• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Red Mist bijna op, voor Reload gaan?

Hoi Forumers,

Ik breng nu na het wassen met een grote supervezel Quickwax+ aan om de waxlaag te boosten. Daarbij moet je wel oppassen niet de trims te raken want die slaan er wit door uit. Nu vraag ik mij af ho dat zit bij reload. Slaan de trims daar ook wit van uit? is het een heldere vloeistof die reload of is het melkachtig?

En kan je het ook op een doek aanbrengen om daarna de auto te behandelen? Ik vind altijd dat als je het op de auto sluit er zoveel verneveld en dan verspil je materiaal. Ik lees echter dat je het op het oppervlak moet spuiten. Is het een bezwaar als je het op de spons/doek spuit ipv op de auto?

De literfles zit daar een sprayer bij?

Hoor graag van jullie
GdV42
 
GdV42 zei:
Hoi Forumers,

Ik breng nu na het wassen met een grote supervezel Quickwax+ aan om de waxlaag te boosten. Daarbij moet je wel oppassen niet de trims te raken want die slaan er wit door uit. Nu vraag ik mij af ho dat zit bij reload. Slaan de trims daar ook wit van uit? is het een heldere vloeistof die reload of is het melkachtig?

En kan je het ook op een doek aanbrengen om daarna de auto te behandelen? Ik vind altijd dat als je het op de auto sluit er zoveel verneveld en dan verspil je materiaal. Ik lees echter dat je het op het oppervlak moet spuiten. Is het een bezwaar als je het op de spons/doek spuit ipv op de auto?

De literfles zit daar een sprayer bij?

Hoor graag van jullie
GdV42

Het heeft een melkachtige kleur, op de trims geeft het bij mij toch geen witte verschijning...
Volgens mij kan je het op een doek of rechtstreeks op de auto vernevelen.
Ik denk niet dat er bij de 1L fles een sprayer zit, maar ben hier niet zo zeker van. Ik denk dat het ongeveer dezelfde fles is als de 1L Ironx en die heeft geen sprayer.
De schroefmond is +-4cm diameter
 
Kawouter zei:
Hmmm dan gebruik ik vast te veel haha.

Ik heb op de peugeot 307 SW van m'n ouders 30ml gebruikt en dat is een vrij grote auto. Ik breng het ook nooit met een mf doek aan maar met een gele applicator dat werkt echt 100x zo zuinig als doeken die 50% vh product opzuigen. ;)
 
hmmm ok dan ga ik dat ook doen. Ik ben al op de helft van de fles met 3 auto's. (en wat losse wielen).
 
Beste forumers,

Bedankt voor de antwoorden. En inderdaad handige tip om het met een pad aan te brengen ipv een doek. Ik moet wel zeggen dat aanbrengen met een supervezelspons (zo een van de action van 75 cent) ook redelijk zuinig is. Ik doe eindeloos lang met een fles UQD of QW+. Maar het zou met een pad nog zuiniger kunnen. Maar het voordeel van die supervezelspons is dat je een groot oppervlak ineens kan aanbrengen en dat scheelt tijd.

Maar ik denk dat ik het wel wat royaal aanbreng.

Groeten Gdv
 
Zoals ik het met de Reload doe: één kant van een doek met lange vezels even een pufje Reload geven, daarna per paneel één pufje (motorkap en dak 2 á 3), inwrijven met de "natte" kant van de doek, nawrijven met de "droge" kant van de doek. De doek zelf raakt na 'n kwart auto ook verzadigd, waardoor je geen tot heel weinig Reload meer hoeft toe te voegen............ ;)
 
Zo vandaag voor het eerst Reload gebruikt.
Ik ben erg tevrden over het geruik, alleen is de geur niet echt lekker.
Auto voelt heerlijk glad na gebruik. Zie geen verschil in glans.
Ik kan ook layeren toch?
Maarja dit is wel een blijvertje, zeker als het echt 4 maanden houd.
 
Layeren kan prima, volgens de geleerden hoef je ook geen uren tijd tussen de lagen te laten, je kunt vrij vlot doorwerken.