• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reload, Hydro2, Tough Coat: de verschillen(de) werking

dagizmo

Detailing trainee
15 jan 2012
33
37
Nu we weer richting najaar/winter gaan, zoek ik een ander product voor bescherming van de lak.

De auto staat sinds 2 weken na een polijstbeurt in de glaze en carnabau wax van Mothers.
Ik zit er aan te denken om over te stappen op Blue Velvet (donker grijze metallic lak), maar voor de winter lijkt het mij ook - gelet op de langere standtijd - iets anders te proberen.

Reload en Hydro2 en Tough Coat lijken voor mijn gevoel allen hetzelfde te doen.
Waar zitten de verschillen in?

Ik zoek een mooi sealant/coating. Een spray on, rinse off mag het zijn, maar ook eentje die je moet inwrijven en uitbuffen is prima.
Het zou verder ideaal zijn als je ook bijvoorbeeld je velgen en ruiten ermee kunt behandelen, zodat de gehele auto een goede beschermlaag heeft.

De auto staat nu nog in de carnabau wax, moet je dat voor het aanbrengen van Reload, Hydro2 of Tough coat er eerst afhalen (heb wel Eraser staan).
Zijn deze drie producten daar gelijk in? En moet je dan niet eerst weer een glaze aanbrengen als je de auto stript met Eraser?

Ik zal binnenkort even een topic openen en wat foto's uploaden: heb sinds kort een rupes en ben er zeer tevreden mee!
 
Je zou kunnen kiezen voor Dodo Juice Supernatural Hybrid. Ook Collinite 476S is een heel goede wax met lange standtijd. TeLoad moet je elke zo veel tijd weer opnieuw aanbrengen. Hydro2 heeft een standtijd van drie maanden, zal denk ik ook eens opnieuw aangebracht moeten worden. De sealant van Auro Finesse heeft dan een langere standtijd zou ik zeggen.
 
Je moet sowieso zorgen dat je auto ontdaan is van zn waslagen en verontreiniging, dit komt de standtijd zeker ten goede.

Persoonlijk ben ik nog niet overtuigd van de Hydro2, wie weet in de komende tijd als ik wat meer reviews heb bekeken. Op het moment gebruik ik zelf de AutoFinesse Tough Coat als sealant en gebruik ik reload na het wassen om het handeltje nog te boosten. Ben zeer tevreden over deze combo!
 
Wat is nu de verschillen ten opzichte van elkaar?

Kan je Reload, Hydro2 en Tough Coat met elkaar vergelijken?

Kunnen ze allemaal over de ramen, rubbers en velgen?

En qua verwerking ook t zelfde?

Of zijn er duidelijk verschillen in verwerking, doel en werking?
 
Neem aan dat je bij de AF Tough Coat het over de spray sealant hebt - heb ze namelijk beidde (tough coat en power seal) en draai de namen nog wel eens om ;) .
De spray sealant is qua aanbrengen te vergelijken met reload doch vind de glans en de wetlook hiervan veel mooier dan van de Reload. Ja, je kunt het op de ramen (zij + achter) ook gebruiken de rubbers heb ik nog niet uitgeprobeerd. Neem aan dat dat wel kan - anders ene mailtje naar AF James sturen.

Voordat je de sealant aanbrengt wel de auto met de paint prep voorbehandelen voor de langste standtijd - de Rejuvenatue is speciaal voor waxen ivm de oliën die dar in zitten (info van James).

Als je tijd hebt zou ik kiezen voor AF paint prep, Power seal, een mooie carnauba wax en dit toppen met de AF spray sealant. Geeft een waanzinnig resultaat en een goede bescherming.
 
Over ik weet zijn het 3 totaal verschillende producten...
Lees de omschrijvingen in de shop, lees ervaringen/reviews en dan kom je er zelf ook achter.
 
ivo's;340962 zei:
Over ik weet zijn het 3 totaal verschillende producten...
Lees de omschrijvingen in de shop, lees ervaringen/reviews en dan kom je er zelf ook achter.

Zo logisch klinkt t niet voor mij in ieder geval.

Qua beschrijving en posts van gebruikers op dit forum en andere fora, zijn de AF Tough Coat (spray sealant) en de reload zo ongeveer gelijk.
En ten opzichte van die twee, vraag ik mij af wat de verschillen zijn en in hoeverre de Hydro2 daar mee te vergelijken is.

Ik besteed aardig wat uren aan lezen en open dit topic om informatie te verzamelen. Kun jij t aangeven voor me?
 
inge;340959 zei:
Neem aan dat je bij de AF Tough Coat het over de spray sealant hebt - heb ze namelijk beidde (tough coat en power seal) en draai de namen nog wel eens om ;) .
De spray sealant is qua aanbrengen te vergelijken met reload doch vind de glans en de wetlook hiervan veel mooier dan van de Reload. Ja, je kunt het op de ramen (zij + achter) ook gebruiken de rubbers heb ik nog niet uitgeprobeerd. Neem aan dat dat wel kan - anders ene mailtje naar AF James sturen.

Voordat je de sealant aanbrengt wel de auto met de paint prep voorbehandelen voor de langste standtijd - de Rejuvenatue is speciaal voor waxen ivm de oliën die dar in zitten (info van James).

Als je tijd hebt zou ik kiezen voor AF paint prep, Power seal, een mooie carnauba wax en dit toppen met de AF spray sealant. Geeft een waanzinnig resultaat en een goede bescherming.

Tijd heb ik wel.

