• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen blijft hangen?

Auto is zo afgeleverd en ik kan er geen gebruik maken in de regen?
Het gaat om de veiligheid, je kan gewoon niks zien.
Ik heb juist meer betaald en bij de dealer gekocht om gezeik voor te zijn.

Ik ben geen poetser btw anders had ik het zelf wel opgelost.

De dealer heeft al verschillende dingen geprobeerd en het heeft niet gewerkt.
Toen de auto is afgeleverd kon je er neem ik aan wel prima gebruik van maken. Dit valt onder het kopje onderhoud, net als bandenspanning en vloeistoffen controleren. En uiteraard loopt water makkelijker van de ene auto dan van de andere auto af door de vorm.

Even een voorbeeld: Wanneer je een laag verf op je ramen smeert en bij de dealer gaat klagen nemen ze je niet serieus en eigenlijk doe je nu hetzelfde. De auto is in de twee jaar tijd vast wel eens gewassen, de producten die op je ramen gaan zoals reinigers of waxen kunnen er voor zorgen dat je na verloop van tijd dit soort resultaten krijgt. Wat jij nu ervaart heb ik exact hetzelfde ervaren met één bepaalde wasstraat bij ons in de regio. Een week lang ging het goed, daarna leek het water overal op te blijven plakken.
Beste wat je kunt doen is al aangegeven. Gebruik bijvoorbeeld Autoglym glass polish om de ramen heel goed schoon te maken en daarna zet je er een bescherming op in de vorm van een wax, sealant of coating.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik herken je specifieke issue niet maar voor mij was het begin van mijn detailing-reis een soortgelijk probleem. Ik vond dat ik weinig zicht had met slecht weer (ondanks wissers op standje stuiterbal) dus heb ik me toen verdiept in Rain-X achtige producten. Toen uiteindelijk TurtleWax Clearvue aangeschaft en geprobeerd. Wereld van verschil!
Als de dealer niets technisch kan vinden wat er mis is, zou ik zeker kijken naar een soortgelijk product voor je ramen. Wie weet, misschien vind je de waterafstotendheid zo leuk dat je ook besmet raakt met de detail virus. ;)
 
Auto is zo afgeleverd en ik kan er geen gebruik maken in de regen?
Het gaat om de veiligheid, je kan gewoon niks zien.
Ik heb juist meer betaald en bij de dealer gekocht om gezeik voor te zijn.

Ik ben geen poetser btw anders had ik het zelf wel opgelost.

De dealer heeft al verschillende dingen geprobeerd en het heeft niet gewerkt.
Dit heeft ook niks met de dealer te maken overigens. Waarschijnlijk doet de spraywax uit een lans van de wasbox in verhouding al wonderen ten opzichte van niks. Alhoewel zo ongeveer alles onder “bescherming” op de cc website verbetering zal geven als je het op de ruiten smeert.

Lang verhaal kort wat iedereen ook zegt, glas is glas en water plakt nou eenmaal, helemaal als de luchtstroom zich daar niet voor leunt. Met “bescherming” bedoelen we hier dan ook een wax, een sealant of iets dergelijks, en niet een “beurt” wat ze bij de dealer doen. Enorm simpel op te lossen
 
Bedankt voor de tips iedereen!
Probleem is opgelost.
Er zit een nieuwe raampje in en geen last meer van gehad vandaag ( aangezien het ging regenen gelijk getest ).

Nu zie ik dat het aan de passagiers zijde een klein beetje begint te vertonen.. ( misschien valt dat nu meer op aangezien de bestuurders zijde vandaag is vervangen )

Het lijkt een grap dit maar dat is het niet
 
Dat is een dealer om dankbaar voor te zijn... Zullen er niet veel zijn die zo'n toegave doen om ... eigenlijk niets.
Nu maar hopen dat het niet iets is van terugkerende aard.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Drifter
Dat dus @AndyVR glas is eigenlijk heel simpel. Is het kapot, dan vervang je het. Is het heel dan kun je het probleem simpel oplossen. Maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat het terugkerend gaat zijn, aangezien er in beginsel al geen probleem was.
Ik kan de oplossing van de dealer eigenlijk niet serieus nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en AndyVR
Als je dit issue aan de passagierskant niet hebt, lijkt me er toch iets mis met de auto. Dit kan iets lulligs zijn als bijvoorbeeld een sierstripje dat net niet goed zit vastgeklikt aan bestuurderskant. Ik zou daarom alles goed nalopen en vergelijken met de passagierskant of je afwijkingen ziet. Denk aan raamrubber voorruit, raamrubber bestuurdersdeur, sierstrips rondom raam, dat kleine driehoekje vooraan bij de A-stijl, etc..
Dat is de simpele theorie, de wind staat vrijwel altijd meer op één zijkant, waardoor de luchtstroming langs de auto niet helemaal symmetrisch is. Ik denk dat dit soort dingen al sinds de jaren 90 voor komt bij sommige modellen, het heeft ook te maken met de regengoten die vanaf die tijd steeds kleiner geworden zijn (minder wind vangen), en voorruiten zijn ronder geworden en liggen platter (stroomt meer water naar de zijkanten). Er kan natuurlijk een kleine afwijking zijn zoals Thomaso noemt, maar dat hoeft niet. Hoe veel last je er van hebt, is ook afhankelijk van je zitpositie, dus niet iedereen heeft er in dezelfde mate last van, en ook al stroomt het water op het andere zijraam volgens eenzelfde patroon, door dat je door een ander deel van het passagiersraam naar de rechterspiegel kijkt, kan het goed zijn, dat je daar geen last ervaart.

Edit: ik lees nu dat het zijraam is vervangen. Lijkt mij dan een kwestie van óf krasjes op het raam óf etsend effect van agressieve schoonmaakmiddelen (wasstraat?), waardoor het oppervlak van het raam beschadigd en water meer blijft plakken.
 
Laatst bewerkt: