• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Purple Haze (pro) over Blue Velvet over CQUARTZ ?

Lode

Detailing addict
Tester of Bling
21 jan 2011
239
62
Ik vond op het forum niet onmiddellijk een antwoord op deze vraag.
Ik heb tot volle tevredenheid vorig jaar een pot Blue Velvet (niet de Pro) gekregen voor mijn kerst.
Nu zoek ik een stapje verder...

Heeft het zin/is het een meerwaarde om Purple Haze over Blue Velvet aan te brengen als extraatje?
Heeft de pro-versie de voorkeur?

En welke meerwaarde heeft een (carnauba) wax over een "lakverzegeling" zoals cquartz?
Zitten er cleaners in één van deze twee waxen (voor zover ik kan terug vinden niet...)

Bedankt voor de moeite jongens,

Alvast een fijne kerst gewenst !

:-)^

Dit zegt Dodo Juice over het layeren van waxen, zowel de soft als hard:

Question
What is layering? And what is the best technique?

Anwser
Waxes like to go on thinly, because they cure better. This means that to improve durability and depth of shine, it is better to layer a wax, rather than trowelling it on an inch deep. After all, the wax in contact with the paint is all that can bond. the rest gets buffed off. With layering, the law of diminishing returns applies. So 2-3 is all you need; remember that the solvent in the new layer of wax can remove a little of the old layer. The main points are: 1) although you can layer immediately after buffing, it is advisable to leave at least 30 mins, to allow the wax to fully cure - or as long as 24 hours if the car is in a clean garage; 2) don't layer over old wax or wax that has been on a car for weeks as it will have degraded and you'll risk trapping dirt between the coats; 3) only use a compatible quick detailer between layers as they contain ingredients that could interfere with the wax - or use a water mist if you need to dust the bodywork.

Persoonlijk denk ik niet dat het een meerwaarde heeft om een pure wax over een pure wax heen te zetten.

Er zit nagenoeg geen verschil in een soft of harde wax, alleen de productie is iets anders. Het verwerken van de soft en hard wax wordt volgens Dodo anders gedaan:

- Soft: met de hand aanbrengen in een iets 'dikkere' laag.
- Hard: met een applicatorpad in een dunne egale laag

In alle Dodo waxen zit geen cleaner, het zijn pure waxen zonder toevoeging, uitgezonder de PRO versies.
In de PRO versies zit een sealant á la Red Mist verwerkt en heeft deze een hoger carnaubagehalte.

Hiermee heb je een langere standtijd, 3-4 maanden ten opzichte van 2-3 maanden voor een gewone Dodo wax.

nicknameless zei:
Persoonlijk denk ik niet dat het een meerwaarde heeft om een pure wax over een pure wax heen te zetten.

Hoe zit dit dan met de 'double wax kit' van DJ?
Hierbij wordt gesproken over de hardwax als 'base' met de softwax als 'topping'.

Bij de andere waxen van DJ geldt dit toch ook?

Donkere kleuren: Blue Velvet (hard => 'base') - Purple Haze (soft => 'topping').
Lichte kleuren: Diamont White (hard => 'base') - Light Fantastic (soft => 'topping').
Warme kleuren: Banana Armour (hard => 'base') - Orange Crush (soft => 'topping').
Alle kleuren: Hard Candy (hard => 'base') - Rainforrest Rub (soft => 'topping').

Waarom geen pure wax over een pure wax? Zet men niet al sinds jaar en dag een 2e laag bovenop de 1e om er sowieso al zeker van te zijn dat er een volledige dekking is?
De combinatie BV+PH is vrij veel gebruikt, net als de BA+OC

Of het nu de harde of de zachte variant is, beiden kunnen zowel handmatig als met een applicatorpad ( persoonlijk prefereer ik een fingermitt voor alle 2, maar dit wellicht los hiervan ) worden aangebracht.

Waarom een soft bovenop een hard: omdat de soft makkelijk dipt en verspreid en je 'lekkerder en makkelijker zachtjes een laagje kan aanbrengen' dan andersom
Wat dus het stukje van de Double Wax weer ten goede komt

Geen cleaners of andere monsters te vinden in de dodo's
Pro blijft wat langer zitten vanwege sealantbestanddelen

Met het Cquartz verhaal kan ik je niet echt helpen, zowel geen persoonlijke ervaring mee en er komt zo 1,2,3 niks bovendrijven wat het positief onderbouwd dan wel negatief zou beïnvloeden.
Zover ik gelezen heb gebruikt men de quartz los en topt deze met bv de reload ( en wellicht de autofinesse toughcoat ( wellicht aanvulling door SkyBump dan wel Rodders gezien hun ervaringen hiermee ))

Jongens, alvast bedankt voor de goede raad.

Ik zoek nog wat verder met het cquartz verhaal, maar aangezien ik dit nog niet heb, krijgt de Pulple Haze groen licht als kerstkado !

Dan heb je in elk geval een zéér mooie kado van de Noordpoolmeneer :)
Wellicht contact opnemen met CCHQ, als verkopende partij kunnen zijn wat nadere info verstrekken dan wel achterhalen ( indien het hier even niet mocht lukken middels de andere leden )

de purple haze pro heeft ook mijn voorkeur,wat een prachtige
wax is dit,zeker op de ford kleur deep navy unilak, twee lagen aanbrengen
zie je wel verschil,de glans en diepte in de lak zijn fenomonaal.