• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ramen poetsen: PB Spray & Wipe of Meg's Glass Cleaner Detail Lijn

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
42
Voor het onderhoud van de ramen de vraag of de "multi" functionele PB Spray & Wipe voldoende is voor wekelijkse poetsbeurt.

Meg's Prof Glass Cleaner

of de

PB Spray & Wipe

Morgen weer even langs Dennis. }:)w
 
Geen ervaring met de Poorboys, wel met de Meg consumenten en Proff-variant.

Bij gebruik van de consumentenversie merk ik dat ik iets meer waterafstotendheid aanbreng in vergelijking met de Proff-variant.

In 1 veeg streeploos schoon maken ze beiden ,zeker in combinatie met een Mint Merkin. De proff-versie gebruik ik 1:8 en 1:4 geconcentreerd.
 
Spray & Wipe is voldoende voor de wekelijkse wasbeurt.
Al vind ik persoonlijk dat met Meguiar's (consumenten) de ramen beter schoon worden.

Alleen de Spray & Wipe is multifunctioneler.
 
Ik heb zelf de Spray&Wipe!
Werkt ideaal en de waterafstotendheid is prima! (bij wekelijks aanbrengen hoef ik vanaf 60km/u nooit m'n ruitenwissers aan!)

Ruikt bovendien heerlijk en is ook als QD te gebruiken :cool:
 
Spray and Wipe :)^
De waterafstotendheid van de NXT Glass Cleaner (dus niet de pro) is ook maar even, mijn ramen staan in de pro vision rain clear, werkt vele malen beter.
 
nxt glasscleaner geen optie??
ik doe 5 auto's en nu 3 kwart jaar met 1 fles a 710ml

prima streeploze reiniging
 
Ik heb sinds vorige week naast Spray and Wipe ook de NXT Glass Cleaner (pst...deze heb ik omdat ik hem direct wilde hebben een keertje niet bij carclean besteld, maar bij een automaterialen zaak hier in de buurt gekocht). Van wat ik tot nu toe gezien heb vind ik de NXT beter werken op glas. Streept minder bij het opbrengen en ik kreeg een waas die op mijn vooruit zat, die ik met Spray en Wipe niet weg kreeg, met de NXT wel weg (dit was ook de rede waarom ik de NXT zo snel wilde hebben).

Ik zal overigens als ik weer een keer vogelpoep moet verwijderen ook rustig (een deel van) een raam mee doen waar dan toevallig ook vogelpoep op zit, maar om echt specifiek de vooruit te reinigen zal ik voortaan de NXT Glass Cleaner gebruiken.
 
ik deel de ervaring met Aron. Hier ook vervent gebruiker van de ntx glass cleaner. Zuinig in gebruik en streeploos in gebruik.