• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

project ax - first rotary experience

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
vandaag dus eens de rotary ter handen genomen.

het is een oud wagentje, dus ik dach.. ACH waarom ook niet..

we begonnen met een test spotje, hierna een wafelpad gepakt, en de menzerna intensive polish.

dit ging prima, vrat swirls heel snel op, en liet evengoed een vrij knappe finish achter.
na behandeld met menzerna's final finish liet zover de zon scheen, niets van hologrammen achter

afgewerkt met autoglym srp, daarna dodo limeprime lite, en daarna natty's red

Ag srp had ik naar mijn idee niet echt hoeven gebruiken, maar better safe than sorry

limeprime liet het geheel weer een stapje meer glitteren, en natty's beschermt goed!!

voor foto's heb ik niet echt.. maar als je in je hoofd houdt dat hij uit 91 is
gewassen is met spons en 1 emmer en wash&shine
de laatste 6 jaar 1 keer of 2 keer per jaar door de krasstraat ging, en hij ERG mat was, heb ik genoeg gezegd

ik ben er in ieder geval trots op, en dit is dus mijn eerste volle rotary detail

in progress:
4a7c482a8f898-P1000549.JPG


inspectie
4a7c48444b630-P1000550.JPG


hier kan je zien hoe hij er na een wasje uitzag:
4a7c485d64be6-P1000551.JPG


swirls almost gonew^^w
4a7c488007311-P1000552.JPG


alleen nog de wax erop dan is hij klaar :heart_eyes:
4a7c48c1c9704-P1000553.JPG


al met al, is de rotary mij dus HEEEEEL goed bevallen,
uiteraard aan het begin even moeilijk, ding liep veel, maar na de deur gedaan te hebben had ik wel de macht over het beest.
echt stuiteren heeft hij niet gedaan, en 9 van de 10 keer danstte hij over de lak
wel merktte ik ene terug val in toeren tijdens het harder drukken op de machine, maar dit is maar voor lief te nemen met een dergelijk apparaat

laat eens weten wat jullie er van vinden!
 
@ tha bird, ja, ik had nachtdienst en was om 2 uur smiddag's wakker.
toen lagen er 2 pakkies, 1 van CC met menzerna's en kompressor's

en 1 met een rotary (erg goed verzorgd ingepakt e.d.:)^ )

en toen dacht ik... ja!! ik zet hem gewoon op de AX, tot standje 4 / 5 ging het prima, harder had geen zin..

hij is naar mijn mening goed gelukt!

en nee, ik kom niet met deze auto, ik kom met mijn eigen auto, deze gaat weg wegens aankomende apk en gebroken remleiding rechtsachter (dus link om mee te rijden)


@ danny, ja ik had hem voordat ik met de rotary erop ging, afgeplakt met het wel bekende blauwe tape
verder heb ik hem behandeld met protech plastic cleaner o i d

@ de rest

hij is weer erg mooi wit geworden ja!

dank jullie voor de positieve reacties, en het lezen van mijn eerste show off