• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met Fusso coat wax hologrammen ?

Ik heb zelf de nieuwe (2019) dark versie. Was na totaal verkeerd (in cirkels aangebracht ipv rechte banen en waarschijnlijk iets te dik ) aanbrengen wel wat werk om uit te buffen, maar geen vlekken. Wel waxhologrammen, die inmiddels wel verdwenen zijn na een wasbeurt en een wipe down

Heb nog niet de methode met de vochtige pad gehanteerd, maar ik ben wel benieuwd.
 
Ik smeer Fusso altijd als een normale wax. (Cirkels, droge pad) Fllinterdun blijven uitsmeren en dan werkt het prima. Mooi spul wat standtijd en hydrofobische eigenschappen betreft.

Maar, to be honost, soms kom je een lak tegen die geen vrienden wil worden met Fusso. Waar het aan ligt, geen idee.
 
Ik gebruik het ook op een standaard wax wijze en (gelukkig) nog nooit problemen gehad, altijd enorm tevreden geweest.
Zit er nu alweer een maand of 2 op bij mij, en nog steeds goed aanwezig ondanks de afwezigheid van wat extra aandacht de afgelopen maand.

Ik ben nogal eigenwijs dus wellicht geen voorbeeld dus zou het nog een poging geven :D
en mocht het dan nog niet werken dan maar zoals hierboven word gezegd dat het misschien gewoon niet zal werken.
 
  • Grappig
Reactions: T.Mulder
In de gevallen dat het moeilijker gaat, dan zijn de genoemde tips wel goed! Ook dan moet je even uitvogelen welke je gaat doen. ;) (Rechte banen, vochtige pad, vaker van doek wisselen, etc)
 
Ik koop deze wax niet meer na dezelfde ervaringen met zwart metallic. Man wat een hologrammen, stinkende en vettig blijvende wax. Het alternatief? Collinite 915. Een verademing vergeleken met dit. Ok, ipv een half jaar zit het misschien 5 maanden maar de glans is prachtig en bij korte curing (paar minuten) heerlijk gemakkelijk verwerken! (Hoe dan ook, succes!)
 
Ik heb ook de witte nieuwe Fusso op de Leon zitten en die doet het goed, voordeel van een witte auto is dat je er geen hologrammen op ziet..

Voor mijn vaders nieuwe auto wil ik de zwarte misschien nog aanschaffen, deze is momenteel in de aanbieding met de Rain Drop coating, iemand die daar ervaring mee heeft?

Het ziet er op de filmpjes allemaal wel heel erg makkelijk uit...
 
@Quincy waarom zou je niet gewoon de witte fusso die je al hebt op die zwarte auto smeren? Minder risico op vlekkentyfus en ik heb de witte variant ook wel eens op een donkere auto gesmeerd =niks mis mee
 
  • Leuk
Reactions: Deleted member 7744
Die Raindrop ben ik zelf ook wel benieuwd naar, zag die zelf net nadat ik zelf de DJ red mist had gekocht.

De witte fusso heb ik zelf op een grijze auto en bevalt prima, kan zomaar een verschil maken qua vlekken.
Want ik kan mij geen verschillen bedenken die ik ooit heb gezien tussen de lichte en de donkere fusso, het is niet dat het beter glom van wat ik me kan herinneren.
 
Afgelopen zaterdag een deel van de auto hernieuwd in de Fusso gezet en dit keer wel de applicator eerst vochtig / nat gemaakt. Dat maakt echt een wereld van veschil met uitbuffen: aanbrengen, heel even laten curen en afnemen: klaar. Super easy. Echter, is de lak te warm en/of de applicator te droog: boenen ipv buffen.