• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen afwerken met DA

Deca8309

Detailing rookie
18 mei 2012
34
0
Beste detailers

Na al een heel ruim aantal auto s ge detaild te hebben stel ik mij de vraag of ook u al problemen heeft gehad met afwerken met een DA


Ik heb dit de laatste tijd al een x aantal maal aan de hand gehad(meestal zwart)
Na het roterend polijsten ga ik over met afwerken o
Met Da

Als de auto binnen staat ziet die er perfect uit maar als je er met de sungun op schijnt of in de zon zet is het een echte drama

Nu het is niet mijn eerste auto die ik doe vermits ik dit doe in bijberoep


Vandaag was ik in onderaanneming bezig aan een Audi a8

Het probleem
Na het voorbereiden begonnen met klein testspotje

Vermis de Audi goed begaaid was kwam het beste uit op
Megs 105 op rode pad roterend
En dan 205 op gele pad roterend (als testspot)

Even het sungun en alles leek ok alleen nog een beetje zeeeeeeeeeer lichte hologrammen maar verwaarloosbaar omdat we afwerken met de vrg
Ok aan de slag dan maar

Eerste roterend 105

Gevolgd door 205 op gele megs pad met de flex vrg

Toen dit gedaan was even in volle zon ter controle
Maar helaas was dit een ramp

Wat ik op de motorkap zag was te omschrijven als een vettige waas in combo met lichte marring en hologrammen(om het toch maar te beschrijven)

Ik dacht bij mezelf hmmmm raar ma geen probleem we gaan verfijnen
Dus volgende stap was 205 op zwarte megs pad

Helaas GEEN enkele verbetering

Dan maar overgeschakeld naar ander polish na het ontvetten met eraser
(Dit had ik ook geprobeerd toen ik de eerste keer die waas opmerkte voor da ik met zwarte pad begon


Toen hebben we verschillende pads van hexLogic in combo met de v series geprobeerd
V36 en v38
Helaas nog niet ok


Na een flinke pause omdat ik in alle staten was en de wanhoop nabij toch beslist om hem compleet roterend af te werken met zwarte megs pad en terug 205

Tot mijn grote verbazing was hij perfect zowel in de zon als binnen na controle van de sun gun

Nu is mijn vraag waarom ik niet kon finischen met de DA terwijl het met de roterende perfect ging

Ter info er is niet teveel Produkt gebruikt en de polishes zijn tegoei doorgewerkt
 
de XC-3401VRG is een excenter met geforceerde aandrijving inderdaad.
In denk ook dat daar een deel van het probleem zit, maar ook in de lakken waar over gesproken wordt...
Heb het al meerdere malen meegemaakt dat een D/A (vrijloop, dus geen geforceerde aandrijving) met finishing pad (zwart of nog zachter) met een finishing polish of zelf glaze micro marring achterliet, terwijl roterend finishen prima ging.
Liever een of 2 minimale hologrammetje op lastige hoekjes, dan een auto vol micromarring als je het mij vraagt....
 
Bij unizwart is dat soms het geval inderdaad. Een DA maakt dan micromarring en als geheel valt al die micromarring meer op dan hele lichte hologrammen hier en daar.
Vind persoonlijk dat Monello wel strakker finished dan M205 zeker na het ontvetten
 
Ben ik het ook met je eens Dennis, echter is de M205 bij mij in de meeste gevallen gemakkelijker afnemen.
Dat is vooral op een gevoelige lak een groot pluspunt op zo'n moment...
 
Spraytje detailer en een paar edgeless doeken lossen dat wel op :)
 
allemaal al geprobeerd Dennis.
Maar het blijft toch per lak verschillend...
Back ontopic, hoop dat TS nu 'antwoord' heeft op zijn vraag? ;)
 
Mijn auto moest roterend gefinisht worden en dat hebben we dan ook gedaan. M205 werkt soms niet 100% af, dus dat kan het ook zijn.

Foto's zijn welkom, dan kunnen we het zo zien.
 
Bij deze wil ik u allen bedanken voor het meedenken naar het probleem

Ben ook vergeten te zeggen dat ik na de vrg de gewone DA heb geprobeerd
Maar ook dit hielp niet
En zoals eerder vermeld heb ik niet alleen met de 205 proberen af te werken maar ook let v36 en v38

Foto s heb ik helaas niet want had nu al tijdgebrek