• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare kringen/vlekken op matte lak en achterruit

SootaOota

Detailing rookie
18 mrt 2024
2
15
Dag Iedereen!

Ik heb een maand geleden ongeveer een BMW 330e aangeschaft in het mat blauw (Portimao Frozen Blue). Fantastische kleur, maar blijkbaar wel niet zo een pretje om te onderhouden. Na een maand ongeveer zag ik dat er wat kringen zijn ontstaan op mijn lak en ook op mijn achterruit (zie fotos). Ik dacht dat het dan wel tijd was voor een wasbeurt, ik heb hier altijd gebruik gemaakt van pH-neutrale producten van Koch-Chemie zoals in hun eigen blogpost beschreven. Na de wasbeurt waren de vlekken nog steeds aanwezig, ik dacht dat dit mogelijks kalkaanslag was en heb daarmee hun Finish Spray Exterior product gekocht, maar ook dit had geen effect.

Mijn volgende stap is om eventueel de Eulex M aan te schaffen van Koch Chemie, deze dient voor hardnekkige vlekken zoals hars.

Enig idee wat dit nog kan zijn?

Merci!


IMG_0895.JPEG
IMG_0897.JPEG
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Welkom op het forum.

Dit lijken mij waterspots, hier zijn speciale removers voor, Koch word niet verkocht door CC.
gelukkig zijn er genoeg waterspot removers wat wel door CC verkocht word! zoals bijvoorbeeld DEZE
 
Eerst en vooral bedankt voor alle reacties en input!

Mij lijkt het ook op waterspots (de vorm alleen al geeft het een beetje aan). Ik heb de spot remover van Gyeon gekocht. Ik zal deze thread up-to-date houden met mijn ondervindingen.