Heb nog busjes Netshield staan van Sonax. Wellicht hier nog iets mee proberen?

Netshield als basis of als aftopper. Weet niet goed waar ik dat mee kan combineren en in welke fase je de Netshield gebruikt.
 
Tough coat dient aangebracht te worden als een wax of traditionele sealant.
Reload is een allround topper, super easy in gebruik met redelijke standtijd.
Hydro2 moet zich nog wat bewijzen in mijn ogen en heeft weer een andere verwerking dam bovenstaande 2,dus daarom, ze zijn allen verschillende producten!
P. S. er zijn meerder plekken om ervaringen te lezen, niet alleen Carclean forum of autodetailing. nl
 
Denk dat ik ga voor het advies van Inge : AF paint prep, Power Seal, wax en AF Spray Sealant.

Nu wil het wel dat ik nog busje Netshield van Sonax heb staan. Waar zou je die voor in de plaats kunnen gebruiken? Als AF Spray Sealant of is de Netshield min of meer de Power Seal van AF?
 
Sonax producten komen nit vaak aan het licht op dit forum, vandaar dat je waarschijnlijk nog lang kan wachten op een antwoord. Ik zou zeggen: Lees de gebruiksaanwijzing van je sonax product en trek je eigen conclusie. :rules
 
De Netshield is meer een soort coating. Dus niet echt te vergelijken met een van de AF producten. De Netshield kan nog getopt worden met een wax naar keuze en zou deze om de zoveel tijd boosten met Reload.
 
https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Tough_Coat_Paint_Sealant_250ml_TC250_102149
Eerst ff lezen...
Tough coat is GEEN spray sealant... (maar dat had ik al eerder vermeld...)
 
Hoezo is Tough Coat geen spray sealant ivo's? Het product zit in een fles met sprayer. Misschien ben ik wat te voorbarig gezien het feit ik het nog niet gebruikt heb, maar is het niet de bedoeling dat je Tough Coat opsprayt en dan verder verwerkt?
 
Power seal paint sealant is de "echte" sealant (liefst met dap aanbrengen - met de hand gaat maar met de dap masseer je hem heel makkelijk helemaal in de lak) en de tough coat is de spray on sealant. Power seal heeft dan ook de langste standtijd en de tough coat naar wat ik hoor ca 3 maanden.

Tough coat met een mf pad aanbrengen en de auto eerst helemaal rond gaan daarna pas uitpoetsen. Een volgende keer kan per paneel gewerkt worden (inpoetsen en meteen uitpoetsen) - althans dat is wat James me op de laatste CC dag heeft verteld. Heeft te maken met het hechten aan de ondergrond en de lagen daarna binden dan makkelijker met de vorige (als ik het goed heb onthouden).

@dagizino: laat je weten hoe deze manier van werken je bevallen is en hoe de standtijd op de auto is. Dan kan ik vergelijken met mijn eigen auto - altijd fijn.
Kan nu na aanbrengen 2 maanden geleden (maar de auto relatief weinig gebruikt) pas sinds het nieuwe schooljaar weer intensiever (ca 800 km per maand) nog geen verschil merken met toen ik het net had aangebracht. Beading is nog steeds erg mooi (voordeel van af en toe een buitje regen) en het verwijderen van vuil gaat mega makkelijk.
 
Om Hydro2 ook nog even de revue te laten passeren, zal ik proberen daar mijn oordeel over te geven met z'n plussen en minnen.

+ zeer makkelijk aan te brengen
+ relatief zuinig in gebruik, de 100ml zorgt voor 400ml product waarmee je zo'n 2 tot 3 auto's kunt doen
+ mooie glans (mits oppervlak goed voorbereid uiteraard)
+ zachte finish
+ kan over trims e.d. heen
+ ongeveer 10 minuten nodig om aan te brengen (middelgrote auto)
+ ook voor velgen geschikt
+ makkelijk te onderhouden (met hoge druk krijg je de velgen weer mooi schoon)
+ na het wassen hoef je de auto niet af te drogen, dit hoeft pas na aanbrengen van Hydro2
+ mooie beading en sheeting

Heeft Hydro2 ook minpunten? Jawel:
- absoluut niet in de zon te verwerken (i.v.m. vlekken)
- bij wind waait er veel hydro2 weg
- helaas (bijna) niet meer bij onze meest geliefde detailing webshop te krijgen
- erg veel water bij nodig
- heeft op trims en banden geen "gloss" effect (hier dien je dus alsnog een trim restorer o.i.d. bij te pakken)


Ik heb op mijn auto Hydro2 aangebracht aan het eind van de maand juli jongstleden. Heb de auto intussen twee maal gewassen met Dodo Juice Btbm en nog steeds is de beading en sheeting erg fraai. Ook op de ruiten lopen de druppels tijdens een regenbui er nog af, al wordt dit wel minder helaas.

Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker van Hydro2 en ik hoop dan ook dat de vervanger van C.Pro een soortgelijk product in zijn assortiment heeft.

Gr. Justin
 
Justin van den Berg;341371 zei:
ik hoop dan ook dat de vervanger van C.Pro een soortgelijk product in zijn assortiment heeft.

Justin, kijk anders even in de shop naar de Washcoat van Nanolex

Ben overigens wel benieuwd naar een review van dit product. In het filmpje ziet het er goed uit.
 
Heb inderdaad de washcoat van Nanolex op m'n verlanglijstje staan. Wil dit wel gaan proberen, maar heb nu nog twee flesjes Hydro2 staan die eerst op moeten :D

grtz. Justin