• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen disco rosso & finishing hand pad black

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hallo!

Ik heb de disco rosso gebruikt in combinatie met collinite 845 en de finishing handpad in combnatie met de glaze van poorboys.
Ik heb deze getracht te reinigen met een pufje Poorboys tornado pad cleaner, echter mocht dit niet baten.

Wat is de beste optie om de applicators weer schoon te krijgen? Ik weet dat ik ze in de wasmachine mag wassen, maar ik ga geen machine was draaien voor maar 4 pads ;)
Alvast bedankt voor jullie input!
 
Poorboys Typhoon werkt heel goed voor dit soort klusjes in mijn ervaring, als Tornador niet voldoende is. Een scheutje op de pad doen, inmasseren, laten weken in heet water en uitspoelen. Herhalen indien nodig. Ik draag hierbij altijd handschoentjes, omdat Typhoon heel sterk ontvet (zeker in combinatie met heet water) dus je krijgt er hele droge handen van.
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Ik neem van iedereen aan dat Typhoon goed werkt, maar heb je wel eens sodazout geprobeerd? Kost 1 euro voor een zak zonder merk, en verlaagt de oppervlaktespanning van water dusdanig, dat ik er alles wel zo'n beetje mee uitkrijg, zelfs Collinite 845. Wel heel goed uitspoelen, want anders blijft er sodazout achter als het weer opdroogt.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Je koopt een zak soda bij de supermarkt, bij de afdeling schoonmaakmiddelen. Je maakt een teiltje heet water, en daar doe je één of twee eetlepels soda in. Roeren om het goed op te lossen. Het water gaat dan een beetje slijmerig aanvoelen tussen je vingers. Je kunt dat nog aanvullen met wasmiddel als je wilt.
Doe je pads erin, en knijp er een paar keer in, zodat het sodawater er goed in zit. Laat het een half uurtje staan, en spoel de pads daarna een keer of vijf uit met vers water. That's it.
Als ik mijn poetsmiddelen was, doe ik dat in de wasmachine, en dan doe ik er ook altijd een schep soda bij. Werkt perfect, en is een stuk goedkoper.
 
Ik laat gebruikte pads ook niet drogen, zonder ze minimaal eerst met de hand te reinigen. Eventueel kun je pads in een emmer met deksel stoppen, zelfs met een heel miniem laagje water/sop. Niet teveel, omdat het velcro los kan komen als dat langdurig nat blijft, maar wel net genoeg om indrogen te voorkomen.
 
@Cordoba Het gaat hier niet over polijstpads, maar over applicators ;) De polijstpads maak ik uiteraard wel direct schoon. :)

@Brad Yep, toen nog geen ervaring met de pads. Ondertussen weet ik inderdaad beter.
 
Applicators behandel ik hetzelfde als polijstpads, alleen kun je met alleen applicators dus wel alles onder water zetten, als je dat zou willen.