• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Range Rover 3.0 TD6

quinten

Detailing rookie
18 dec 2011
261
0
Helaas kon de geplande Triump Stag niet door gaan, deze zou onder supervision van een Special Guest onderhanden genomen worden.
Deze moest geheel onverwachts naar het buitenland voor een spoed klus.
Toch hopen we dat hij ergens een gaatje over heeft in zijn agenda om ons te adviseren.(i.v.m wetsanden).

Dus tegen mijn verteld dat de Stag op stal kon blijven en dat zijn Range Rover aan de beurt was.
Deze ging tot op heden elke 2 weken door de krasstraat op zich zag hij er redelijk goed uit.

CIMG0733.jpg


CIMG0735.jpg


CIMG0736.jpg


Plan van aanpak.

Velgen gereinigd met Bilbarry 1:4 en 1:1 en daarna Iron.x
Ben zeker 40-50 min bezig geweest maar krijg de binnen kanten niet schoon.??
Gebruik gemaakt van Mothers borstels en Ez Detail Brush

Verders de wagen in de Magifoam gezet met een beetje Meq A.P.C.
Trims en sponningen behandeld met A.P.C 1:10 was niet heel erg vuil.
Alles goed nagespoeld en even gewassen met Born to be Mild shampoo.
Nogmaals afgespoeld en Iron.x zijn werk laten doen.

Motorruimte gereinigd met a.p.c 1:4 en met een sprayfles water.
Slechte ervaring gehad met een hogedrukreiniger op een motorblok van een Renault Laguna.
Alles verders met 303 Aerospace Protectant afgewerkt.
Helaas vergeten om een foto van te maken.

Wagen is gekleid met Dodo Juice Medium Supernatural klei en Poorboy's Spray and Wipe.
Gebruikte eerst ook de Born Slippy clay lube wat ik eigenlijk veel fijner vindt werken,
het nadeel ervan is dat je het beste de wagen nog even moet wassen.

Hierna alles afgeplakt met blauwe 3m tape althans.Ik zei nog tegen Johan (CCHQ) moet nog wat meer hebben toen ik daar was om spullen te halen maar ik weet het niet meer.
Dus zie hier de oplossing als je te weinig plakband hebt.
Deze foto moest ik van mijn oom plaatsen.

CIMG0738.jpg


Verder met het polijsten.Pro 900
Zoals ik al eerder aangaf was de wagen in redelijk staat weinig echte krassen wel veel swirls.
Testspot gedaan en kwamen op een oranje pad met Mezzo van Monello uit aan de rechterzijde.
Af gewerkt met een licht groene pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

Aan de linkerzijde is gebruik gemaakt van Scoll-Concept.
Witte spiderpad met S3 deze gaf zeker in mijn ogen het zelfde resultaat als leek zijnde.
Deze afgewerkt met zwarte polishing pad met S40.
Moet zeggen dat op de motorkap toch even de Monello gebruikt is, omdat niet alles met Scoll eruit ging.
Dit is ook de eerste keer dat we dit gebruiken en het werkt toch anders als Monello.
Wat wel een hele grote plus punt is geen of nauwlijks stof of spetters.

Verder gegaan met Black hole van Poorboys op een zwarte pad met de Dap900
Nagelopen met een Peluche Verde doek van Monello.
Deze even een uurtje laten rusten en daarna een laagje Ex-P van Poorboys behandels op een zwarte hand pad.Ongeveer 50 min laten curen en nagelopen met Peluche Verde (mf doek).

Het interieur:

Alle kunstof delen zijn met a.p.c 1:10 aangepakt.
Leder is behandeld met lauw water met Gloss-it spons.
Daarna is deze met de Gliptone reiniger en spons schoongemaakt.
Na 3 uur laten drogen behandeld met de conditioner van Gliptone en een paardehaar borstel.

De volgende dag:
Hebben we al het kunstof met Natural Look van Poorboys behandeld.
Het leer heeft een tweede laag conditioner gehad.
Deursponningen en kofferruimte zijn behandeld met Reload van Carpro.

Lak in een laagje Wolfgang Fuzion gezet.
Voor de eerste keer een vaste wax gebruikt en moet zeggen easy-on en easy-off.
Werkt zeer fijn.
Kunstof buiten zijde behandeld met Pre-Wow van Black Wow en afgewerkt met Revive Trim Dressing van Auto Finesse.
Beide producten werken zeer fijn en geven een mooi resultaat.

Nu nog wat na foto,s.

Zijkant van de stoel wordt nog veranderd.
CIMG0746.jpg


CIMG0747.jpg


CIMG0748.jpg


peter1.jpg


CIMG0760.jpg


CIMG0761.jpg


peter2.jpg


Maandag de auto lekker nog binnen gestaan en dinsdagochtend in de regen nog even 2 foto,s gemaakt.

CIMG0764.jpg


CIMG0765.jpg


Iedereen bedankt voor het lezen.
 
Serieus goed afgeplakt! Goede write-up, mooie foto's en super resultaat :-)^ Had je geen foto's van de lak defecten?

Erg mooi interieur, ook een mooie wagen, al vind ik de overhang achter niet mooi.

Om de velgen aan de binnenkant goed schoon te krijgen moet je ze eigenlijk demonteren, vooral bij velgen die nooit schoongemaakt worden aan de binnenzijde. Kun je meer kracht zetten dan alleen met een velgenborstel tussen de spaken door te vegen.
 
Knap gedaan! :-)^
Ben het met paulus eens: om goed aan te pakken dienen velgen gedemonteerd te worden, bovendien vind ik de Bilberry Safe Wheel Cleaner niet meteen de krachtigste der velgenreinigers, dat kan ook schelen.
 
Mooi hoor. Horen er geen mooie luxe vloermatten in zo'n auto? Kun jij verder niks aan doen maar ik mis dat meteen in een luxe auto.
 
Bedankt voor de reactie,s

@paulus: Heb wel geprobeerd om foto,s te maken van de lak maar die zijn niet echt gelukt.
Maak gebruik van een Casio Exilim 12.1 mega pixels dus niet echt geschikt en zeker niet op zilver.
Velgen demonteren doe ik niet of de eigenaar moet het willen maar die vond het best zo.

@virus : Er zijn zeker velgenreinigers die een beter resultaat geven maar die waren niet in ons bezit.
Tevens heb ik geprobeerd om op de brug de velgen schoon te krijgen maar kreeg het minimaal weg.
Brug kan hoog genoeg om overal bij te kunnen.

@PeterAudi : de vloermatten was ik vergeten om erin te leggen, ze staan wel op de 3e foto alleen nog vies.