• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raamstrip beschadigd.. Vernieuwen of repareren?

Jayroen1988

Detailing rookie
3 sep 2016
3
2
35
Tilburg
Hoi allen,

Onze Fiat Punto heeft op de strips die langs de ramen zitten behoorlijk wat krassen en vlekken.
Kan ik deze stukken vervangen? Zo ja, hoe heten dit soort strips en waar kan ik ze kopen?
Of is er een andere manier zoals lakken om dit weer mooi glimmend zwart te maken?

Zie afbeelding :)
IMG_1819.JPG


Hopelijk hebben jullie een oplossing.


Met vriendelijke groet,

Jeroen
 
Hoi Jeroen,

Je kan wellicht proberen ze te polijsten, vernieuwen kan altijd nog. Ik geloof dat hier op het forum al vaker dezelfde vraag is gesteld. Gebruik de zoekfunctie om meer info te verkrijgen.

Succes!
 
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb geprobeerd meer info te vinden maar dat was niet gelukt.
Wellicht omdat ik niet weet hoe deze zwarte stukken naast de ramen heten... Enig idee?
 
Met pb prof polish even proberen! Werkte bij mij goed maar die waren wel een stuk beter...
 
Raamlijsten zijn best makkelijk te corrigeren.

Gewoon afplakken en dan polijsten met een lichte polish. Ik gebruikt meestal scholl s30 voor raamlijsten.
 
Polijsten zou ik eerst proberen. Is bij mij ook goed gelukt.

fc7d21acd17d92ed682ffd3c41c2c288.jpg
65c7be7cd2d9a8425998f08d5d0ec6c3.jpg


Verstuurd vanaf my geen snoer meer
 
Allereerst uitzoeken wat er precies zit: bij sommige modellen/uitvoeringen zit hier een plastic folie geplakt, en dat is logischer wijze gevoeliger voor krassen dan lak op staal.

Het deel waar het om gaat, worden volgens mij dakstijl (in dit geval de B-stijl) of deurstijlen genoemd.