• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Race rood

kers

Detailing trainee
4 jun 2010
10
47
Goedemiddag allemaal,

Naar 10 jaar ooit keer wat aangeschaft te hebben voor mijn lichtblauwe auto, is het nu tijd voor wat anders!. Ik heb een rode ford focus (race rood & zwart dak) en deze wil ik graag onderhouden dat deze nog mooi blijft blinken!.
Toen de tijd wat spullen besteld van poorboysworld en daar wel tevreden over. Maar toch zou ik graag jullie advies/tips willen hebben...

Het idee is om het in het begin nog met de hand te gaan doen, en mischien in de toekomst een machine erbij

-De shampoo Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Auto schoonmaken met 2 emmer
-klei Poly - Elastic Clay - 100gr
(alleen ervaring met California gold)
-zeep voor de klei Clay Lube - 946ml
- auto te ´voeden´ Black Hole - 473ml
- de wax Natty's Paste Wax Black - 235ml
- pad voor de wax Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Ik heb nog kleine ronde pads (rood en geel) maar vind dit voor grotere delen te klein

Nu heb ik nog een paar vragen:
Nu weet ik niet of ik de zelfde soort ´pad´ kan gebruiken voor voeding.
Is dit voor te starten voldoende of sla ik helemaal de plank mis?
Alle tips zijn welkom!


Alvast bedankt!
 
Ik zie een prima basis;

* Wassen
* Kleien
* Glaze
* Wax.

Ik gebruik zelf graag de Monello - Disco Nero/Rosso of Doppio foampads om mee te waxen. Met dit soort pads kan je dan ook de glaze mee aanbrengen. (Pads gescheiden houden; wax/glaze)

Demie gelinkte zwarte handpad is vergelijkbaar.
 
Ik zie een prima basis;

* Wassen
* Kleien
* Glaze
* Wax.

Ik gebruik zelf graag de Monello - Disco Nero/Rosso of Doppio foampads om mee te waxen. Met dit soort pads kan je dan ook de glaze mee aanbrengen. (Pads gescheiden houden; wax/glaze)

Demie gelinkte zwarte handpad is vergelijkbaar.

Oke top!, zie wel dat die pads die jij gebruikt in andere kleuren zijn hierdoor kan ik ze beter gescheiden houden. Dan zou ik een rode en zwarte kunnen nemen 1 voor de wax en 1 voor de voeding
 
Ik zou je dan adviseren om dan een rode pad voor de (donkergrijze) glaze te pakken, en de zwarte voor de (meestal witte) wax: dan heb je namelijk contrast tussen het middel en de pad, en zie je beter hoe veel middel er nog op je pad zit.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Als ik hem gewassen/gepoest heb, is het dan voldoende om hem te foamen en af te spuiten en daarna met de hand te wassen?(als die een keer vies is?)

Of ga ik dan mijn poets eraf zeepen?
 
Als je de auto voorzien hebt van een wax en je gaat daarna een "gewone" wasbeurt doen met een neutrale foam (zoals artico of avalanche of nog veel meer merken/soorten) en je gebruikt voor de handwas een neutrale shampoo, dan haal je daar alleen vuil mee weg en ontlast je de waxlaag weer in plaats van hem aan te tasten.

Als je echter aan de gang gaat met wasmiddel (Dreft o.i.d.) of allesreinigers dan gaat je wax daar flink onder lijden of zelfs verdwijnen.

Zodra je merkt met het afspuiten dat het pareleffect minder wordt of het water niet meer zo snel wegloopt van de auto, dan wordt het weer tijd voor aanbrengen van de wax. Dit moment kan heel erg verschillen, maar de eerste twee maanden moet je toch wel kunnen overbruggen.