Heren,
Sinds afgelopen maandag ben ik bezig met de auto van mijn vriendin. Het betreft een witte Citroen C1 met antracietgrijs dak. Op het dak zitten rare plekken, het hele dak is er mee bezaaid. In eerste instantie dacht ik dat het kalk vlekken waren van het wassen, maar polijsten liet ze niet verdwijnen. Ik vraag me nu dus af wat dit voor plekken zijn en hoe ik er vanaf kom?
Op de afbeelding hieronder is het te zien, helaas slecht op de foto te krijgen. Je ziet de plekken rondom de lampen, maar het hele dak zit er onder:
[ATTACH=full]90593[/ATTACH]
Ik ben begonnen met Finale op wit, toen S17 op oranje en uiteindelijk S3 op geel. Weinig effect en dus ben ik maar gestopt.
Hoe verder? Gewoon doorgaan totdat het weg is met een zware combi? Of is het anders op te lossen? Ik heb ook een chemische paint cleaner geprobeerd, ook geen effect helaas.
Het lijken dus kalkvlekken. Heeft ook wel wat weg van ingebrande vogelpoep (even voor de beeldvorming), maar dat is niet mogelijk, want echt het gehele dak zit er onder en zoveel is er nooit op gescheten. Auto staat onder een boom, het zou dus wel iets te maken kunnen hebben met teer, hars, blaadjes die er lang opgelegen hebben enzovoorts. Ohwjah, ik heb ook Tar & Glue remover er overheen gehaald van Valet Pro, maar dat hielp ook niet.
Kunnen het restjes klei zijn? Ik vermoed eigenlijk van niet, maar ik moest er opeens aan denken. Het is ook alleen op het dak te vinden, de rest van de auto heeft het niet. Het dak is tezamen met de spiegelkappen het enige in antracietgrijs, de rest van de auto is wit. De spiegelkappen zijn wel netjes geworden na polijsten, dus met de lak heeft het volgens mij ook niks te maken?
Gezien S3 op geel niks doet, eventueel een optie om iets als commandant te pakken? Normaliter zou ik dit nooit pakken, maar het lijkt zeer hardnekkig te zijn.
Benieuwd naar jullie reacties!
Groet,
Gerben