• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rare vlekken/waas in(?) lak

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hallo

ik rijd met een zilver grijze focus uit 2002(zoals in men voorstelling...euhm...is voorgesteld :p )
nu heb ik daar dus al redelijk wat werk in gestoken maar het resultaat blijft echt achterwegen,
wat heb ik al gedaan:
totaal een keer of 20 gewassen op 4maanden tijd(2 emmer methode + hd en met goldclass shampoo en een meguiars washmit)
gekleid met meguiars klei kit(weet exacte naam nimeer maar het meest bekende van meguiars kits)
scratchX + swirlX + DCpaint cleaner over de volledige wagen met de hand aangebracht(paneel per paneel)
en nu juist sinds vrijdag men bestelling van carclean binnen en men motorkap terug gedaan met born 2 be slippy en Auto-Clay Regular van bilt hammer+swirlX +scratchX(lokaal voor 2 krasjes) + dcpaint cleaner, dan terug gewassen en white diamond erop en getopt met exP maar ik blijf een zeer misterieuze waas waarnemen....
hij blijkt echt in de lak te zitten, het lijkt of de echte gekleurde lak(het grijze) allemaal heel fijne porieen heeft die men lak nooit echt 100% doet glimmen.

heel de auto heeft dit(ook op de deuren is dit hard waar te nemen) helaas is het niet vast te leggen op foto want daar zie je enkel bling bling op.

iemand een idee hoe dit komt? iemand eventueel nog een oplossing?(ik vrees voor de oplossing aangezien het echt lijkt onder de blanke lak te zitten.....)
ik ben best radeloos aangezien dit men nieuwe hobby(detailen) echt wel ondermijnt aangezien het resultaat dat ik wilde behalen met mijn auto niet haalbaar blijkt.....(algoed heb ik hierthuis nog de keuze tussen een zeer dankbare zwarte honda civic en een zilver grijze seat toledo, die wel dankbaar omspringen met de voorgenoemde producten en een zeer dankbare shine tevoorschijn laten komen zonder al teveel moeite)

Plaats eens even een foto van wat je nu net bedoeld, het is altijd moeilijk oordelen wat men bedoeld.

Ook is het de bedoeling dat je Ex-P als basislaag gebruik en er een wax over zet.

ik kan het echt niet vastleggen op foto.... heb al geprobeerd met men gsm(is een sony ericsson aino met 8.1 megapixel) en hierop zie je totaal niets... dan met men sony camera en deze foto's zijn nog duidelijker maar helaas nog steeds is het niet te zien,
en ja dat exP nogmaals getopt mag/kan worden met een wax weet ik ondertussen ook al wel(jullie verhalen hier blijven hangen :ja )
maar heb nu juist even geprobeerd halve motorkap(50/50 :-b ) te toppen met gold class wax van meguiars, iets meer glans kan ik bespeuren met daaronder nog steeds die rare porieen....
ik ga nogmaals met de camera aan de slag.... voor zover ik weet moet men gewone camera een macro functie hebben, mss dat ik daarmee het probleem op de gevoelige plaat kan vasteleggen....
word vervolgd :)

nee de lak is zo glad als een bierglas.
heb een foto getrokken die iets ervan laat zien, ff uploaden maar :-b
dus brb :lol

**edit** dit is de meest duidelijke foto die ik ervan kan maken....
http://i879.photobucket.com/albums/ab351/Acc_Focus/ford%20focus/DSC03290.jpg

Ik zie enkel een glanzende motorkap :ja
Dat is inderdaad heel moeilijk te beoordelen wat je juist bedoeld. Eventueel iemand in de buurt eens zoeken die er samen met je wil naar kijken of eens met een machine proberen.

mja bedankt om te kijken alvast maar als je kijkt zie je bovenaan kleurverschillen in de lak, dit is geen weerspiegeling van iets maar dat zijn dan de echte vlekken,
ja ik ga eens rondkijken hier of hier nog gebruikers uit de buurt van antwerpen zijn, of eventueel een leuke vriendelijke noorderbuur die even zijn oog erop wil gooien.(kilometers spelen geen rol :) het is een weekend auto dus af en toe mag hij eens uitgelaten worden :party )
en een dap ben ik echt wel van plan te kopen maar zou het eerst eens willen zien of het resultaat echt zoveel verschillend is in vergelijking met nu!

Antwerpen is niet ver van ijzendijke.
als je zin hebt kan je best eens langs komen hoor, kunnen we kijken wat het probleem is.

Of je maakt een tripje naar het CC hoofdkwartier, dan ben je zeker dat het in orde komt.

succes!

ThaBird zei:
Antwerpen is niet ver van ijzendijke.
als je zin hebt kan je best eens langs komen hoor, kunnen we kijken wat het probleem is.

Of je maakt een tripje naar het CC hoofdkwartier, dan ben je zeker dat het in orde komt.

succes!
juist even gekeken en ijzendijke is zeker niet onoverkomelijk(alvast bedankt voor het voorstel)
en voor hetgeen ik vernomen heb is het cc headquarters in het weekend ondergedoken in de anonimiteit :'( en ik moet het van de weekends hebben aangezien ik anders werk(eventueel nog op een weekavond maar dan 20+uur!!!!)