• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remklauwen weer glanzend krijgen

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Beste CCers,

Sinds kort heb ik een nieuwe auto en die heeft hoogglans remklauwen.
Nu zijn deze (waarschijnlijk door de velgenreiniger) een beetje dof uitgeslagen na het wassen.
Als ik er met een doek overheen ga dan krijg ik de glans er niet op terug.

Ik heb ze ingespoten met APC en met een kwast schoongemaakt.

Wie heeft er tips om de remklauwen weer glanzend te krijgen?

Gr. Paafje
 
met een metal-polish?
volgende keer toch maar een andere soort velgenreiniger gebruiken, deze is duidelijk niet geheel onschadelijk voor bepaalde materialen
welk merk heb je nu op de velgen en klauwen gespoten.
laat eens een foto van de klauw zien?

regelmatig een velgwax of 1x een coating zoals Dlux van Carpro aanbrengen kan een velgenreiniger overbodig maken
 
Wittereus zei:
Probeer eens met een licht polijst middel en een doek:cool:

Ja dat had ik al gedacht maar ik volgens mij is de lak op de klauw heel dun dus ga je er wellicht zo doorheen!?

HaroldV zei:
met een metal-polish?
volgende keer toch maar een andere soort velgenreiniger gebruiken, deze is duidelijk niet geheel onschadelijk voor bepaalde materialen
welk merk heb je nu op de velgen en klauwen gespoten.
laat eens een foto van de klauw zien?

regelmatig een velgwax of 1x een coating zoals Dlux van C.Pro aanbrengen kan een velgenreiniger overbodig maken

Ik gebruik de velgenreiniger van Poorboys. Daarna vaak nog iron-x of soapgel
 
Dat lijkt me sterk. Wel geen metal-polish gebruiken, maar gewoon Mezzo of SSR1/SSR2.
 
idd, ik las het verkeerd, geen metal-polish gebruiken naar ik nu begrijp dat het gewoon hoogglans gespoten klauwen zijn, ik kreeg het gevoel dat het gepolijst materiaal was.
 
En daarna in een goede wax zetten. Ik heb momenteel een test gedaan op de remklauwen van de Golf. Één zijde niet beschermt en de ander zijde met de Mint Rim Wheel Wax van Autofinesse. Na meer dan 2 maanden staat de beschermde kant nog steeds te blinken terwijl de andere helemaal dof is!
 
Remklauwen worden tóch echt zeer warm? Moet je dan niet vrezda je wax/sealt inje lak inbakt en ñeenverkeerd effect heeft? Foto zou welkom zijn ;)
 
Probeer een kleine zachte kwast op een accuboormachine te zetten en ...........gaan met die prof. polish :ja

Doe dan hetzelfde met de wheel wax . (en een andere kwast)

Ga je telkens de wielen demonteren om elke keer je klauwen terug helemaal te laten blinken ?? , lijkt me gekkenwerk omdat je na x-aantal keer remmen terug met vuile klauwen zit :weetniet
 
Ik zou het niet met gewoon eender welke wax doen, maat die van AF is speciaal ontworpen om bestand te zijn tegen hoge temperaturen en tot nu toe zie ik niets geks aan de remklauw + mijn remklauwen zijn niet gelakt.