• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Randen BBS Le Mans replica wat opknappen

Dennis84

Detailing chief
27 okt 2014
217
75
40
Onder mijn BMW ligt een 19" breedset BBS Le Mans replica set. Met name de randen van de velgen op de achteras zijn er wat slechter aan toe. Ik heb het vermoeden dat de randen niet zijn voorzien van een laagje blanke lak. Een enkele velg heeft vorig jaar een stoeprand te pakken gehad...de schade is er in de loop van de tijd niet slechter uit gaan zien. Als een rand een blanke laklaag heeft en beschadigd raakt zal het van kwaad tot erger worden neem ik aan...

Hieronder een aantal foto's ter illustratie:
FAA916EF-6B62-4836-9AED-9D13034BDC5A_zpshkev3qqu.webp

20D69BBD-1FF5-42A4-82C0-E6851E9D1BEA_zpsetbmydv1.webp

2E9A79D1-BAE9-4E0F-9CB9-80B1BF32EEC2_zpsj2ttnrq0.webp

Welke stappen raden jullie aan om de randen weer mooi glimmend te krijgen?
Mothers Alu & Mag polish heeft niets uitgehaald....

Hey Hallo,

Ik denk dat dit gepolijste deel misschien wél een blanke lak heeft en deze zal simpelweg, zoals alle gevallen, slecht hechten.

Als er géén blanke lak overheen ligt, dan zitten de defecten in het metaal zelf en dan lijkt het mij dat je dit opnieuw kan polijsten.

In beide gevallen zal het aankomen op opnieuw polijsten of in kleur spuiten. (Aangezien een polish niets heeft gedaan)
Ik heb zelf ook last hiervan en ik ben aan de beurt wat opnieuw polijsten of schuren betreft, ik heb namelijk niet een simpele rand die gepolijst is.

conv_2764.webp

Greetz

Hallo

ik ben hier niet evaren mee maar
van horen en doen

optie 1 :
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_Wheel_Polishing_Kit_G3400_101957

Optie 2
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Metal_Polish_Kit_3x100ml_SNMPKIT_101904

op foto 3 zullen helaas niet anders weg gaan dan repareren

hoop je hier mee geholpen te hebben