• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remklauwen reinigen, waar op te letten?

Je kunt ook gewoon de klauw loshalen, zonder de slangentjes te demonteren toch?

Zorg dan even voor een goede verhoogde ondersteuning i.v.m. het slangetje.
Waar de klauw dan op kan liggen tijdens het schoonmaken.


En ach, remmen zijn opzich niet "eng" als je maar weet wat je doet, en er een beetje verstand van hebt.
Ik zelf ben ook geen gevorderde sleutelaar, maar kan in mijn uppie de remvloeistof vervangen als het moet.
Zijn van die speciale hulpmiddelen voor,.. Kosten ook nog niet eens zoveel.

En kunnen we net zo goed over de wielen beginnen, omdat die ook maar met 5 bouten vast zitten (of 3/4 bouten)
Maar daar ging het niet over 8d
 
remblokjes vervangen kan inpercipe iedereen zelf !,
ik zou persoonlijk zelf de klauw laten zitten,
goed ontvetten, en schoonmaken,
beetje uitkijken waar je wat smeert,

betreft remblokken vervangen oid,
met een grote waterpomp tang voorzichtig de remzuiger terug drukken,
borg van je remblokken los halen,
klauw er af, blokken er uit,
met een staalborstel even de klauw, en waar je blokken in schuiven gangbaar maken,
beetje kopervet er op,
blokken terug monteren,
klauw monteren ! let op goed vast zetten,
wiel terug monteren, op moment aantrekken,
en voor dat je gaat rijden rem eerst goed op druk trappen,
bij het eerste ritje even rustig een paar x remmen zo dat de blokken in kunnen slijten op je schijf !,
 
Helemaal correct, bij een Opel kun je inderdaad de zuiger terugduwen met een tang. Bij bijvoorbeeld een Alfa niet... deze moet je met behulp van een speciaal gereedschap terugdraaien ;)
Maar goed, we gaan nu steeds verder over het wisselen van blokken e.d., maar het gaat in principe over de remklauwen reinigen
 
Gewoon reinigen, niet te moeilijk doen :no

Alsof er niets op de ramklauwen komt als men met velgenreinger (over aggresief gesproken) aan de slag gaat...

Kom op zeg, wees geen mietje, wat een softe boel hier soms zeg, mijn god ... :eek:)
 
stimpy68 zei:
Helemaal correct, bij een Opel kun je inderdaad de zuiger terugduwen met een tang. Bij bijvoorbeeld een Alfa niet... deze moet je met behulp van een speciaal gereedschap terugdraaien ;)

Is dat zo?

Ik doe gewoon ouderwets terug draaien, en tevens ook terugdrukken geloof ik. Geen speciale tang voor nodig :D