• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen interieur

Rich@rd

Detailing rookie
25 sep 2009
44
7
Hi,

Zojuist voorgesteld dus nu kan ik lekker los met vragen ,^^

Ik heb dus een fiat panda sinds een maandje of 2 en wat mij erg stoort is de staat van de bekleding en dan vooral de achterbank. Nu zat ik te denken om hem te laten reinigen bij een bedrijf maar als ik het zo hier lees is dat niet echt een goed idee :|~*

Mijn vraag is dus is dit nog te reinigen en zo ja, hoe wat waarmee etc etc. bedankt alvast! en oh ja kan dit gewoon handmatig? of heb je dan een waterzuiger of iets dergelijks nodig?

P1000710.webp

P1000711.webp

Ik zou 1 zitting / rugleuning doen met APC, wat ik hier lees is dat een goede wijze of bekleding te reinigen. ( mixratio kan je kiezen, dus mocht 1:30 niet gaan..1:15 etc )
Lukt het dan helemaal niet, dan kan je altijd nog met een extractor aan de gang ( wellicht middels hier met iemand te regelen )

Extractor:
- Normaal (droog) stofzuigen
- Nat stofzuigen (dus je kan vloeistoffen opzuigen)
- Waszuigen
- Shamponeren, dus met een injector het te reinigen oppervlak bespuiten met reinigingsmiddel en daarna opzuigen

Hoi,

Sorry voor alle vragen maar ben geheel nieuw hiermee :) Dat apc hoe breng je dat aan? en waarmee en hoe lang etc?

APC staat voor All Purpose Cleaner, maar verwar de naam niet met 'allesreiniger' die je in de keukenkast hebt staan...
Je hebt ze in verschillende merken, maar die van Poorboys is verkrijgbaar is een handige hoeveelheid KLIK HIER

De verschillende merken zijn goed vergelijkbaar; sommigen net iets geconcentreerder dan de andere maar qua werking en toepasbaarheid vergelijkbaar. APC kan je voor 1001 dingen gebruiken: bekleding reinigen, ontvetten, trims en bumpers schoonmaken/ontwaxen, etc/etc.

Aanbrengen doe je meestal niet onverdund, maar per toepassing meng je het met water en dat doe je in bv een spuitbusje of flesje/doek. Voor bekleding begin ik altijd met een oplossing 1:10 (1:30 maak je net je oren mee schoon...:-d ) en dat spray je op de te behandelen vlek. Daarna inboenen met een zachte borstel en afnemen met een schone en vochtige doek.
Gewoon proberen, werkt erg goed in veel gevallen. Als de vlek niet snel weggaat, kan je gerust een sterkere mengsel proberen.
Op leer/etc altijd beginnen met een mild mengsel.

Dank je wel Tinus, ik zet het op het verlanglijstje (wat steeds langer wordt) ga het zeker proberen en laat dan het resultaat zien.

Je heb ook nog de APC PLUS van meguiars, deze is meer bedoeld voor extractors, deze APC schuimt niet zeggen ze..

https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/All_Purpose_Cleaner_PLUS__APC___3780ml_D10301_101151

Ik zou ook nog graag wat meer informatie willen over het gebruik van APC. Kan ik met APC ook mijn dash reinigen? Nu gebruik ik nog een emmer met 2 dopjes allesreiniger en neem dan met een MF doek het hele dash af. Is APC agressief?

Bij "Alle overige producten" staat een handige lijst met mengverhoudingen. Daar word je sowieso al veel wijzer van.
APC is niet agressief, maar het ontvet wel goed, dus je moet het niet op je waxlaag krijgen.

Ik heb zelf in de oude, afgetrapte bandbus van mijn broertje goede resultaten behaald met APC 1:5 (is erg sterk, lichter beginnen is wel aan te raden, want dan verbruik je wat minder APC).
Die heb ik met een spuitfles op de bekleding gespoten. Vervolgens heb ik een harde borstel gepakt en daar een microfiber doek omheen gewikkeld. Daarmee heb ik flink geboend en de vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon. Vervolgens met een licht vochtige doek nawrijven en stevig droog gedrukt met oude handdoeken.

Fouke zei:
Ik zou ook nog graag wat meer informatie willen over het gebruik van APC. Kan ik met APC ook mijn dash reinigen? Nu gebruik ik nog een emmer met 2 dopjes allesreiniger en neem dan met een MF doek het hele dash af. Is APC agressief?

yep, ik doe dit zelf ook... met een concentratie van 1/10.
APC is niet agressief...zeker niet op die verdunning. Die allesreiniger zal wel agressiever zijn.
APC is echt een all-round produkt; naargelang de verdunning doe ik er m'n velgen, motorruimte en wielkasten mee tot en met het reinigen van de binnenbekleding.
Met een verdunning van 1/10 kan je heel veel aanpakken....lees er de show-offs maar eens op na;)

Je kunt ook Autoglyms Interior Shampoo gebruiken. Werkt prettig, goed en ruikt ook heerlijk. Opspuiten, in laten trekken of borstelen en afnemen met een MF doek. Ik heb er op deze manier colavlekken mee uit stoffen bekleding gekregen.

Fouke zei:

Ah die Fouke,

Ik heb de APC van Megs en betrap me erop dai ik er ook meer en meer mee doe.

Vorige week ook de winterbanden en -velgen mee onder handen genomen.
Gelijk ook de wielkasten met uitgeschrobt.
Ik heb steeds een 2 sprayers klaar staan één 1:10 en één 1:4.

Volgende keer probeer ik toch de APC plus eens want vind dat de gewone wel hard schuimt, ik gebruik het wel met de Pro Foaming Sprayer.