• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interior Detail - E36

126782_20200426_170240.jpg
De 3-series uit die tijd die ik zie rijden hebben de stoelen ook altijd in die stand staan.

Zonder gekheid, mooi werk!
 
* U P D A T E *

Inmiddels nog steeds niet klaar met extracten. :p

De Karcher 6.100 is momenteel out-of-service en ik wacht op een rubber welke opgestuurd wordt. Dit rubber zit op de nippel van de schoonwater-tank en dicht dus de deksel en machine af.
Dit rubber viel bij het openen van de machine steeds in het schone water óf bleef in de deksel hangen. Toen ik de vloerbekleding ging extracten bleef de boel maar schuimen en dus sloeg de machine af toen de tank volgeschuimd zat. De schoonwater-tank had nu ook vies water en dus gooide ik 'm leeg in de put en vergat dat het rubber erin was gevallen.

Na wat Googlen kwam ik VELE reviews tegen waarbij de machine defect en/of gebruikt was afgeleverd, maar voornamelijk klachten over "Geen water bij tweede gebruik" - "Geen waterdruk" - "Sproeit geen water, motor maakt herrie" - etc etc. Bij de meeste van deze klachten werd de machine retour gestuurd en ontvingen de klanten een nieuwe machine.

Ik had dezelfde "klachten", maar allen kon ik verwijten aan dat ene losse rubbertje. Dus ik heb Karcher NL gebeld en voordat ik mijn zin af had gemaakt; "Oh, die hebben we nog wel liggen en ik stuur 'm kosteloos op!"

Duidelijk een terugkerend probleempje dus. :p

Ik krijg nu ook een bestelnummer o.i.d. erbij om bij een bouwmarkt meerdere te kunnen bestellen als reserve, aangezien Karcher geen losse verkoopt. (Volgens medewerker)
 
Laatst bewerkt:
* U P D A T E *

Vandaag het rubbertje mogen ontvangen!

Ik ontving een envelopje in de brievenbus met een Karcher ''Zomaar...''-kaartje van medewerker Sophie. Handgeschreven en persoonlijk. :heart: Ook heeft zij een bestelcode doorgegeven waarmee ik het rubber zou kunnen bijbestellen bij een bouwmarkt of de webshop. (Webshop?? Geen idee, kon eerder zelf niks vinden)

Uit de reviews krijg ik een gevoel dat de service van Karcher nogal belabberd is, maar tot op heden verloopt 't bij mij netjes en snel.


Zoals eerder te zien is in dit topic knapten de boel enorm op van al het gajakker-en-gezuig. Wat mij duidelijk is geworden en dit besprak ik ook al met @Jansen :

Bij een poetsbedrijf kost een interieur-behandeling al snel zo'n €85,-. Dit is dan wel met ''Shamporellen / Diepte-reiniging''. Nu was ik al uren bezig om de boel schoon te krijgen, maar toen kwam mijn broer toevallig langs; ''Ooh, kan je ook effe mijn voorstoel doen, zitten vlekken op''. Ik deed vervolgens hetzelfde als ik bij mijn eigen bekleding had gedaan, maar al snel werd ik voor gek verklaard dat ik zo lang bezig was op zijn stoel. Maar mijn logica was; ''Oppervlakkig reinigen is zó gebeurd, maar ik wil ook het vuil en bacteriën-bende UIT de stof hebben en daarom gebruik ik de extractor. Er blijft nog steeds koffie-bruin schuim uit komen, dus het is nog vuil én zeperig.''

In mijn tijd bij poetsbedrijven ging het er ook al zo simpel aan toe en dat begrijp ik wel. (Tijd = Geld, mensen kijken toch niet zo nauw) Maar als ik zie wat er vandaag uit mijn voorstoel bleef komen, ben ik blij dat ik toch wat mierenneukerig ben en het goed wil doen! :p Kost je alleen veel meer tijd, maar dan heb je ook meer resultaat. Niet alleen is dan je bekleding ogenschijnlijk schoon, maar ook écht goed gereinigd.


