• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reload waardige vervanger voor wheelsealant ?

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Heb de Reload ooit eens kado gekregen bij een bestelling. Heb hem 1 keer gebruikt voor de lak na het wassen maar de laatste keer ook eens voor mijn velgen. Normaal gebruik ik altijd de Wheel Sealant van PB voor de velgen waar ik trouwens heel tevreden over ben maar die Reload brengt natuurlijk wel stukken makkelijker aan en je kan hem onmiddellijk in en uitwrijven terwijl er aan de Wheel Sealant iets meer werk is. Mijn vraag is nu of die Reload een beetje kan vergeleken worden met die Wheel Sealant qua standtijd en bescherming ? Iemand die beide al eens getest heeft ?

Ik kreeg de tip om Reload te gebruiken voor mijn velgen, omdat het veel makkelijker werkt bij mijn 20-spaaks velgen.
Moet nog wel eerst eens een flesje aanschaffen, dus ervaring heb ik er nog niet mee.

Gebruik het sinds deze zomer op mijn velgen, moet heel eerlijk bekennen dat ik geen verschil zie/merk met de PB wheelsealant. Alleen de beading is wat langer dan bij de Wheelsealant van PB. Bescherming is gelijk naar mijn bevindingen. Verwerking is wel veel gemakkelijker.

Ik gebruik reload op de hele auto. Ook op de velgen. Werkt voor mij erg makkelijke omdat ik redelijk lastige velgen heb.

Ben hier nu bezig aan een Audi en ik zie dat ik een beetje tijd te weinig ga hebben want binnen uurtje komt de klant al om de auto. Ik wou hem in de Natty's zetten maar omdat ik deze nog moet laten curen ben ik nu op zoek naar alternatief. Ik had gedacht om wa Reload op een MF pad te sprayen, inwrijven en uitwrijven met een MF-doek. Zou dat hetzelfde resultaat opleveren qua look en standtijd als de Natty's of toch beter de Natty's erop en iets minder lang laten curen ?

Reload is opbrengen, en meteen weer uitwrijven, dus wel makkelijk en snel werken.
Je kunt ook vlot achter elkaar 2 laagjes zetten, voor iets meer bescherming, schijnt goed te werken.

Qua standtijd houd het bij mij na gemiddeld 3 maanden wel op, daarbij gezegd dat de auto niet iedere week word gewassen, eerder eens per 3 weken.

MF pad is prima, wel even nat maken en goed uitknijpen, dan hoef je niet heel de pad te verzadigen met Reload.