• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello hand pad black na 2 keer volledig versleten?

Blacklight

Detailing addict
19 sep 2013
48
65
Beste detailers,

Ikzelf ben nog een beginnend detailer. Op dit forum veel goeds gelezen over de Monello pads.
Ik had mezelf een zwarte aangeschaft om te gebruiken met PB BH en PB EXP sealant.
De eerste maal had ik de zwarte pad gebruikt met de BH en erna uitspoelen en wasmachine in. De 2de keer gebruikt met EXP, ook uitgespoeld en de wasmachine in.

Na deze 2 keer de pad te gebruiken zag ik dat de rand van de pad heel erg afgesleten is. De rand 'brokkelt' volledig af. Als ik met mijn vinger over de rand wrijf komt deze helemaal los in kleine stukjes.
Dit is enkel aan de zijde waar ik hem voorlopig gebruikt heb. Na het eerste gebruik niet op gelet, dus mogelijks is het gebruik met PB EXP de oorzaak? Of heb ik gewoon een slechte pad??

Foto's:


http://users.telenet.be/mly/Auto/IMG_20130919_173627.jpg

http://users.telenet.be/mly/Auto/IMG_20130919_173613.jpg
 
Op de productpagina op de webshop hier staat gewoon dat deze in de wasmachine mag.
Ik neem aan dat nog mensen deze in de wasmachine wassen zonder dit resultaat.

Ben toch wel teleurgesteld, dit zou toch niet mogen voor deze pad...
 
Dit is beslist niet normaal, maar de vraag is wat de oorzaak is.

Ik vraag me af of je niet veel te veel kracht zet op de pad, tijdens gebruik. Bij BH en EXP hoef je helemaal geen kracht uit te oefenen, gewoon over de lak aaien. Of heb je misschien de pad ook gebruikt om uit te buffen?

Overigens normaal doe je BH en EXP kort na elkaar, en gebruik je dus verschillende pads voor deze producten.

Andere mogelijke oorzaak: gewassen samen met andere zaken die de pad beschadigd hebben (bijv. rits van een broek), of verkeerd wasprogramma.
 
+1 voor Cordoba.
Ik gebruik zelf regelmatig zo'n zwarte Monello handpad en heb deze al vaak in de wasmachine gewassen.
Maar deze problemen heb ik nog helemaal niet.
 
+2 Hier gaan ze na gebruik ook in de wasmachine en heb bij geen enkele pad bovenstaand probleem.
 
Cordoba;341975 zei:
Ik vraag me af of je niet veel te veel kracht zet op de pad, tijdens gebruik. Bij BH en EXP hoef je helemaal geen kracht uit te oefenen, gewoon over de lak aaien. Of heb je misschien de pad ook gebruikt om uit te buffen?

Ik heb geen kracht gezet op deze pad, gedaan zoals de vele instructies hier


Tim;341994 zei:
Deze pads worden per 1000 stuks tegelijk gemaakt. Ik vermoed een extern probleem, want dit geen voorkomend euvel.

Ik betwist de vele goede reviews over dit product niet, maar kan niet bedenken welk extern probleem dit kan veroorzaken?

opelmark;342077 zei:
+3 die van mij ziet er nog als nieuw uit, misschien te warm gewassen ?

De pad werd op 40° samen met de MF doeken gewassen.

Het kan m.i. niet de schuld van de wasmachine zijn, want slecht één zijde is vernield. Lijkt me dat als het door het wassen is dat beide kanten kapot zouden zijn.

Het begon volgens mij na gebruik met de PB EXP.
 
Een pad die nog een aanzienlijke hoeveelheid product bevat gedraagt zich met zekerheid anders dan een die schoon is gemaakt.
Uit de foto's maak ik op dat de pad vooraf aan de gang naar de wasmachine nog behoorlijk vuil is geweest.
Die vervuiling in de pad en het feit dat het product met warmte heel anders kan reageren kan zomaar de oorzaak zijn

Dat geldt ook voor de combinatie pad en doeken samen in de machine, veelal geen probleem.
Maar als een pad met een hoeveelheid product erin aan de doek gaat kleven worden de krachten heel anders
Vandaar ook dat velen de pads (zeker die met velcro) in een netje doen en dan pas meewassen
En kleine hoeveelheden ook wassen met een stand voor kleine hoeveelheden (miniwas)