• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raad gevraagd bij onderhoud rubbers cabrio met hardtop

Johan Van Hoorde

Detailing rookie
18 mrt 2015
7
0
52
Dag Carcleaner,

Heb sinds een jaar een BMW Cabrio 320 overgenomen van bouwjaar 2008, ondertussen dus 7 jaar oud met mechanisch bewegend hardtop dak.

Ik heb de indruk dat de rubbers eens degelijk onder handen zouden moeten genomen worden daar ze nogal hard aanvoelen.
Ze zijn gelukkig nog niet verduurd maar zijn absoluut niet soepel en ogen mat.
Niet dat ze hoeven te blinken, vind dit eigenlijk niet mooi, maar ik zou ze toch soepeler willen.

Om toekomstige problemen met waterinsijpeling te vermijden zou ik deze dus graag onderhouden maar heb geen idee welk product te gebruiken en hoe aan te brengen.
Kan jij me helpen?
 
dopstuff, je bedoelt het topic 'Rubbers deursponning'. Daar gaat het met name om wit geworden rubbers terug zwart te krijgen.

Ik zoek een product om rubber terug niet leven in te blazen, voor zover dat mogelijk is.

Iemand zei me laatst regelmatig met petroleum inwrijven...
 
Petroleum zou ik ver weg van mijn rubbers houden
Zeker omdat ze mogelijk verlijmd zijn aan de kap

PoorboysWorld heeft zowel de Natural Look als de Trim Restorer
Als je ze dun aanbrengt en herhaalt geeft het geen vlekken
Te dik en niet opletten heb je dat risico wel

Bij oud verdroogd rubber gebruik ik liefst de NaturalLook eerst
Het lijkt dat die wat makkelijker intrekt
De TrimRestorer kan na droging wat beter tegen weersomstandigheden

Succes
 
Volvorijdertje ik zou ook verwachten dat een merkdealer de auto onderhoud zoals het moet en dat ze voor een cabrio speciaal onderhoud uitvoeren aan het hardtop mechanisme. Ik heb de auto vorig jaar overgenomen en nog niet bij de dealer moeten zijn maar voor zover ik de staat van de rubbers kan inschatten is daar nog maar weinig aan gebeurt. Ga het eens proberen met PoorboysWorld Natural Look en Trim Restorer zoals RedCat voorstelde. Lijkt me toch we belangrijk dit degelijk te onderhouden