• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen blijft hangen?

Izz89

Detailing rookie
22 jan 2024
6
2
Goedenavond

Ik hoop dat iemand advies kan geven aangezien de dealer er niet uit komt.

Iedere keer als het regent blijft de regen ‘hangen’ op de bestuurders raam.

Wat ondertussen is veranderd is de ruitenwissers en de raamrubbers.
Auto is ook bij de poetser geweest via de dealer.
Het gaat om een auto van 2022.

Het probleem is er nog steeds en zorgt ervoor dat je niet meer in je buitenspiegel kan kijken.

Zie foto’s


70ae74f5-8748-4891-979d-43f31ecd069f.jpegb801b875-e403-4adb-b5b9-dfe54b6f5fd9.jpeg40ca89c8-d60a-4779-917a-880a6a18ae36.jpeg
 
Er zit simpelweg niks van bescherming op. Al zet je er een wax/sealant/quick detailer op, zal het al een stuk meer zicht geven.
 
Hooguit wat (hot)wax of een goedje wat in de ruitenreiniger zit.

In jouw geval kan je de ramen eens echt goed reinigen met Autoglym Glass polish en dan in de wax zetten.
Gegarandeerd dat je raam het water weer enorm gaat afstoten voor langere tijd.
 
Dit zijn ideale situaties om (na grondige reiniging van de ruiten) Rain-X, ClearVue of soortgelijke producten. Bij sommige automodellen kun je alleen met dergelijke producten veilig in de regen rijden (anders wordt het zicht op de buitenspiegels flink belemmerd).
 
Bedankt voor de tips.
Op dit moment moet ik de dealer nog de kans geven aangezien er garantie op zit.

Maar er zit dus geen bescherming op wat normaal wel erop had moeten zitten?

Als aanvulling de poetser van de dealer heeft de ramen al gepolijst.
Heeft niet geholpen.
 
Het is geen echt defect dus de dealer zal het meer uit service/coulantie doen dan garantie.

Je auto zal ´gepoetst´ zijn afgeleverd. Ik zet het maar tussen haakjes want bij de meeste hier ligt de lat qua poetsen wat hoger.
De bescherming die er vanaf begin op gedaan is, zal met de tijd langzaam verdwijnen. Enige remedie is schoonmaken en opnieuw aanbrengen.
 
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat een auto uit 2022 zijn bescherming zo snel verliest?

De auto is gepolijst nadat we het eerder hebben aangegeven, hoezo heeft dat niet geholpen?
 
Polijsten betreft normaal gesproken alleen de lak, en bij veel 'poetsbedrijven' die voor garages werken, wordt je niet blij van de resultaten, een lak vol hologrammen omdat er even snel met een rotary overheen geragd wordt, is geen uitzondering. Voor het geld dat die poetsbedrijven per auto krijgen, kun je ook geen werk leveren van het niveau zoals dat hier voor veel mensen standaard is. Voor het verkoopklaar maken van een auto krijgt zo'n poetsbedrijf typisch iets van rond de 50 euro, voor een serieuze detailbeurt begin je al snel met het 10-voudige bedrag.
 
@Marcel1973 De aerodynamica kun je niet heel makkelijk aanpassen, maar wel de hechting van de waterdruppels op het glas, waardoor het water andere banen gaat volgen.
 
Wat voor bescherming zit er normaal/standaard erop?
Op dit moment moet ik de dealer nog de kans geven aangezien er garantie op zit.

Maar er zit dus geen bescherming op wat normaal wel erop had moeten zitten?

Als aanvulling de poetser van de dealer heeft de ramen al gepolijst.
Heeft niet geholpen.
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat een auto uit 2022 zijn bescherming zo snel verliest?

De auto is gepolijst nadat we het eerder hebben aangegeven, hoezo heeft dat niet geholpen?


Glas = glas. Er zit niet standaard een vorm van bescherming of ander product op. Dit is dus ook geen garantie-dingetje, er is namelijk niks verkeerd.

