• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remstof blijft achter, lijkt vast te zitten

Uiteindelijk is het niets geworden.
Heb Iron-X paste, metal polish icm polishing cone, PB S&R, normale polish etc gebprobeerd, maar helaas.
Dus maar verfafbijt gebruikt icm de wirebrush. Kost veel tijd en ik vraag me af hoe ik de gaten langs de rand van de velg kan doen.
Iemand een idee?
 
Als het allemaal zo rot verloopt dan zou ik persoonlijk toch de neiging hebben om te gaan voor het bandje te laten verwijderen en dan laten stralen
 
Ik heb ook last van hardnekkig aangekoekte remslijpsel en bij mij ging het wel weg met Iron-X paste.

17de9bd1.jpg


e03998aa.jpg


41877e0c.jpg


Dit proces tot wel 3 keer toe herhaald. Iedere keer werd het zo paars als wat 8o
Nadien was er voor 99,9% remslijpsel verdwenen.
1bedf092.jpg
 
mk-us +1

Wanneer je al zo ver bent en met die vervelende openingen in de velgen, dan zou ik ook laten stralen. Dit gaat je met de hand zo ontzettend veel tijd kosten.
 
In totaal 3x normale Iron-X en 2x paste geprobeerd. Helaas met bovenstaand resultaat.
Denk dat ik inderdaad maar laat stralen, dan ben ik er zeker vanaf. Alleen zie je op de middelste foto
dat de velg niet meer glad is na het behandelen met de wirebrush, komt dat nog wel goed als de velgen
gespoten of gecoat worden?
 
Ik zou ze lekker wegbrengen voor stralen/poedercoaten. Google even op Velgen als nieuw , voor 220,- euro (17" inch velgen) heb je 4 zo goed als nieuwe velgen. Zeker als het originele velgen zijn is dit geen geld.
 
Klopt, en dit zijn 15" velgen, is dacht ik 190. Komt alleen 80 euro bij voor banden verwijderen, monteren en balanceren.
Dat is wel jammer.
 
grote kans dat je je velgen naar de knoppen heb geholpen met die staalborstel. Met een staalborstel maak je groeven in het zachte aluminium.

Oplossing is om alle schade die je nu aangericht heb vlak te schuren.
 
1 velg is belaagd met de wirebrush op de boor, de andere 3 heb ik alleen met verfafbijt bespoten, dus dat valt mee.
1 zou dus veel werk op gaan leveren... :sob: