• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

purple haze/collinite 845 aftoppen met reload?

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Luitjes,

Loop alvast vooruit richting de winter: ik wil dan ook gelijk een test uitvoeren met purple haze/collinite 845 en reload. Maar is reload ook over de ph en 845 heen te zetten? Aangezien reload meer een sealent is en die andere 2 echte waxen. Weet wel dat reload over bijvoorbeeld Dlux heen kan maar hier twijfel ik. En als het mogelijk is, moet ik er dan een x aantal uur tussen laten zodat de uitgebufte wax kan ''rusten''?

Dank!

Zelf zou ik geen sealant over een wax doen. Wax geeft de glans, maar de standtijd is ietsje minder. Sealant geeft doorgaans minder glans, maar heeft weer een betere standtijd. Daar komt bij dat een sealant doorgaans een betere bescherming geeft. Kortom, eerst een sealant voor de bescherming en de standtijd en vervolgens de wax voor de diepe glans. De combi Swissvax Cleaner Fluid, Deep Gloss Paint Seleant en Swissvax Wax bevalt mij erg goed.

Je geeft aan dat Reload meer een sealant is. Volgens mij het helemaal een sealant. Of heb ik het verkeerd?

Reload is idd een sealent.

Idd normaal zet je de wax over de sealent heen. Maar aangezien ik weleens gelezen heb dat reload over de Dlux word geen gezet kan er wel afgetopt worden met Reload blijkbaar. Denk dat ik dan voor de winter kies voor de 845 als bescherming. Misschien dat ik wel een test ga doen met de ph/845 over de reload heen, kijken hoe dat houdt;)

DLux is ook een sealant. Dan wordt het een sealant over een sealant. Vooral testen wat je wilt testen, maar ik blijf de combinaties bijzonder vinden.