Klaarblijkelijk blijft het water aan het raam ''plakken'' en krijgt het zijraam ook niet genoeg rijwind om water af te voeren.
Je kan dus het water gaan helpen af te lopen door een waterafstotend product te gaan aanbrengen.
Dit kan zo simpel zijn als bijv. RainX / Kleervue / etc. te smeren, te laten opdrogen en weer afnemen.

Middels polijsten maakt je het raam helemaal vlak en glad én verwijder je eventuele verontreinigingen. Als er daarna niks als bescherming wordt aangebracht, zal het glas weer snel vies worden en water zal weer sneller blijven plakken.

Je zou ook de gehele auto in een laagje bescherming kunnen zetten. Dat is sowieso goed. Er zijn vele opties, maar makkelijke manieren zijn bijv. wetcoats of foams die bescherming achterlaten. Deze gebruik je dus op de gehele auto, dus ook de ramen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en AndyVR
@Marcel1973 Je zou kunnen zeggen dat het ontwerp van de auto (of alleen de buitenspiegel) niet goed is. Overigens is dat soms door kleine aerodynamische aanpassingen op te lossen. Ik noem hier bewust de buitenspiegel, omdat deze ook de luchtstroom langs het raam sterk beïnvloedt. Voorbeeld van zo'n aerodynamische aanpassing: je zou bijvoorbeeld op de A-stijl aerodynamische strips kunnen plakken zoals die in de vorige eeuw op schaatspakken geïntroduceerd zijn, waardoor de luchtstroming meer langs het raam zal gaan, en meer water wegblazen tijdens het rijden. Nadeel is dan wel dat bij rijden met het raam open, er meer wind binnenwaait.
 
Als ik gezien de foto's moet gokken is het een cupra formentor?? zo even googlen levert geheel geen vergelijkbare klachten op. Al is google tegenwoordig ook niet meer wat het geweest was. Gewoon beginnen met iets als RainX of clearvue, beide bij carclean te koop en kosten relatief geen drol. Het gedoe met je dealer kost je uiteindelijk meer stress.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Als je dit issue aan de passagierskant niet hebt, lijkt me er toch iets mis met de auto. Dit kan iets lulligs zijn als bijvoorbeeld een sierstripje dat net niet goed zit vastgeklikt aan bestuurderskant. Ik zou daarom alles goed nalopen en vergelijken met de passagierskant of je afwijkingen ziet. Denk aan raamrubber voorruit, raamrubber bestuurdersdeur, sierstrips rondom raam, dat kleine driehoekje vooraan bij de A-stijl, etc..
 
Auto is zo afgeleverd en ik kan er geen gebruik maken in de regen?
Het gaat om de veiligheid, je kan gewoon niks zien.
Ik heb juist meer betaald en bij de dealer gekocht om gezeik voor te zijn.

Ik ben geen poetser btw anders had ik het zelf wel opgelost.

De dealer heeft al verschillende dingen geprobeerd en het heeft niet gewerkt.
 
Vaak weten dealers zulke dingetjes ook niet, voor hun is poetsen, poetsen en klaar.
De mannen die daar de wagens poetsen zijn vaak gepensioneerden die nooit voorheen een spons hebben vastgehad.

Je kan gerust zelf aan de slag met jouw ruiten.
Er staan op dit forum een hoop tips & tricks wat het behoorlijk "foolproof" maakt. (nee ik wil jou niet mee in de verslaving sleuren! o_O )
Mocht je toch nog ergens vastlopen, zullen er ongetwijfeld enkele forumleden inspringen met advies.

Er is in ieder geval niets "verkeerd" met jouw wagen en ik betwijfel dan ook ten zeerste dat jouw dealer er wat aan kan doen.
 
Dit is gewoon normaal eigenlijk. Die ruit is gewoon brandschoon en niet voorzien van bescherming.
1x door de wasstraat met het duurste programma en je bent er van af...
 
  • Leuk
Reactions: Tim en AndyVR