• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Punto verzorgd

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Afgelopen weekend waren we weer bij m'n zwager en kon ik dus weer lekker uitgebreid (en rustig) aan de slag met de Punto. Zij hebben namelijk een oprit/HD/verlengsnoeren e.d. Dit is toch wel een groot nadeel van het wonen in een flatje :| Meteen ook vast m'n excuses, ik heb er namelijk niet aangedacht foto's te maken van het "voor".

Allereerst heb ik de Punto goed afgespoten met de HD en daarna volgens het 2 emmer systeem gewassen met Meguiars NXT. (moet nog een grid guard kopen trouwens...)
7336014208_c3c79e1df7_c.webp

Hierna de auto weer afgespoten en gekleid met de Mothers clay bar (geel). Toen ik daarmee klaar was heb ik hem weer afgespoten en gewassen volgens bovenstaande methode :)
7335996144_26fab9dff4_c.webp

Hierbij heb ik meteen met een sponsje de velgen meegenomen (deze worden binnenkort met de lekker ruikende IronX gedaan, kan niet wachten!)
7335991530_d014c08ece_c.webp

Toen was het afdrogen geblazen met de oranje microfiber super towel (ik kan even niet meer op het merk komen)
7335999298_2c1f994c92_c.webp

Hierna was het de beurt aan m'n nieuwe potje Meguiars Gold Class Carnauba paste wax. Deze heb ik 1x dun met een applicator aangebracht en even laten curen (2 schermen per keer, om en om inpoetsen/uitpoetsen)
7335984938_39d76cf96e_c.webp

Na het waxen van de auto heb ik zowel de ruiten als de velgen in de Meguiars NXT wax gezet.
7335988286_a8c24ffaf7_c.webp

Om af te sluiten met het verzorgen van de banden en strips met Meguiars Gold Class Endurance (op de foto's nog niet helemaal klaar, de B-stijlen heb ik trouwens bewust niet gedaan ivm het aanraken bij het deur dichtdoen.)
7336006334_768e733a9d_c.webp

7336002938_e262e8544e_c.webp

7336020354_d73d986aeb_c.webp

En dan nog 2 beading foto's van afgelopen dagen (Al ben ik niet zo te spreken over de 2e foto, in het echt lag, en ligt dankzij het geweldige weer, het er mooier op)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
7336133880_bda574a903_c.webp

weeral het bewijs dat een wagen geen 1000000euro moet kosten om prachtig te zijn!
wat een mooie detail! en wat een beading.... echt prachtig!

mag ik wel ff muggezift? is het maar schijn dat de zwarte trim op je bestuurdersdeur niet gelijk zit met het kleine stukje erachter?(en ben je het kleine stukje vergeten? dit heeft niet zo een prachtige zwarte glans als de rest van je trims:-/ )

Focusio zei:
Mooie Punto heb je daar:ja
Hij mag tevreden zijn met zo'n eigenaar:cool

Acc_Focus zei:
weeral het bewijs dat een wagen geen 1000000euro moet kosten om prachtig te zijn!
wat een mooie detail! en wat een beading.... echt prachtig!

mag ik wel ff muggezift? is het maar schijn dat de zwarte trim op je bestuurdersdeur niet gelijk zit met het kleine stukje erachter?(en ben je het kleine stukje vergeten? dit heeft niet zo een prachtige zwarte glans als de rest van je trims:-/ )

Dank jullie wel :-d Fijn om te horen!

@ Acc_Focus, geen probleem, daar is een simpele uitleg voor, ik had bijne trims nog niet gedaan toen ik de foto's nam. :-" Ik zit er trouwens over te denken deze trims helemaal te verwijderen, maar ben bang voor portier-schade :auw

Mooie Punto en dito resultaat! Zelf hadden we thuis ook zo'n Sporting met een 6-Bak, maar deze is een aantal maanden geleden ingeruild voor een Opel Corsa. Iets wat ik nog steeds erg jammer vind, want de Punto was een stuk leuker om te rijden.

