerken o
Met Da
Als de auto binnen staat ziet die er perfect uit maar als je er met de sungun op schijnt of in de zon zet is het een echte drama
Nu het is niet mijn eerste auto die ik doe vermits ik dit doe in bijberoep
Vandaag was ik in onderaanneming bezig aan een Audi a8
Het probleem
Na het voorbereiden begonnen met klein testspotje
Vermis de Audi goed begaaid was kwam het beste uit op
Megs 105 op rode pad roterend
En dan 205 op gele pad roterend (als testspot)
Even het sungun en alles leek ok alleen nog een beetje zeeeeeeeeeer lichte hologrammen maar verwaarloosbaar omdat we afwerken met de vrg
Ok aan de slag dan maar
Eerste roterend 105
Gevolgd door 205 op gele megs pad met de flex vrg
Toen dit gedaan was even in volle zon ter controle
Maar helaas was dit een ramp
Wat ik op de motorkap zag was te omschrijven als een vettige waas in combo met lichte marring en hologrammen(om het toch maar te beschrijven)
Ik dacht bij mezelf hmmmm raar ma geen probleem we gaan verfijnen
Dus volgende stap was 205 op zwarte megs pad
Helaas GEEN enkele verbetering
Dan maar overgeschakeld naar ander polish na het ontvetten met eraser
(Dit had ik ook geprobeerd toen ik de eerste keer die waas opmerkte voor da ik met zwarte pad begon
Toen hebben we verschillende pads van hexLogic in combo met de v series geprobeerd
V36 en v38
Helaas nog niet ok
Na een flinke pause omdat ik in alle staten was en de wanhoop nabij toch beslist om hem compleet roterend af te werken met zwarte megs pad en terug 205
Tot mijn grote verbazing was hij perfect zowel in de zon als binnen na controle van de sun gun
Nu is mijn vraag waarom ik niet kon finischen met de DA terwijl het met de roterende perfect ging
Ter info er is niet teveel Produkt gebruikt en de polishes zijn tegoei doorgewerkt