• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reload: Op een natte of droge auto?

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Als het goed is komt deze week mijn reload binnen!

Ben het product vaak genoeg tegen gekomen in details etc. en wilde het nu graag zelf een keer gaan proberen.
Ik heb me al ingelezen in het product en de handleiding is me volkomen duidelijk:

Het kan op een natte én op een droge auto gebruikt worden.

Mijn vraag is echter: wat doen jullie? En waarom?

Dusssss...nat of droog?

Ik doe het op een droge auto. Maar als het kan zou ik het wel op een natte auto willen doen, dat scheelt toch weer werk :)

Het kan op een natte als droge auto gebruikt worden.

website c.pro zei:
How to use? Shake well, spray the Reload after washing the car, or when it's dry.Wipe off with a new Microfiber. No need to use high pressure while wiping.Make sure surface is clean from solvents or wax and in perfect condition.

Patrick dat had hij ook al in zijn tekst staan, hij vraagt alleen waarom mensen de keuze maken om het op droog/ nat te gebruiken.

@TS:ik gebruik het altijd op een droge auto. Waarom? Ik vind het gewoon prettiger werken, voor mij puur een gevoel kwestie.

Ik kies voor de natte auto om de simpele reden dat het tijd bespaart.

Ik zou het op een droog oppervlak doen, het aanwezige water bij een natte auto verdunt de Reload ook weer, en ik weet niet of dat de standtijd ook beinvloed..

Hoeft niet perse zo te zijn, is slechts mijn gedachte er achter.

Klopt helemaal!

Maar op de Officiele CarPro site staat dit op de pagina van Reload:

Tip : on dark color car or black color, you can dilute te Reload for better results:

dilute it 1:1 or 1: 0.75 Reload : water
the water repellent will be the same, for more durability after dilution,:
you should have a good wipe off , repeat again after first wipe off to have great smooth effect.
Bron: http://cquartz.com/pages.php?page_id=75

Dus dat zou het eventuele nadeel van het verdunnen weer tegenspreken...

Klopt Jacco. Ik gebruik het 1:1 aangezien 80% donkere lak is bij onze wagens.
Scheelt zich toch wat verbruik.

Maar doordat ik het regelmatig verbruik, kan ik geen oordeel vellen over de standtijd :)

Bij mij gaat het op de droge auto - gewoon omdat ik dat makkelijker vind. Verplaats de auto vaak eerst vanuit de wasbox naar de garage thuis en moet de auto dus eerst afdrogen - vandaar dus.