• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies reiniging en coating alcantara stoelen

Alext18

Detailing rookie
11 mei 2023
5
15
33
Noord-Holland
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn BMW Alcantara stoelen onder handen nemen, echter is Alcantara vrij gevoelig. Heeft iemand tips mbt welke cleaner en coatings hiervoor geschikt zijn en of ik bepaalde borstels wel/niet moet gebruiken? Bvd! (Voorbeeld in bijlage)

Gr,
Alex
 

Bijlagen

  • IMG_0425.jpeg
    IMG_0425.jpeg
    186,9 KB · Weergaven: 76
Laatst een zetel gedaan in alcantara.
Was 15 jaar oud en vertoonde redelijk wat vlekken en slijtage. Het koppel had al met azijn en andere keukenproductjes geprobeerd de vlekken eruit te krijgen, tevergeefs.
Ik was zelf wat terughoudend om eraan te starten en begon eerst met het insprayen en afnemen met een MF doek waardoor er veel vervuiling loskwam maar nog onvoldoende. Daarna met een zachte paardenharenborstel en textielreiniger erover gegaan, heb er uiteindelijk zelfs de Numatic op gezet wat wel goed werkte en een mooi resultaat gaf al was ik erg voorzichtig en ook wel een beetje bang eerlijk gezegd.

Je leest allerhande verhalen online, de ene zegt dat alcantara sterk is en wel wat kan hebben, de andere zegt om er vanaf te blijven en niets aan te doen...

Ik zou beginnen met het minst ingrijpende en minst risicovolle.