• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RC auto behandelen

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.461
170
Vraagje, sinds iets meer dan een jaar loopt er een nieuwe hobby nogal uit de hand. Ben samen met mij zoon in de RC wereld beland :)

Allemaal heel erg leuk maar als "detailer" wil ik de auto's er tussen de ritjes door netjes bij hebben staan. Nu rijden we heel erg veel op zand waar de auto nogal van te lijden heeft. Schoonmaken gebeurd met apc en een compressor, daarna waar nodig wd40/vet op lagers etc. Maar ik zoek eigenlijk iets om het plastic wat mee te voeden/iets meer glans erop te krijgen. Nu zijn daar genoeg middeltjes voor maar een aantal dingen zijn van belang in dit geval:
- De auto wordt elke zondag "gezandstraald" op een indoorbaan dus duurzaam hoeft het niet te zijn
- Het mag niet plakken/vettig zijn want dan krijg ik ze nooit meer schoon
- Het liefst in een spray vorm omdat er nogal veel hoekjes en kiertjes aanzitten

Eigenlijk zoek ik dus een soort van cockpitspray maar dan een versie die niet plakt/vettig is.

Paar foto's voor het idee:
o0SHLRD.jpg


jm7EEUR.jpg


Hierop is goed te zien hoe het plastic eruit ziet
Fxkad7W.jpg


Waarom het geen zin heeft er dure middelen op te gebruiken:

X9AtfLR.mp4
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: foxman en Cordoba
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je vrijwel elke dressing zou kunnen gebruiken. De clou zit hem in het nawrijven zodat er geen residu meer achterblijft, wat plakkerig kan worden.
Een spray brengt dus makkelijk aan, maar er blijft product achter. Een gel, pasta of wat dan ook, zal tot hetzelfde leiden.

Persoonlijk zou ik er voor gaan zitten om alles heel goed schoon te maken en de delen die minder te verduren krijgen in de Gyeon - Trim. De delen die echt het voor de kiezen (gaan) krijgen, meerdere keren in een dressing zetten. (layeren, in laten trekken)
 
Goed punt, reden voor mij om deze aan te dragen, ik ken Kenotek niet, Gyeon wel :p
Weet (uit ervaring) dat deze in elk geval geen vettige laag nalaat en een mooie donkere kleur geeft.
'Voedt' het daadwerklijk? Geen idee... 'Werkt' het voor mij? Zeker wel :)
Gyeon Cure (Sio2 Spray sealant) zal m.i. ook langer blijven zitten dan een QD.
Als je 'm toch al hebt staan, zou ik m gewoon eens op 1 van de chassis proberen in elk geval, wie weet word je positief verrast over de duurzaamheid
 
  • Leuk
Reactions: emiel10
Ziet er netjes uit!

Tip voor de lagers, WD40 is leuk spul voor van alles, maar eigenlijk is het nergens heel goed in.
Voor lagers zou ik werken met teflonspray, dat is niet al te vet en smeert goed.
 
Wd40 gebruik ik niet op lagers inderdaad. Daar sloop je ze mee. Ik maak die eigenlijk altijd alleen maar schoon. Gebruik daar geen smeermiddelen op. Plakt alleen maar zand aan.