BEFORE (Rugleuning al 2 hits gedaan, van 4 totaal) -->

20200501_172400.jpg



AFTER 50/50 :mask: 2 hits, van 4 totaal -->

20200501_173152.jpg



SCHROBBEN :poop: -->

20200501_174151.jpg



Vuilwater-tank na rugleuning en 50/50 -->

20200501_175717.jpg
 
@RoyR - Tja, ik gebruik 'm voor vanalles en het blijft een gebruiksvoorwerp. ;)

Zo was ik ook niet altijd zoals we het hier zouden willen zien, stap ik ook ranzig in de auto als het moet, laad van alles in, etc.

Als je dan iets moet opknappen, maak je ook echt verschil, haha!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik merk bij mijn Bissell Spot Clean Pro dat vullen met warm water en een scheutje reiniger erin alles vele malen makkelijker schoon wordt, er staat ook in de handleiding van het appaat. Had na 2x al bijna schoon water uit mijn crème stoffen interieur van de Golf.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Brad en Quantoxx
@Altos - Ik had nu ook warm water en spoelde gretig. :)

Ik denk ook gewoon dat de bekleding écht veel viezer is dan gemiddeld en niet alleen oppervlakkig. Er is regelmatig oppervlakkig geboend en dan ram je het vuil toch wel gedeeltelijk dieper in de stof/foam.

Wat ik trouwens wel graag zou willen bij een extractor: Een smallere zuigmond. :p Deze is 110mm en verder prima, maar op smalle stukken zoals wangen en dergelijk kan je toch niet lekker uit de weg.
Ook de kop is vrij groot en statisch (slang + kop) waardoor je veel ruimte nodig hebt om te bewegen.
Trigger gaat ook zwaar...

Hmm, misschien eens een mini-review maken van deze machine? Dan moet ik Nick nog eens zwoel aankijken en de rest van de toebehoren ook lenen.
 
De Karcher 6.100 is momenteel out-of-service en ik wacht op een rubber welke opgestuurd wordt. Dit rubber zit op de nippel van de schoonwater-tank en dicht dus de deksel en machine af.
Dit rubber viel bij het openen van de machine steeds in het schone water óf bleef in de deksel hangen. Toen ik de vloerbekleding ging extracten bleef de boel maar schuimen en dus sloeg de machine af toen de tank volgeschuimd zat. De schoonwater-tank had nu ook vies water en dus gooide ik 'm leeg in de put en vergat dat het rubber erin was gevallen.
Is dat toevallig dit rubber:
kaercher-kaercher-afdichting-van-tapijtreiniger-69.jpg


ik zit er nameijk over te denken om de Kärcher SE 6.100 aan te schaffen, kan ik er vast rekening mee houden.

Je interieur knapt er wel van op!
 
Goed bezig Q, hoeveel tijd heb je er al in zitten? Ik snap je punt wb dat het een gebruikersvoorwerp is. Heb ik ook op het moment, toen ik mijn auto naar smaak had gebouwd mocht er zelfs niemand eten in de auto, nu alles weer terug origineel is gebouwd is het af en toe nog net geen zwijnenstal :p
 
@tamer - Poef, ik gok op een uurtje of 8? In de eerste sessie van 5 uur heb ik twee matten + kofferbakmat + één voorstoel + vloerbekleding ervoor + één zitting van de achterbank gedaan. Laten we zeggen een halve auto?

Tja, zoals ik al zei... Gebruiksvoorwerp inderdaad. Ook gebruik ik de auto zoals de gemiddelde autobezitter en is het eigenlijk misbruik, des te leuker is het opknappen ervan. ;) Ik zie er anders weinig lol in.

Wat ook meespeelt is dat veel dingen simpelweg niet te herstellen zijn en het een oude bak is. Kijk bijv. naar de bekleding: Het lijkt enorm opgeknapt te zijn, maar ik zie nog op vele plekken een bruinige gloed over de bekleding.
Is ook niet heel gek, ik moet gewoon nóg langer reinigen, maar het feit blijft dat ik nu weet dat deze E36 ooit zwarte bekleding had! :p (Niet blauw zoals je zou denken)

Zwarte strepen waarvan ik dacht dat de zwarte gordels hadden afgegeven. Later viel mij op dat er op meer plekken zwarte bekleding te zien was, zoals bij de achterportieren, tussen de zitting en leuning, achter de backcovers van de stoelen, etc. :p

Ook moet ik met spuitlijm de losse rand stof bij de achterruit vast gaan maken, stof op de deuren laat los, originele of passende matten erin, enzovoooorts.


20200426_153157.jpg