• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare krassen in lak. craquele?

MK2VH

Detailing rookie
28 mrt 2020
7
2
Hoihoi, mijn naam is Marit (23 jaar)

Ik rijd een golf 2 (tornado rood). Ben nieuw op dit forum en heb advies nodig. :)

De vorige eigenaar is met polijsten door de mooie rode uni lak heen gegaan waardoor de blanke lak met name op de motorkap er op veel plekken doorheen gekomen is.

Nu heb ik een andere motorkap in dezelfde kleur gekocht aangezien alleen de kap spuiten me afgeraden werd. Deze heeft alleen rare strepen. Lijkt op craquele maar weet het niet zeker.

Wat is dit en krijg ik dit eruit gepolijst? het zit over de hele motorkap heen met name aan de kant van de koplampen.
 
Yes, bijgevoegd nog een foto. De krassen lijken er op te liggen..
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-03-28 om 16.25.52.png
    Schermafbeelding 2020-03-28 om 16.25.52.png
    1,1 MB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Lijkt op breuk van de lak door spanning tussen de lagen
Die breuk zit dan vaker wat dieper en dan lijken het krassen terwijl de bovenlaag dicht is gebleven

Als je aangeeft waar je vandaan komt zit er misschien iemand in de buurt die wil helpen / meekijken
 
Lijkt op breuk van de lak door spanning tussen de lagen
Die breuk zit dan vaker wat dieper en dan lijken het krassen terwijl de bovenlaag dicht is gebleven

Als je aangeeft waar je vandaan komt zit er misschien iemand in de buurt die wil helpen / meekijken

Okee, valt hier nog iets aan de doen?
Kom uit de richting van Zaltbommel (gelderland)
 
In theorie kan je kijken of het glad te krijgen is
Dan moet je denken aan een stap zwaarder dan normaal polijsten en dat is niet voor beginners
Vraag blijft of de bovenlaag nog voldoende gehecht is

niet teveel de quote knop gebruiken, we scrollen graag ;)
 
Oke thnx.

Zelf polijsten begin ik sws nog niet aan. :)
Zit het tussen de rode lagen of is hier een blake lak overheen gespoten? Officeel is het een uni lak.
 
Er heeft iemand naar gekeken. Zijn inderdaad scheuren in de lak ofwel carquele/crows feet. Hij gaat het proberen zwaar te polijsten. Is het proberen waard anders moet hij toch overgespoten worden.

Bedankt iedereen.
 
Ai dat is minder ! Succes ermee en hopelijk kan het op deze manier opgelost worden. Ik zal voor je duimen !