• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen na detailbeurt, en nu?

wanteds13

Detailing rookie
22 nov 2010
29
0
Stel... Je bent juist klaar met je detailbeurt, dagenlang over gedaan. Je ruimt netjes je poetsspullen op, loopt naar binnen voor je fototoestel te pakken, je wilt immers je resultaat vastleggen en nog voor je buiten bent breekt plots een wolk open en 't plenst met bakken uit de lucht... Mooi rot!

De volgende dag wil je natuurlijk dat die druppels niet opdrogen op je vers gepoetste wagen, en je wil m natuurlijk helemaal glanzend hebben zoals ie was toen je gister de laatste wax laag uitpoetste.

En nu? Het lijkt me een beetje overbodig om de auto nu weer te moeten foamen, maar hoe zit dit met wassen? Moet hij nu weer helemaal gewassen worden met het 2-emmer systeem of is even afspoelen met de tuinslang en daarna afnemen met de drying waffle genoeg? Er is immers geen meter mee gereden nog dus eventueel vuil zou dan al in de regen gezeten moeten hebben...

Zou mij er niet al te druk over maken ( anders kan je met het hollandse weer wel elke dag je auto wassen etc, en dat gaat mijns inzien toch nét even te ver )

neem de tuinslang als de regendruppels er nog vetjes opliggen, spoel hem af(gebruik je sheeting hier voor het beste resultaat)
en klaar terug een bling bling car

ik ben juist blij dat het dan regent, heb dan ook een grijze wagen, dus het meeste waar ik op kick is beading...
op ramen, lak, trims... hmmm als het maar ronde druppeltjes zijn, en als het regent moet ik niet continu met een sprayfles rond men auto lopen om zelf men beading te creeeren :party

en het blijft idd een gebruiksvoorwerp!
dat is er ook zo leuk aan.... je maakt het netjes, maar na een maand rijden/regen/.... kan je terug dezelfde liefde geven als tijdens de full detail....zalig toch? :love

LOL, ik zie de camera shot al voor me dat je met pijn in je hart en tranen in je ogen naar je auto staat te kijken buiten in de regen }:)w

Ik kan me het best wel een beetje voorstellen hoor. Sterker nog dat heb ik zelf ook. Kijk ik heb een auto voor gewoon de dagelijkse dingen maar heb ook wat hobby objecten waar ik eigenlijk alleen sweekends in rijd. Nou was ik dat elke weekend maar omdat hij toch de hele week buiten staat en zonder erin gereden te hebben is hij gewoon weer harstikke vies van dit rot weer. Ik ben dus vaker aan het schoonmaken dan dat ik erin, een beetje overdreven gezegd. Ik heb nu die auto gewoon in de loods gezet zodat hij wat schoner blijft. Alleen als ik nu uit mn raam kijk zie ik hem niet staan en das een beetje jammer natuurlijk dat je het weer weg moet stoppen.

Tja je kunt er eigenlijk best in doordraaien eigenlijk.

Ik vind het juist altijd mooi om te zien hoe de regen geen grip krijgt op mijn auto.

En je kan genieten van de prachtige beading :D

Ik ga na een regenbui ook altijd even bij de auto kijken om te genieten van de beading, prachtig gewoon.
En ach die vlekjes die achterblijven die haal ik er met de wekelijkse wasbeurt wel weer af of ik spuit m tussendoor even af met water als ik daar tijd voor heb.
Met de droogdoek eroverheen durf ik alleen net na de wasbeurt, ben veel te bang voor swirls.
Na tussendoor afspuiten rij ik m wel droog

Nou, normaal maak ik me niet zo druk om regen, maar heb me behoorlijk uitgesloofd op het ding de afgelopen dagen, en dan is ie eindelijk af en krijg je niet eens de kans om even een fototje te schieten en de dag erna even in de volle zon van je resultaat te genieten... Verder maak ik me er niet heel erg druk om, maar vindt na al dat poetswerk toch wel dat ik ook even van een schone auto zou moeten kunnen genieten ;)

Vandaar mn vraag, kan ik m dan gewoon afspoelen en zemen en is dat genoeg... er was namelijk nog geen meter mee gereden. Je poetst immers niet zo fanatiek om na je poetswerk m weer vuil te hebben voor je even van het schone mag genieten, thans, ik dan... ;)

Zemen? Ik zou in het geval dat je niet wast toch gewoon een microvezel droogdoek gebruiken, ook al is er maar één dag overheen gegaan.

Starck zei:
Ik vind het juist altijd mooi om te zien hoe de regen geen grip krijgt op mijn auto.

En je kan genieten van de prachtige beading :D

Om vervolgens dankzij die prachtige beading te kunnen genieten van zand kringen op je auto als het droog is. :lol

Aangezien het niet te doen is om na iedere regenbui de auto te wassen doe ik dit gewoon om de 1 a 2 weken, heb nog meer te doen dan de auto te wassen :party

Je auto lekker vies laten worden voor de volgende detailbeurt.