Helaas kon de geplande Triump Stag niet door gaan, deze zou onder supervision van een Special Guest onderhanden genomen worden.
Deze moest geheel onverwachts naar het buitenland voor een spoed klus.
Toch hopen we dat hij ergens een gaatje over heeft in zijn agenda om ons te adviseren.(i.v.m wetsanden).
Dus tegen mijn verteld dat de Stag op stal kon blijven en dat zijn Range Rover aan de beurt was.
Deze ging tot op heden elke 2 weken door de krasstraat op zich zag hij er redelijk goed uit.
Plan van aanpak.
Velgen gereinigd met Bilbarry 1:4 en 1:1 en daarna Iron.x
Ben zeker 40-50 min bezig geweest maar krijg de binnen kanten niet schoon.??
Gebruik gemaakt van Mothers borstels en Ez Detail Brush
Verders de wagen in de Magifoam gezet met een beetje Meq A.P.C.
Trims en sponningen behandeld met A.P.C 1:10 was niet heel erg vuil.
Alles goed nagespoeld en even gewassen met Born to be Mild shampoo.
Nogmaals afgespoeld en Iron.x zijn werk laten doen.
Motorruimte gereinigd met a.p.c 1:4 en met een sprayfles water.
Slechte ervaring gehad met een hogedrukreiniger op een motorblok van een Renault Laguna.
Alles verders met 303 Aerospace Protectant afgewerkt.
Helaas vergeten om een foto van te maken.
Wagen is gekleid met Dodo Juice Medium Supernatural klei en Poorboy's Spray and Wipe.
Gebruikte eerst ook de Born Slippy clay lube wat ik eigenlijk veel fijner vindt werken,
het nadeel ervan is dat je het beste de wagen nog even moet wassen.
Hierna alles afgeplakt met blauwe 3m tape althans.Ik zei nog tegen Johan (CCHQ) moet nog wat meer hebben toen ik daar was om spullen te halen maar ik weet het niet meer.
Dus zie hier de oplossing als je te weinig plakband hebt.
Deze foto moest ik van mijn oom plaatsen.
Verder met het polijsten.Pro 900
Zoals ik al eerder aangaf was de wagen in redelijk staat weinig echte krassen wel veel swirls.
Testspot gedaan en kwamen op een oranje pad met Mezzo van Monello uit aan de rechterzijde.
Af gewerkt met een licht groene pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish
Aan de linkerzijde is gebruik gemaakt van Scoll-Concept.
Witte spiderpad met S3 deze gaf zeker in mijn ogen het zelfde resultaat als leek zijnde.
Deze afgewerkt met zwarte polishing pad met S40.
Moet zeggen dat op de motorkap toch even de Monello gebruikt is, omdat niet alles met Scoll eruit ging.
Dit is ook de eerste keer dat we dit gebruiken en het werkt toch anders als Monello.
Wat wel een hele grote plus punt is geen of nauwlijks stof of spetters.
Verder gegaan met Black hole van Poorboys op een zwarte pad met de Dap900
Nagelopen met een Peluche Verde doek van Monello.
Deze even een uurtje laten rusten en daarna een laagje Ex-P van Poorboys behandels op een zwarte hand pad.Ongeveer 50 min laten curen en nagelopen met Peluche Verde (mf doek).
Het interieur:
Alle kunstof delen zijn met a.p.c 1:10 aangepakt.
Leder is behandeld met lauw water met Gloss-it spons.
Daarna is deze met de Gliptone reiniger en spons schoongemaakt.
Na 3 uur laten drogen behandeld met de conditioner van Gliptone en een paardehaar borstel.
De volgende dag:
Hebben we al het kunstof met Natural Look van Poorboys behandeld.
Het leer heeft een tweede laag conditioner gehad.
Deursponningen en kofferruimte zijn behandeld met Reload van Carpro.
Lak in een laagje Wolfgang Fuzion gezet.
Voor de eerste keer een vaste wax gebruikt en moet zeggen easy-on en easy-off.
Werkt zeer fijn.
Kunstof buiten zijde behandeld met Pre-Wow van Black Wow en afgewerkt met Revive Trim Dressing van Auto Finesse.
Beide producten werken zeer fijn en geven een mooi resultaat.
Nu nog wat na foto,s.
Zijkant van de stoel wordt nog veranderd.
Maandag de auto lekker nog binnen gestaan en dinsdagochtend in de regen nog even 2 foto,s gemaakt.
