• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met Monello spraykoppen

ThijsD

Detailing addict
19 okt 2018
117
73
29
Dordrecht
Sinds kort ben ik in het bezit van de Monello New Car Kit. Echter heb ik wat issues met de spraykoppies. Hoe ik ook aan dat ding draai er komt altijd een dikke straal uit. Op zich niet zo erg maar ik ga zo hard door me product op die manier. Doe ik iets verkeerd? Of heb ik gewoon echt dikke pech (4 flessen). Op het moment dat ik de knop weer verder terug draai komt er ook altijd product uitgelopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan nevelen met deze sprayflessen? Want het is heel vervelend op deze manier...
 
Dit heb ik nog nooit gehad...

Ik draai na gebruik altijd de doppen helemaal dicht. Als ik wil nevelen, draai ik ze een klein stukje los.

Wat voor producten heb je erin zitten?
 
Het gaat om de spraykoppen die je bij de flessen zelf krijg

  • Acquafobia - 500ml
  • Cristallino Glass Cleaner - 500ml
  • non-Ferro - 500ml
  • Perfetto Detailer Spray - 500ml
 
Gewoon heel klein stukje open draaien. Dan sprayen ze perfect hoor.
Kwart slag of een halve slag is al genoeg denk ik!

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heel vreemd! Had er zelf in het begin ook last van, maar na wat testen sprayen ze perfect.
Gewoon eens helemaal dicht draaien en dan beetje bij beetje open draaien. Je hebt best veel weerstand als hij net open is maar dan sprayen perfect!
 
Ik heb best veel Monello-flessen en sprayers. Ik heb hier dunne vloeistoffen in, maar ook dikkere zoals Natural Look / bandendressing / Revive . etc. De meeste heb ik al jaren en doen het nog steeds goed.

Ik neem aan dat iedereen wel aan een spraykopje kan draaien, dus daar zal het probleem toch niet liggen, lijkt mij. ;)
 
Ja heb geen idee, ik ga zo de auto wassen en dan nog eens proberen. Uit eerder tips vernomen om de draaiknop een klein stukje te doen. Misschien was ik al tever. We gaan et zien.
 
Mijn ervaring is inderdaad dat je bij veel sprayer ze té ver open draait. Wat ik bijvoorbeeld bij de Poorboys sprayers heb is dat ik ze zo draai dat er een goede nevel uitkomt, maar als ik ze vervolgens na een half uur pak dat ik hem opnieuw moet opendraaien omdat er niets uitkomt. Net of hij zichzelf weer dicht draait.

Enfin, er zou zeker een goede nevel uit moeten komen :p.