• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

problemen rubber/kit om raam

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.327
193
38
Brabant
ik merk nu sinds een tijdje dat bij het detailen van onze lupo de rubbers (of is het kit?!)waarmee de ruiten vastzitten zwart afgeven op mn MF doeken...
erg smerig, en hardnekkig ook nog..!
is dit te weg te krijgen door bv behandeling van de rubbers met APC? evt. trim restorer oid?!?
 
Niet recentelijk bij garage ( zelf dan had je wel geweten ) de rubbers vast laten zetten ( of buiten jouw weten om ) met zwarte ruitenkit ?
Indien recentelijk bij garagist bent geweest >> ff navragen

Je kan proberen eerst goed te reinigen met APC, want trim restorer zal er alleen maar extra laagje "bovenop" leggen en dat is probleem verschuiven ipv oplossen.

Kan ook nog restant zijn van vorige detailbeurt waarbij er een goed is gebruikt dat er niet echt intrekt maar maskeert ( bv turtlekwak black chrome )
 
idd niet bij garage geweest...
zal proberen binnenkort foto's aan t verhaal toe te voegen.
gaat om de rubbers/kit in de sponning, tussen plaatwerk en raam in zegmaar...
ziet er een beetje poreus uit..

voorgaande eigenaren waren echte krasstraat-fans, miss een wax/hotwax van de wasstraat die de rubbers aangetast heeft...?!
 
komt me bekend voor. dit lijkt mij voor 99% een gevalletje van afgevende rubbers. Je gaat er waarschijnlijk nu op letten omdat je op een andere manier je auto poetst als voorheen. Rubbers zetten ze niet vast met ruitenkit.

Goed ontvetten met APC helpt, mag gerust een paar keer. Rubbers kunnen hier wel grijzig van worden, maar geen nood, PB TR biedt uitkomst.

dus gewoon lekker ontvetten en dressen.

Niks aan de hand. :D
 
Rubber dat een tijd oud is geeft altijd af. APC helpt hier een beetje bij maar afgeven blijft hij doen.
 
Wij hebben sinds kort een Skoda-Yeti, waarvan de rubbers om de ramen afgeven op de lak, waardoor er allemaal zwarte strepen te zien zijn (rubbers zijn natuurlijk nat geworden, door de nattigheid/het weer en dat is gaan druipen).

Dus, in ons geval gaat het om gloednieuwe rubbers.

Inmiddels hebben wij hierover al contact met de dealer opgenomen.
 
zou ook kunnen dat de dealer een trim restorer oid heeft gebruikt die niet echt lekker hecht en hierdoor gaat druipen.

Maar volgens mij geven rubbers en kitten altijd wel af, mijn 14 jaar oude auto heeft na een paar regenbuien ook zwarte strepen onder de gelijmde zijruiten. Heb dan ook nog nooit de randen goed met een APC schoongemaakt.


ps: strepen zitten er niet vast op, na het afspuiten met de HD zijn ze al weg.