Na een lange periode van uitstel door weersomstandigheden en mijn gezondheid was het zaterdag dan toch gelukt om Martins PT te detailen.
Om klokslag 9 uur reed Martin de straat in en konden we aan de detail beginnen.
Uiteraard eerst een bakkie koffie en wat voor foto’s
we zijn gestart met het reinigen van de velgen. omdat het chroom is, gebruik ik geen velgen reiniger maar APC. de verhouding 1:10 was voldoende om het vuil te verwijderen.
daarna de auto gewassen. en gekleid. ik heb de motorkap voor gedaan en Martin heeft de rest van de auto voor zijn rekening genomen.
hierdoor kon ik alvast met het polijsten beginnen. eerst een testspot gemaakt en deze lak bleek een vrij zachte lak te zijn. hoewel een witte pad en mezzo te licht was, heb ik een oranje pad gebruik met de nieuwe polijstpasta van monello op de DAP
de diepe glans en de metallic kwam al meteen terug
het polijsten langzaam afgebouwd met als laatste stap de blauwe 3M pad voorzien van smartwax liht cutting polish.
de typerende lijsten van de pt cruiser ...
eerst geprobeerd om deze te bewerken met de professional polish, maar dat gaf geen resultaat...daarom de stoute schoenen aangetrokken en met een polijstpad en mezzo de lijsten gepolijst en ze werden weer als nieuw.
foto volgt..
Martin ging met een handpolijstpad en de smartwax light cutting polish alle randen en kieren af waar ik met de machine niet bij kon!
na het polijsten de lak gevoed met een glaze van smartwax
na de glaze een smartsealant aangebracht als bikkelharde bescherming van al het werk, daarna de lak nog getopt met smartwax concours als kers op de taart!
de velgen behandelt met mothers metal polish en de bumpers en banden behandelt met smartdressing.
de voorbumper was behandelt met een middel wat leek op schoensmeer...dit hebben we weggehaald met wd40 en een scotch & brite doek.. ook de lijmvlekken op de bumpers op deze manier behandelt.
ook de binnenkant behandelt maar daar heb ik helaas geen foto's van...
bedankt weer voor het lezen!!!
Om klokslag 9 uur reed Martin de straat in en konden we aan de detail beginnen.
Uiteraard eerst een bakkie koffie en wat voor foto’s
we zijn gestart met het reinigen van de velgen. omdat het chroom is, gebruik ik geen velgen reiniger maar APC. de verhouding 1:10 was voldoende om het vuil te verwijderen.
daarna de auto gewassen. en gekleid. ik heb de motorkap voor gedaan en Martin heeft de rest van de auto voor zijn rekening genomen.
hierdoor kon ik alvast met het polijsten beginnen. eerst een testspot gemaakt en deze lak bleek een vrij zachte lak te zijn. hoewel een witte pad en mezzo te licht was, heb ik een oranje pad gebruik met de nieuwe polijstpasta van monello op de DAP
de diepe glans en de metallic kwam al meteen terug
het polijsten langzaam afgebouwd met als laatste stap de blauwe 3M pad voorzien van smartwax liht cutting polish.
de typerende lijsten van de pt cruiser ...
eerst geprobeerd om deze te bewerken met de professional polish, maar dat gaf geen resultaat...daarom de stoute schoenen aangetrokken en met een polijstpad en mezzo de lijsten gepolijst en ze werden weer als nieuw.
foto volgt..
Martin ging met een handpolijstpad en de smartwax light cutting polish alle randen en kieren af waar ik met de machine niet bij kon!
na het polijsten de lak gevoed met een glaze van smartwax
na de glaze een smartsealant aangebracht als bikkelharde bescherming van al het werk, daarna de lak nog getopt met smartwax concours als kers op de taart!
de velgen behandelt met mothers metal polish en de bumpers en banden behandelt met smartdressing.
de voorbumper was behandelt met een middel wat leek op schoensmeer...dit hebben we weggehaald met wd40 en een scotch & brite doek.. ook de lijmvlekken op de bumpers op deze manier behandelt.
ook de binnenkant behandelt maar daar heb ik helaas geen foto's van...
bedankt weer voor het lezen!!!