• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remklauwen verven / spuiten met met kachelverf

Mustang

Detailing addict
19 nov 2012
436
65
Zoals de titel al zegt. Ik ben vanplan om mn remklauwen te gaan spuiten. Aangezien de remmen goed warm kunnen worden , had ik bedacht om deze met kachel verf te gaan doen. Ik wil ze namelijk niet in hoog-glans hebben of een felle kleur, maar mat zwart of donker grijs zodat ze gewoon wegvallen in de achtergrond. Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit het mooiste te doen.
 
Ik heb gehoord dat het wel kan maar er zijn gewoon speciale remklauw verfsetjes in de handel. Ik zou deze gebruiken dan weet je zeker dat je goedzit. Ik weet niet wat remstof met kachelverf doet. Ik weet dat mat zwart ook te krijgen is.

Mvg Cyril
 
Ik heb mijn remklauwen met Hammerite zilver geverfd. Blijft perfect zitten! Al die dure speciale verfsetjes zijn echt onzin...
 
Hammerrite kan inderdaad prima, voorwerk is het belangrijkste (goed ontroesten en ontvetten). Die speciale verf setjes zijn vaak op 2 componenten basis en worden duurder omdat het 'speciaal' geschikt zou zijn.
 
Ik ga het denk ik gewoon proberen. Goed ontroesten en ontvetten en kijken wat er gebeurd. Als het niet wil kan ik altijd nog orginele remklauw verf halen van VHT
 
Ook hier hammerite (zwart hoogglans) gebruikt op de remklauwen, zit er al een paar jaar op, werkt prima! Laatst zelfs de naafdelen van de remschijven gedaan (zilver/alu), dit word al heter dan de klauw en ook dat blijft prima zitten.
Staalborstel er overheen om loszittende delen en vuil te verwijderen, ontvetten en aanbrengen, eventueel een 2e laag daarna.
 
Ik heb 2 weken geleden ook mijn remklauwen geverfd, en ook met Hammerite. Werkt perfect, en ontvetten met remmenreiniger en daarna evt nog met terpetine.