• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rain X en dunne waas vocht achterlaten met ruiten wissen

Ik ondervind hier geen enkel pobleem mee moet ik zeggen, en ook merk ik op lage snelheden verschil. Het water vliegt er niet vanaf maar ik heb gewoon minder vaak mijn ruitenwisser nodig. Zeker bij motregen is het fijn, er vormt zich dan langzaam een beading op het raam waardoor je nog prima zicht hebt.

Wat mij wel eens is opgevallen is het volgende. Een tijd geleden was ik bezig met een auto van een collega.
De mf poetsdoek waarmee ik volgensmij wax of een sealer mee af deed legden ik altijd op de voorruit. Na afloop omdat het begon te regenen ben ik totaal vergeten de ramen nogmaals te reinigen met een glascleaner alvorens ik rain x aanbracht. Het gevolg was een waas zoals hier beschreven wordt, precies op de plaats waar de mf gelegen had.(was trouwens ook best lastig weg te krijgen)
Kunnen bepaalde olieën daar niet voor zorgen?
 
Ik denk dat de samenstelling van Rain-X veranderd is !
Ik behandelde mijn ruiten vroeger altijd met dit product en had hier nooit last van,een 2-tal jaren terug heb ik hetzelfde fenomeen vastgesteld na het toepassen van Rain-X en sinsdien gebruik ik enkel nog Meguiars Glass Cleaner.
Bij wekelijks gebruik hiervan geeft dit bijna hetzelfde waterafstotende effect zonder die waasvorming van Rain-X .
 
ook ik had last van vettigheid na behandeling met Rain-x op de voorruit , maar na lang zoeken heb ik " Glas-pollish " van
" Riwax " gevonden ( te verkrijgen bij Auto-glass of Car-glass center ) , hiermee krijg je de restanten van Rain-x en zelfs kleine krasjes van zand tussen de ruitenwisser op je voorruit weg !!!

Ik hoop hiermee heel wat mensen van dit probleem af te helpen !!!
 
Ik heb geen last van een witte waas, wel een lichte waas na het wissen die binnen 2 seconden weg is. Wel vervelend vind ik dat je wissers er van gaan klapperen. Heen gaat goed maar terug is de ruit zo droog dat je de wissers stukken over ziet slaan. Maar eraf halen is dus niet zo makkelijk lees ik nu.
 
Schaf een setje Car Lack glassealant aan als je toch iets op je ramen wilt smeren. Geen waas, geen klapperen en een nog beter effect dan de RainX!
 
Ik heb ook voor het eerst Rain-X gebruikt, en heb nergens last van eigenlijk...Afgelopen zaterdag in de regen hoefde ik niet eens mijn ruitewissers te gebuiken...:D...Top spul...:)
 
Ik heb gisterenavond rain-x aangebracht.
Eerst mijn ruit schoongemaakt en toen rain-x aangebracht gewacht tot
het opgedroogd was en uitgewreven.
Ik heb ook geen witte waad en vandaag mijn ruitenwissers niet gebruikt.

Ik vindt het ook top spul
 
jeffrey rallye zei:
ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de rain-x :auw :)

ikzelf ben er uitermate tevreden van. Ik leg bijna elke week een nieuw laagje rain-x, zodat ik het grootste deel van het jaar mijn ruitenwissers nooit meer gebruik. Ik ga zelfs nog een stapje verder, maar daarvoor moet je de foto's van mijn auto maar eens bekijken... :D
Uiteraard is dat dan mijn keuze en hoef ik hier geen verdere reacties op te horen, want in het verleden is dat al voer geweest voor discussies, die ik liever vermijd...
 
Ik heb die Rain Clear er al een tjd op zitten en ben zeer tevreden erover. Had vroeger 1x stront gehad met RainX (giga waas op de vooruit) sindsdien huiverig voor dit soort producten maar deze vind ik echt geweldig. SkyBump is ook zeer tevreden volgens mij.
 
Hoe is de Rain Clear Gel ?

Heb laatst al bij ons de Rain Clear Liquid mee genomen, alleen het nadeel met Liquids is zo dat die zo snel leeg gaat, en bij een gel is dit wat meer te verspreiden dacht ik zo, iemand die al eens getest ? :weetniet
 
Ik heb vandaag mijn halfvolle busje met RainX weggemieterd! ]-0

Zonde van het geld misschien, maar ik werd gek van het gestuiter van de wissers en de waas die (te lang) na het wissen achter bleef. We hebben nu toch verschillende temperaturen gehad, en de waas blijft.

Nu rij ik vaak kortere stukjes, en meestal haal ik de 80 niet eens, dus het voordeel dat het water van het raam geblazen wordt gaat dan niet op.

Vanmorgen heb ik het voorraam weer gepolijst met Turtle Clear Vue. Dan ben je al die RainX rommel mooi kwijt. Vanmiddag was er een klein buitje, en kon gelijk even testen, en het zicht en het wissen gaat weer geweldig. Streeploos, geen gestuiter en geen waas.

De regensensor zorgt er ook wel voor dat het raam droog wordt. :grinning: