• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-X icm Megs NXT Glass Cleaner

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Ik gebruik al een tijdje Rain-X naar volle tevredenheid.
Het is goedkoop en het water vliegt van je ruit af, geen klachten dus :-)^

Alleen Rain-X is niet erg handig voor de binnenkant van je ruiten. Hiervoor heb ik dus Meg NXT Glass Cleaner op advies van jullie hier op het forum :)
Dit heb ik ook aantal keer voor de binnenkant van de ruit gebruikt en werkt ook prima.

Voor de binnenkant houd ik het alleen bij de NXT.

Maar ik zat te denken of er aan de buitenkant misschien een leuke combi te maken is van deze 2?
Als dat goed samen werkt, welke moet je dan eerst gebruiken? Het heeft natuurlijk weinig zin als de een de ander verwijderd ;)

Alle tips zijn weer welkom ;)

Ja daar hoopte ik ook al een beetje op, ik heb het idee dat je hiermee makkelijker een streeploos resultaat krijgt. Zeker omdat je Rain-X met water moet wegspoelen.

Maar ik zat ook te denken als NXT nu het volledige laag Rain-X verwijderd dan heeft het natuurlijk weinig zin, dan denk ik dat Rain-X nog iets beter zijn werk doet met water afstoten dan NXT.

Ik kan je verzekeren dat NXT de Rain-X níet afbreekt. Ik heb het hard geprobeerd omdat ik graag van m'n Rain-X afwilde, maar daar is erg weinig tegen op gewassen. :lol

offtopic:

Op mijn voorruit zorgt het bij vochtig + koud weer voor een dichte film/waas over de voorruit, die bij vorst dichtvriest en slechts met vol geweld van airco na enkele minuten enigszins wegtrekt. Zelfs na het ijsvrij maken van de voorruit met een DE-ICE spray trekt het alsnog weer dicht en vriest het vast (en dan helpt sprayen ook niet meer). Aangezien ik daar niet op zit te wachten als ik in de koude wintermaanden 's morgens vroeg naar m'n werk wil en eind van de dag naar huis, heb ik vele pogingen ondernomen het eraf te krijgen. Van Tim heb ik nu een beetje Glas Scrub gekregen om te proberen en dit lijkt eindelijk effectief i.c.m. DAP en oranje pad. Later meer daarover als ik het i.c.m. vorst heb kunnen ervaren.

Let op: dit is geen poging een negatief beeld van Rain-X te schetsen. Ik hoor overwegend positieve verhalen, mijn gevalletje lijkt een op zichzelf staand probleem. Het effect van Rain-X vind ik geweldig, deze bijwerking in mijn geval dus niet. Ik ga binnenkort de gel van Provision eens proberen.

In ieder geval kan ik je hierdoor verzekeren dat je Rain-X niet weghaalt met NXT Glass Cleaner. Zelfs meerdere passes met SSR en m'n DAP hielpen niet veel. Echt een hardnekkig goedje. :ja

Oke duidelijk verhaal ;)
Klei al geprobeerd?
Misschien anders wasbenzine? Je ruit kan er wel tegen. Je zal alleen erg moeten uitkijken voor de rest van je auto...

Goed, dan ga ik gewoon met Rain-X behandelen en als het nodig is met NXT de ruit snel schoonmaken ;)

Wekelijks en zeker in de winter was ik niet van plan ;)

Rain-X is ook goedkoper, en blijft meestal een aantal weken zijn werk doen qua waterafvoer :)

Ik vind het effect toch wel afnemen na een aantal weken...
Het is misschien nog niet weg, maar een nieuwe laagje kan dan in elk geval geen kwaad :)

Arjan Verkade zei:
Oke duidelijk verhaal ;)
Klei al geprobeerd?
Misschien anders wasbenzine? Je ruit kan er wel tegen. Je zal alleen erg moeten uitkijken voor de rest van je auto...

Goed, dan ga ik gewoon met Rain-X behandelen en als het nodig is met NXT de ruit snel schoonmaken ;)

Been there done that. Probleem speelt al een jaar, dus heb genoeg tijd gehad alles te proberen dat ik tegenkwam. :lol

Effect van Rain-X blijft bij mij heel lang merkbaar. Toch zeker vele maanden dat het echt nog goed werkt.

Ik heb vroeger jaren de NXT glass cleaner gebruikt, maar dat effect was toch belange niet hetzelfde als rain-x...
Ik gebruikte het zelfs meermaals per week.
De 2 combineren gaat, heb ik vaak gedaan.
Je moet eigenlijk eerst je ramen "cleanen", want rain-x moet je aanbrengen op een poper raam.
Ben zelfs afgestapt van spray cleaners, een polish bevalt me veel beter en het effect is ook beter vind ik.
Ook aan de binnenzijde met de polish, 100% streepvrij en minder last van condens/aandamping.