Iedereen bedankt voor het lezen.
Deze moest geheel onverwachts naar het buitenland voor een spoed klus.
Toch hopen we dat hij ergens een gaatje over heeft in zijn agenda om ons te adviseren.(i.v.m wetsanden).
Dus tegen mijn verteld dat de Stag op stal kon blijven en dat zijn Range Rover aan de beurt was.
Deze ging tot op heden elke 2 weken door de krasstraat op zich zag hij er redelijk goed uit.
Plan van aanpak.
Velgen gereinigd met Bilbarry 1:4 en 1:1 en daarna Iron.x
Ben zeker 40-50 min bezig geweest maar krijg de binnen kanten niet schoon.??
Gebruik gemaakt van Mothers borstels en Ez Detail Brush
Verders de wagen in de Magifoam gezet met een beetje Meq A.P.C.
Trims en sponningen behandeld met A.P.C 1:10 was niet heel erg vuil.
Alles goed nagespoeld en even gewassen met Born to be Mild shampoo.
Nogmaals afgespoeld en Iron.x zijn werk laten doen.
Motorruimte gereinigd met a.p.c 1:4 en met een sprayfles water.
Slechte ervaring gehad met een hogedrukreiniger op een motorblok van een Renault Laguna.
Alles verders met 303 Aerospace Protectant afgewerkt.
Helaas vergeten om een foto van te maken.
Wagen is gekleid met Dodo Juice Medium Supernatural klei en Poorboy's Spray and Wipe.
Gebruikte eerst ook de Born Slippy clay lube wat ik eigenlijk veel fijner vindt werken,
het nadeel ervan is dat je het beste de wagen nog even moet wassen.
Hierna alles afgeplakt met blauwe 3m tape althans.Ik zei nog tegen Johan (CCHQ) moet nog wat meer hebben toen ik daar was om spullen te halen maar ik weet het niet meer.
Dus zie hier de oplossing als je te weinig plakband hebt.
Deze foto moest ik van mijn oom plaatsen.
Verder met het polijsten.Pro 900
Zoals ik al eerder aangaf was de wagen in redelijk staat weinig echte krassen wel veel swirls.
Testspot gedaan en kwamen op een oranje pad met Mezzo van Monello uit aan de rechterzijde.
Af gewerkt met een licht groene pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish
Aan de linkerzijde is gebruik gemaakt van Scoll-Concept.
Witte spiderpad met S3 deze gaf zeker in mijn ogen het zelfde resultaat als leek zijnde.
Deze afgewerkt met zwarte polishing pad met S40.
Moet zeggen dat op de motorkap toch even de Monello gebruikt is, omdat niet alles met Scoll eruit ging.
Dit is ook de eerste keer dat we dit gebruiken en het werkt toch anders als Monello.
Wat wel een hele grote plus punt is geen of nauwlijks stof of spetters.
Verder gegaan met Black hole van Poorboys op een zwarte pad met de Dap900
Nagelopen met een Peluche Verde doek van Monello.
Deze even een uurtje laten rusten en daarna een laagje Ex-P van Poorboys behandels op een zwarte hand pad.Ongeveer 50 min laten curen en nagelopen met Peluche Verde (mf doek).
Het interieur:
Alle kunstof delen zijn met a.p.c 1:10 aangepakt.
Leder is behandeld met lauw water met Gloss-it spons.
Daarna is deze met de Gliptone reiniger en spons schoongemaakt.
Na 3 uur laten drogen behandeld met de conditioner van Gliptone en een paardehaar borstel.
De volgende dag:
Hebben we al het kunstof met Natural Look van Poorboys behandeld.
Het leer heeft een tweede laag conditioner gehad.
Deursponningen en kofferruimte zijn behandeld met Reload van Carpro.
Lak in een laagje Wolfgang Fuzion gezet.
Voor de eerste keer een vaste wax gebruikt en moet zeggen easy-on en easy-off.
Werkt zeer fijn.
Kunstof buiten zijde behandeld met Pre-Wow van Black Wow en afgewerkt met Revive Trim Dressing van Auto Finesse.
Beide producten werken zeer fijn en geven een mooi resultaat.
Nu nog wat na foto,s.
Zijkant van de stoel wordt nog veranderd.
Maandag de auto lekker nog binnen gestaan en dinsdagochtend in de regen nog even 2 foto,s gemaakt.
Iedereen bedankt voor het lezen.