Erg mooi geworden, lijkt wel een nieuwe Punto! Zo zie je ze niet veel meer :-)^ Vind alleen de dressing veel teveel glimmen, maar dat is mijn bescheiding mening ;)

Archiebald zei:
Ik zit er trouwens over te denken deze trims helemaal te verwijderen, maar ben bang voor portier-schade :auw
heb je hier al meer info over gezocht? sommige trims zitten vast aan je carroserie, zodat je een gaatje overhoud in je deur/achterpaneel....
zonder trims is idd veel mooier/strakker.

en ik lees net over je ironX testje dat je gaat doen? :)
je werkt toch ook buiten zoals ik? geen schrik hebben van de geur :no
hij is er, daar mag je zeker van zijn, maar het is niet zo dat je in open lucht gaat walgen van de geur, velgjes doen, je handen goed wassen(ik gebruik dan ff een beetje dreft voor men handen, zijn ze echt ontdaan van de iron X geur)
en je gaat een resultaat tegemoet dat je zeker gaat doen stralen van plezier :party
veel succes, mogen we dan ook weer een paar foto's verwachten? o:-)

Paulus de Boskabouter zei:
Erg mooi geworden, lijkt wel een nieuwe Punto! Zo zie je ze niet veel meer :-)^ Vind alleen de dressing veel teveel glimmen, maar dat is mijn bescheiding mening ;)

Dat mag altijd hoor! Anders zou ik hier niet moeten posten :) Maar ik heb er een simpele uitleg voor, ik vind de standtijd van die Meguiars Endurance niet geweldig, de glans verdwijnt vrij snel. Dus liever een paar dagen met erg veel glans rijden en dan wat langer ervan genieten :) Daarbij heb ik wel moeite om het aan te brengen. Moet eens een nieuwe aplicator aanschaffen.

Acc_Focus zei:
heb je hier al meer info over gezocht? sommige trims zitten vast aan je carroserie, zodat je een gaatje overhoud in je deur/achterpaneel....
zonder trims is idd veel mooier/strakker.

en ik lees net over je ironX testje dat je gaat doen? :)

Over die trims, ja daar weet ik al wat meer over, deze zitten gelijmd/gekit. Dus ze kunnen zonder "problemen" verwijderd worden :)

En die IronX heb ik al even binnen gehad, ik heb namelijk een velg ter decoratie voor in huis gehad (20" BBS CH-R) en deze was gebruikt. Om hem schoon te krijgen, en voor m'n zwager z'n niet onderhouden leasewagen, heb ik toen IronX besteld. Wat een top spul, ik denk dat er niets beters bestaat voor velgen... (maar wat een lucht, ik wilde m'n vriendin pesten, dus had het haar laten ruiken. In huis!).......

Als ik mijn velgen weer ga doen ga ik ze demonteren en meteen in de wax zetten, hiervan zal ik dan ook weer foto's posten ja :)

Dank u allen :)

Ik heb nu nog wel een vraag, kan ik de Punto na deze behandeling gewoon wassen met de Meguiars NXT shampoo, of met een flink verdunde APC, zonder dat ik deze waxlaag aantast?

Ik heb op m'n werk het volgende geleerd "Assumption is the mother of all fuck-ups"...

Maar ik ga er vanuit dat het de NXT is :-b

Correct en tevens juist! ;)

Je gaat je auto normaal gesproken niet wassen met APC maar met een autoshampoo in de juiste hoeveelheid

even benadrukken wat stimpy zegt shampoo in juiste dosering
ik geloof dat je die paarse shampoo bedoeld?
dan is hier het linkje om te kijken hoeveel mililieter je per emmer nodig hebt
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/NXT_Generation_Car_Wash_Shampoo_1892ml_G12664_100035

veel plezier met je eerste wasbeurt! :love

Ik een foutmelding als ik naar die site ga :-( of ligt dat aan mn telefoon?

En ACC_Focus, na al die keren zal die eerste wasbeurt ook wel meevallen denk ik ;-)

ow nee... wacht... ik krijg ook een error als ik die link bezoek....

chekking it, will be back in 5 minutes :)_[]

**edit** hmmm ik kan geen link direct uit de webshop plaatsen? .... HALP?