• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Product met alcohol, effect op carrosserie

Tyndarus

Detailing rookie
13 jun 2015
1
2
Beste,

Om de ruiten van m'n auto te reinigen, gebruik ik een product dat alcohol bevat. Camionette wordt meestal gewoon afgespoten met hoge druk.
Heeft de alcohol in dit product een verdunnende werking op de laklaag en moet ik oppassen dat het product niet op de lak terecht komt?

Of kan dit geen kwaad en zou ik het ook mogen gebruiken om eens een wat vuilere plek uit te wrijven,
zoals een grotere plek insectenresten/vliegenstronten, die er met de hogedrukreiniger niet goed afgaan.

mvg,
Dieter

Er zijn diverse detailers die na het polijsten hun lak ontdoen van de achtergebleven oliën met isopropyl alcohol (IPA). Het ontvet en verwijdert wax. Een enkele keer lijkt me geen probleem, maar van de sterk ontvettende kan de lak wel schraal worden.

Gebruiken om de ruiten schoon te maken kan geen probleem zijn
In het reservoir voor de ruitensproeiers moet je het echt niet doen
Als lak in aanraking is gekomen met alcohol zal het veelal geen bescherming meer hebben
Dus die moet je dan even opnieuw aanbrengen

Verkeerde ruitensproeiervloeistof leidt bij menig auto tot clearcoat failure
Dan wordt de blanke laklaag dof of laat zelfs los