• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reiniging railssysteem in touring

Bimmerf11

Detailing rookie
15 dec 2012
36
0
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, volg t wel al n tijdjes en zie dat jullie altijd n oplossing hebben.
Het volgende: het railssysteem in mijn auto is "aangetast" hoe zou ik dit weer schoon krijgen.
Gr. Daan
 
Wat bedoel je precies met railssysteem? Dakrailing, de slede van de voorstoelen? Of heb je zo'n auto als deze: [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Rembo;309194 zei:
Wat bedoel je precies met railssysteem? Dakrailing, de slede van de voorstoelen? Of heb je zo'n auto als deze: [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hoi, foto ging er niet meteen door... Maar het railssysteem in de kofferruimte...
 
Ah, ik was te snel met vragen, zie er nu een foto bij staan.
De foto is alleen niet erg scherp, ik kan er verder weinig aan zien (op deze foto).
Een scherpere foto geeft wat meer info denk ik.
 
Bimmerf11;309192 zei:
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, volg t wel al n tijdjes en zie dat jullie altijd n oplossing hebben.
Het volgende: het railssysteem in mijn auto is "aangetast" hoe zou ik dit weer schoon krijgen.
Gr. Daan

Je foto is zo onduidelijk, dat ik nog steeds niet snap wat je nou bedoeld.
 
jitzzzze;309197 zei:
Je foto is zo onduidelijk, dat ik nog steeds niet snap wat je nou bedoeld.

Ok, ja sorry. Maar het is een metalen "rails" in de kofferbak van n Bmw waar je diverse dingen op kunt vastzetten...hopelijk nu helderder..:ja
 
Ik geloof dat dat geanodiseerd is? Dan niet met alle metal polish aan de gang gaan want dat is voor deze toepassing te grof.
 
WouterP;309204 zei:
Ik geloof dat dat geanodiseerd is? Dan niet met alle metal polish aan de gang gaan want dat is voor deze toepassing te grof.

Inderdaad volgens mij is t ook geanodiseerd....hoe krijgen we t weg..
 
Hoi, vandaag poorboy's polish2 geprobeerd... Goed spul bedankt voor de tip. Precies zoals vermeld op de fles werkt t bij alu/chroom,maar ook plastic...
Aantebeleven dus als aanvulling??
Gr. Daan
 
De PP2 is een zwaar polijstmiddel, de gewone PP heeft vooral reinigende eigenschappen, wil je dus hoogglans is dat je product.
 
Bimmerf11;309213 zei:
Inderdaad volgens mij is t ook geanodiseerd....hoe krijgen we t weg..
NXT metal polish zou te grof zijn en vervolgens neem je Pro Polish 2?
Die snap ik niet helemaal, heb je wel gekeken wat er bij het product staat?

productomschrijving zei:
Professional Polish 2 is de 'heavy duty' variant van de bekroonde Professional Polish. Extra krachtig door de toegevoegde afbrekende schuurkorrel.

Het is een heavy verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en ook geschikt voor glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish 2 is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Nabewerken met Professional Polish 1 of een finishing polish.
 
Hoi
@Dibbuz,
Ik had gewoon om advies gevraagd maar heb niet gezegd dat NXT te grof was... Nadeel is vaak wel dat je niet eerst alles kunt "uit proberen" maar heb dus voor de pp2 gekozen... Resultaat was goed... Je hebt zoveel producten die min of meer t zelfde doen.
@McShine nabehandeling heb ik nog gedaan met een reinigingsmiddel ( lichte polish) kortom eindresultaat was prima.
 
Bimmerf11;310153 zei:
... voor de pp2 gekozen... Resultaat was goed... nabehandeling met een reinigingsmiddel ( lichte polish) kortom eindresultaat was prima.

Heb je dan ook een foto van het eindresultaat ?

Heb gister nog de rolls van mijn oom z'n nicht haar vriend zijn beste vriendin enz gepoetst ...........:D
 
@gsm: klein verzoekje, zou je niet bij ( gevoelsmatig ) elke post om foto's vragen.
Persoonlijk wordt ik er niet echt vrolijk van om continue dezelfde vraag van jouw kant voorbij te zien komen; als men wilt plaatsen dan doet diegene dit zelf wel ( of niet )
Als iemand aangeeft een RR heeft verwend, dan ga ik er gewoon vanuit dat dit zo is, en daar hoeft geen foto als bewijs oid tegenover te staan .
Op antwoord op het eventuele antwoord:"maar ik/we vinden het leuk om het resultaat te zien" .... snap ik, maar alsnog wil ik dan refereren naar de keuze van de detailer om dit wel/ niet te doen.
Alvast bedankt !