• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Professionele keramische coating of zelf regelmatig een spray gebruiken

Ik gebruik zelf Cancoat van Gyeon, deze blijft zo'n 6-12mnd goed claimen ze zelf. Is er een coating die jullie adviseren of ervaring mee hebben, die langer dan de CanCoat blijft zitten? Ik vind ze erg prijzig om allemaal uit te proberen, dus probeer het zo wat specifieker te krijgen. Of is dit per persoon verschillend?
 
@Altos dank voor je ervaring. 17 maanden is behoorlijk lang. Ga ik zeker eens proberen. Ook ervaring met CQuartz van Carpro, hoor ik ook positieve verhalen over.
 
CQuartz ga je hier weinig over vinden omdat CarClean daarmee is gestopt na de nodige problemen.

Zelf helaas ook mindere ervaringen mee gehad met allerlei onverklaarbare spots e.d.

Gyeon & Nanolex hebben hele mooie coatings, daar kan je eigenlijk geen miskoop mee doen.
 
  • Leuk
Reactions: DetailingDutch
Ik denk dat de Gyeon One een goede tussen oplossing voor je is, relatief makkelijk aan te brengen, toch wat duurzamer en goed betaalbaar.

Maar Pure, Mohs en Synchro zijn ook allemaal prima.
 
  • Leuk
Reactions: DetailingDutch
Rest mij nog 1 vraag:$ Is het altijd nodig om eerst te polijsten voordat je een coating aanbrengt? Of kun je hem ook aanbrengen als je de auto gewassen hebt, iron, tar decon hebt gedaan, auto gekleid hebt en daarna gyeon prep hebt gebruikt?
 
Dat is volledig afhankelijk van de staat van de lak maar ik zou het altijd doen; alle defecten zoals krassen, swirls etc. zitten dan onder de coating en dat wil je juist voorkomen. Met polijsten verwijder je alle lakdefecten zodat de lak zo goed mogelijk is voor je een duurzame coating aanbrengt.
 
  • Leuk
Reactions: DetailingDutch
Ik heb afgelopen week een vrijwel nieuwe auto mogen behandelen, des heb ik gepolijst, rondje primer. Dus ja.

Na kleien is polijsten raadzaam omdat klein vaak wat "marring" veroorzaakt.
 
  • Leuk
Reactions: DetailingDutch
Nou dan ga ik binnenkort maar even langs de sloop om een test motorkap te halen en daar op te polijsten, voordat ik aan mijn auto begin:$
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Enige nadeel van polijsten, afhankelijk van het gewenste resultaat, het type lakwerk/auto en of je wel of niet een binnenplek hebt, kost het je echt een hoop tijd.
Maar als je het hebt gedaan, is je resultaat zo zo zo veel beter.