• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten kiezen beginnende poetser

martines505

Detailing trainee
22 jun 2020
4
25
Ik wil gaan beginnen met het poetsen van m'n auto want deze heeft veel swirls en wat krasjes.
20200622_171919.jpg
20200622_171911.jpg

20200622_172200.jpg


Ik heb al veel gezocht op dit forum en zie veel aanbevelingen voorbij komen, nu weet ik zelf niet echt wat handig is om mee te beginnen en welke producten te halen.

Wasspullen heb ik thuis al en ben van plan het poetsen van de auto met de hand te doen.

Voor het kleien dacht ik aan de monello dolce verde klei set.

Daarna met monello mezzo en een foam pad?

Daarna nog monello finale op een foam pad?

En qua wax heb ik ook niet echt een idee wat handig is.

Zover was ik gekomen dmv het lezen op dit forum.
Ik hoop dat jullie me producten kunnen aan/afraden zodat ik daar geen fouten maak

Alvast bedankt!
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
De monello dolce verde klei set is in principe prima.

Wat betreft het polijsten, mezzo en daarna finale is in principe ook prima, maar het ligt er wel aan hoe hard je lak is en of je met die combinatie voldoende resultaat kunt boeken. Eigenlijk moet je eerst testen welke combin je nodig hebt.

De wax is net als shampoo best persoonlijk, dit is gewoon een kwestie van uitproberen. Degene die hier aangeraden worden zijn doorgaans allemaal goed, alleen de 1 zul je mogelijk iets fijner vinden dan de ander.

Wat betreft de wax is de colonite 845 een hele mooie wax die zich erg makkelijk laat verwerken.
 
De monello dolce verde klei set is in principe prima.

Wat betreft het polijsten, mezzo en daarna finale is in principe ook prima, maar het ligt er wel aan hoe hard je lak is en of je met die combinatie voldoende resultaat kunt boeken. Eigenlijk moet je eerst testen welke combin je nodig hebt.

De wax is net als shampoo best persoonlijk, dit is gewoon een kwestie van uitproberen. Degene die hier aangeraden worden zijn doorgaans allemaal goed, alleen de 1 zul je mogelijk iets fijner vinden dan de ander.

Wat betreft de wax is de colonite 845 een hele mooie wax die zich erg makkelijk laat verwerken.

Bedankt! Tis een honda civic en las dat japanse lakken over het algemeen best "zacht" zijn.

Ook ben ik benieuwd welke pads ik dan nodig heb, want daar zit volgensmij ook nog best wat verschil in.

Zal die wax ook onthouden:innocent:
 
Als je met de hand aan de gang gaat, koop dan ook een glaze erbij. Met de machine haal je al geen 100% correctie, laat staan met de hand. De glaze gaat het wow-effect wel bijstaan op deze lak zie ik :)

Mezzo kun je combineren met een medium pad, finale met een finish pad.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De monello dolce verde klei set is in principe prima.

Wat betreft het polijsten, mezzo en daarna finale is in principe ook prima, maar het ligt er wel aan hoe hard je lak is en of je met die combinatie voldoende resultaat kunt boeken. Eigenlijk moet je eerst testen welke combin je nodig hebt.

De wax is net als shampoo best persoonlijk, dit is gewoon een kwestie van uitproberen. Degene die hier aangeraden worden zijn doorgaans allemaal goed, alleen de 1 zul je mogelijk iets fijner vinden dan de ander.

Wat betreft de wax is de colonite 845 een hele mooie wax die zich erg makkelijk laat verwerken.

+1
 
Als je met de hand gaat polijsten heb je niet zoveel keuze in pads om te polijsten: je hebt de oranje Monello handpad en je hebt de witte Monello handpad, en voor het aanbrengen van wax/glaze heb je dan nog een zwarte Monello finishing pad, maar daarvoor kun je ook een Monello disco rosso of nero gebruiken.
Als je lak heel zacht is, kun je misschien volstaan met Mezzo op wit en Finale op de zwarte finishing handpad.

Met de hand in elk geval nooit grover polijsten dan middelgrof (dus Mezzo of vergelijkbaar), omdat het niet te doen is om de waas die bij grof polijsten ontstaat, weer weg te krijgen door met de hand middelgrof te polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas