• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen cabriodak

Ik reinig het altijd met APC 1:10. Daarna goed uitspoelen, drogen en beschermen.
 
Laatst bewerkt:
Genoeg speciale middelen in de webshop
Best eerst even beoordelen of er ook alg in zit
Dan is Biotex een aanrader, lichte oplossing in handwarm water
Ik sproei dat met de handspayer op, niet met de extractor (juist vanwege de warmte)

303 is prima, opsprayen op een droge kap, licht inborstelen en geforceerd drogen met een fohn
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Heijneker en Brad
Als je Biotex gebruikt (groene zeep wordt ook vaak genoemd) moet je echt héél erg goed uitspoelen. Als er restanten achterblijven beïnvloedt dat de hechting/werking van het impregneren.
 
Is het een stoffen dak of eentje van PVC. Ik behandel mijn stoffen dak met de set van autoglym . Ben r tevreden van
 
Dank allemaal!
Ik ga het proberen met de DJ TWO. Scheelt toch weer een paar tientjes.
Voor de zekerheid neem ik wat biotex mee voor als er alg in zit.
@RedCat Wat is het voordeel van geforceerd drogen met de föhn?
 
Hoe sneller het droogt hoe beter de hechting en de standtijd
Langzaam drogend heb je de kans dat het wat plakkerig wordt
 
Voordat je de 303 op het dak sprayt is het handig om de rest van de auto te bedekken en af te plakken met een plastic folie. Bij de A C tion hebben ze van dat hele dunne spul dat prima werkt. Even iets meer werk om het af te plakken, maar dan hoef je je geen zorgen te maken over overspray.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
@Jansen Maakt een goed punt. Vorige zomer ook aangebracht op de kap, maar moest naderhand wat overspray wegpoetsen en dat was nogal een gedoe. Ik schenk tegenwoordig 303 in een bekertje en breng het aan met een kwast: dikkere laag, afplakken is niet (perse) nodig, geen verlies van product door overspray :)
 
Voordat je de 303 op het dak sprayt is het handig om de rest van de auto te bedekken en af te plakken met een plastic folie. Bij de A C tion hebben ze van dat hele dunne spul dat prima werkt. Even iets meer werk om het af te plakken, maar dan hoef je je geen zorgen te maken over overspray.
Goede tip hoor, alleen jammer dat alle AC tion's gesloten zijn.......(ook online niet te bestellen)
 
Dank Jansen, die houd ik in gedachten. Ik kijk eerst wel even of mijn vriend het heeft. Het is tenslotte zijn auto.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen