• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rainX op achterruit teleurstellend

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello,

nu hebbek al 2 keer al men raampjes gedaan met rainX en het is enblijft voor mij een topproduct, enkel men achterruit kan er niet mee overweg, heeft identiek dezelfde voorbereiding gehad dan alle andere ramen maar de rainX heeft er maar 1 dagje effect op,
kan dit zijn dat de roet uit men uitlaat het effect te niet doet?(rijd met een mazoutstoofke he :heart_eyes: )


daarjuist nog eens even gaan kijken van dichterbij en ook men kofferklep laat niet de beading zien die de rest van men koetswerk wel heeft.......
 
Dat zal denk ik komen doordat achter je auto tijdens het rijden wervelende lucht hebt, waardoor vuil op je lak en ramen kan komen. Ook glijdt het water van je dak over je achterruit, incl. het vuil wat op het dak lag. Al met al wordt je achterklep dus nogal snel vuil wat de beading teniet kan doen. Al eens geprobeerd met afspoelen en een QD erover?
 
mja heb ford focusje met zo een dakspoilertje, dus zoals je zegt komt de regen van men dak niet op men achterklep terecht,
en dat van die quick detailer ga ik direct eens proberen,
auto is wel super wet nu(wooow wat een wetlook na 18uren non stop regen :party: )

thx voor de tip die ik eigenlijk zelf had moeten vinden, ff proper maken en kijken wat het resultaat is...maar omdat het een feestdag is vandaag gisteren iets te laat blijven hangen op cafe en men brain is nog niet op volle toeren aant draaien :D

**edit** juist ff afgenomen met qd van megs en het resultaat is telerstellend, de auto is vorige week woensdag gewassen en er zijn totaal niet veel kilometers mee gedaan(geen 100!!) en men microvezeldoek ziet echt pek zwart van enkel achterraam + lakwerk koffer.
maar het effect van de rainX is totaal verdwenen :weetniet diesel is niet goed voor rainX....dus wil je weten hoe je het verwijderd? achter een zwart rokend dieseltje rijden en het lost zelf op :party:
 
Probeer de PV eens! Die blijft perfect werken op zowel de RS als de A2. En de RS heeft bijna een verticale achterruit. En met dit koude weer beslaat hij gewoon van de uitlaatdampen als de motor koud is. Heeft geen enkele invloed op de werking.
 
Heb je al eens geprobeerd om de achterruit echt volledig te ontdoen van alle vettigheid die er door de jaren heen in het glas is gekropen.
Kan gewoon zijn dat de laag niet wil hechten, op de andere ruiten eventueel beter omdat deze nooit zo vuil zijn geworden. Probeer de achterruit eens eerst goed te polijsten met een echte glas polish.
 
is het eventueel een optie om de glass scrub die hier geregeld als super product aangekaard word te gebruiken met de dap op een heavy cutting pad?(ergste dak heb is een gele) of gaat de pad weinig positiefs toevoegen?

en hierop volgend: zit uw achteruitverwarming langs binnen of buiten da raam?(dacht altijd binnenkant...maar best ff vragen....kan het ook voelen aan den auto he :roll maar de hemelsluizen staan hier weer volledig open)

voorbereiding ging trouwens als volgt: auto wassen met extra aandacht op de ramen, dan met een huis tuin en keuken ramen product raampjes 2 maal proper maken, dan met ipa doekjes(gebruiken we veel op het werk om echt proper te maken) de ramen afgenomen...meerdere malen en dan rainX 2maal aanbrengen
 
zou toch even een glass polish doen... huis tuin en keuken glas reiniger maakt niet goed genoeg schoon... zelf heb ik het met een handpad gedaan. heb geen ervaring met het machinaal verwerken en durf er ook geen uitspraak over te doen...
 
Ik heb de Glass Scrub op een natte witte pad gedaan. Standje vier op de DAP. Wel goed nat houden, staat ook op de verpakking van de GC. Wel een regenjas aantrekken, spettert!

Zou geen zware pad nemen, denk dan dat je je glas onherstelbaar bekrast!
 
Acc_Focus zei:
... dan met een huis tuin en keuken ramen product ... dan met ipa doekjes ...

De eerste zou ik maar eens weglaten. IPA breekt vet af, maar wie weet wat voor meuk er in de "Glassex achtige" zit.
Voor de beste hechting moet je de ruit tot in de porieen reinigen. De scrub doet dat m.i. ook deels chemisch, dus goed inwerken.

Hans