• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

project nr.2 Volkswagen polo 2f 1e eigenaar 86.000km

Dat is een hele verbetering. Heel veel succes met de rest van de auto. Hoeveel claybars ga je gebruiken bij de Polo?
 
thanks allen,

SanderBakker, ik heb een festtool rotary polijstmachine gebruikt met een gele en grijze pad van cartec( geel is voor grof, en grijs is voor fijn polijsten)

nickst dit was de enige claybar die ik nodig had (gelukkig)

vanavond ook weer verder gegaan, heb mooi even het dak en het rechtervoor spatbord gepolijst. het dak blijkt in betere staat te zijn dan de motorkap, ook al zou die ook wel een keer ge- wetsand mogen worden. het spatbord is echt gewoon zo goed als nieuw, ik hoop dat de rest ook zo is!:)^

20150202_182031.jpg


20150202_193740.jpg


20150202_202804.jpg


grwessel
 
zo, weer even een update, afgelopen week 3 avonden flink aan het polijsten geweest ben al een heel eind, niet alles staat op de foto's maar ik moet nog 1 deur en wat moeilijk bereikbare plekken, maandag kan ik (als het goed is) weer verder dus hoop hem dan af te hebben kwa polijst werk. daarna moeten er ook nog wat dingen gebeuren maar dat komt allemaal goed!

20150203_201914.jpg


20150203_185905.jpg


20150203_185806.jpg


20150203_202042.jpg


achterklep is zeer goed gelukt, de zijflank ook overigens, maar deze kant is ooit al een keer overgespoten dus die was niet zo heel dof.

begin me toch af te vragen welke kleur dit nu is, want als ik alle andere rode polo's bekijk is dit een veel donkerdere kleur. ben tot nu toe nog maar een paar polo's is dezelfde kleur tegengekomen. het lijkt wel iets van appel of bloed rood.. het is in ieder geval wel een mooie kleur vind ik.

grtz wessel
 
Erg tof project! Zo wordt poetsen dankbaar werk. ;) Meteen een abonnement genomen op dit project.
 
zo en de laatste beetjes zijn gepolijst, voor deze week houd ik het even voor gezien, volgende week heb ik carnavalsvakantie dus dan ga ik er nog een volle dag aan spenderen, en dan zou die ongeveer zo goed als klaar moeten zijn.

nu is alleen de buitenkant gepolijst, de deursponningen e.d. moet ik nog doen die zijn ook redelijk verweerd.

gepolijst zijn ze nu alleen nog maar met monello veloce en poorboys ssr2,5. nu ga ik hem de eerst volgende keer voor dat ik begin wassen zodat alle polijst troep er weer af gewassen is, daarna ga ik de hele auto nog (na) polijsten met poorboys ssr1 en daarna gaat de pb black hole en de natty's paste wax erop. verder moeten er nog dingen gebeuren zoals stoelen stoomcleanen, bumpers weer netjes zwart maken, ramen polijsten en de wielen opnieuw zilver spuiten. of terwijl ben er voorlopig nog niet mee klaar.

zie hier de foto's van hoe hij er tot nu toe bij staat:

20150209_202921.jpg


20150209_172648.jpg


20150209_202935.jpg


20150209_203040.jpg


20150209_172843.jpg


grtz wessel
 
vandaag weer ff verder gegaan,

poorboys blackhole aangebracht en ook de wax, dus poetsen hoeft vanaf nu voorlopig niet meer.

verder ook de dagkantjes, de ramen gepoetst en weer even de bumpers mooi zwart gemaakt met de föhn, verschil is toch wel duidelijk zichtbaar!
morgen nog de velgen enz. doen en dan is hij als het goed is af, mocht iemand interesse hebben hij is te koop!

20150216_120714.jpg

bezig met het de wax aanbrengen

20150216_134821.jpg
 
jep, klopt helemaal. doordat het plastic ouder word breekt het open in heel veel kleine stukjes, en zoals we allemaal weten is wanneer je plastic buigt of breekt de binnenkant wit. door het verouderen gebeurt dit bij bumpers ook, als je het warm maakt smelt je het weer aan elkaar en krijgt het zijn oorspronkelijke kleur terug. altans dat is mijn theorie, kan goed zijn dat er geen zak van klopt hoor:-D

het werkt in ieder geval wel. het mooie is dat het ook zo zwart blijft!
 
Het werkt inderdaad, stond zelf voor de keuzen om te fohne of mat zwart te spuiten van mijn vr6 spoiler. Na het fohne en bij houden met AF Revu ben ik tevreden tot ik een andere auto heb