• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio 1.2 met veel krassen en swirls

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
54
Van 2 tot en met 4 november een Renault Clio op bezoek gehad voor een full detail. Het bouwjaar van de Clio was 2007 en de Clio had een kilometerstand van ± 100000 km op de teller.

De lak was in erbarmelijke staat. Als gevolg van veelvuldig autowasstraat gebruik was het één groot swirlfestijn. Verder zat de hele auto onder zeker 20 diepe lange krassen, waarvan de meest waren veroorzaakt door de zoon van de eigenaar die aan beide kanten regelmatig een keer met het stuur van het fietsje langs de auto was geschampt. Omdat het er zoveel waren met tape alle krassen maar even gemarkeerd. En de lak was in ruime mate voorzien van vlekken die waren ontstaan door zonnebrandcreme

Ook het interieur kon wel een flinke stofzuigbeurt gebruiken.

De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:

Exterieur:

- De auto gefoamd met Monello Artico Magico foam
- Pre wash met PoorBoys Bugsqaush
- Auto gewassen met Monello Lavare shampo
- Lak ontdaan van vliegroest met Monello Non Ferro
- Hars en teervlekken verwijderd met Gyeon Tar
- Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse en Monello Non Ferro
- Trims, wielkasten, naden, kieren, motorruimte en banden gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- Gekleid met Monello klei en PoorBoys Clay Lube
- Diepe krassen opgevuld met 6 lagen (op kleur gemaakte) lak
- Overtollige lak gewetsand met gritt 1500,2000 en 2500
- Testspot gemaakt. Ondanks het feit dat de Renaultlak redelijk goed was te corrigeren, was de lak in een dermate slechte staat dat er uiteindelijk nog naar een best zware combinatie moest worden gegrepen om een goede correctie te behalen. Vanwege de vele lakdefecten geen 100% correctie kunnen behalen, maar iets van 85 a 90 %. Na het polijsten bleek in de zwarte lak een een mooie rood/bruine gloed te zittten. Uiteindelijk uitgekomen op de volgende hits: Flex 14-2 150 rotary: Monello Veloce op Monello paarse wol pad, gele raffini heavy cutting pad en Monello Oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello raffini groene heavy polishing pad, Monello witte raffini polisihing pad. gefinished met DAP 900: Monello Finale op Monello raffini witte polishing pad en Monello zwarte CCS finishingpad
- Lak gevoed (en lichte overgebleven krasjes gemaskeerd) met PoorBoys Black Hole
- Lak beschermd met 2 lagen PoorBoys EX-P
- Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
- Ruiten gereinigd met PoorBoys glass cleaner

Interieur:

- Uitgebreid gestofzuigd
- Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:15
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glasscleaner

Renault Clio bij aanvang:
vooraf_zpsqavo2ibi.webp


Clio in de foam:
foam_zpswjk4g6zf.webp


Het interieur vooraf:
interieur%20vuil_zpsvsnjhqla.webp


Interieur schoon:
interieur%20schoon_zps1ptsgtkj.webp


Hier komt de autowasstraat niet:
dorpel%20vuil_zps4sam3cjq.webp


Ik wel:
dorpel%20schoon_zpsb8xxgtwv.webp


De auto had meerdere diepe krassen. Hieronder de ergste. Daarnaast nog meerder diepe krassen
Linkerdeur vooraf:
kras%20linkerdeur_zps1djchzzm.webp


Linkerdeur na:
kras%20linkerdeur%20hersteld_zpsalz5k7rd.webp


Spatbord linksachter vooraf:
kras%20spatscherm_zpsnyofpdfu.webp


Spatscherm na:
kras%20spatscherm%20hersteld_zpswtnvfh9y.webp


Rechterdeur vooraf:
kras%20rechterdeur_zpsf12xs5tf.webp


Reachterdeur na:
kras%20rechterdeur%20hersteld_zpswepdx8te.webp


Ruime zonnebrandvlekken over de hele auto:
zonnebrand_zpswmvylacm.webp


En verwijderd:
zonnebrand%20hersteld_zps8frgndoe.webp


Het resultaat van regelmatig wasstraat bezoek (Nog iemand behoefte om een betoog te houden dat krasstraten best veilig zijn voor de lak? :-D):
swirls_zpsnyxihmnq.webp


Na het polijsten:
motorkap%20gepolijst_zpsrmsdgz7u.webp


Spiegeltje spiegeltje aan de wand....:
spiegeling_zps1drkldkp.webp


En het eindresultaat rondom:
voorkant_zpsekvueavw.webp
links%20voor_zps4l14xgh6.webp
links%20midden_zpsgojhiudh.webp
links%20achter_zpsbpz2541b.webp
achterkant_zpsnvfyivnq.webp
rechts%20achter_zpsyg1bwetv.webp
rechts%20midden_zps6mb21lhv.webp
rechts%20voor_zpswy8fghxr.webp
 
Heel knap gedaan. Mijn complimenten!

Een opmerking: het busje van de buurman is wel een drama zeg.:-D
 
Ik ken je niet maar ik heb ontzettend veel respect voor je, met deze resultaten blaas je me iedere keer weer omver!
ga vooral zo door!
 
Ziet er weer strak uit!

Wat betreft die krassen, hoe lang heb je erover gedaan om die te vullen? Gewoon direct na elkaar, of zit er nog een substantiële droogtijd per laag tussen?

Groetjes!
 
JS0603 : Ik heb 2 componenten lak op kleur laten maken. Deze droogt vrij snel. Tussen elke laag ongeveer 2 a 3 uur droogtijd aangehouden. Na de laatste laag, voorafgaand aan het wetsanden een nacht ( ± 12 uur) droogtijd aangehouden.

Overigens is de bevestiging van de nummerplaten wel de meest idiote die ik ken. De nummerplaathouders zitten met popnagels vast, terwijl de nummerplaten er gewoon ingeklikt zitten. Oftewel de platen zijn zo te jatten, terwijl je achter de plaathouders niet kunt schoonmaken. Wat is dan het nut van de popnagels?:weetniet
 
Thunderbird, thanks voor de uitleg! Ik heb er ook nog een staan met een goed lange en diepe kras. Dus ben mij hier een beetje over aan het inlezen.

En die popnagels schieten hun doel ook wel een beetje voorbijrofl Bij mijn eigen auto heeft iemand de kentekenplaat gewoon direct aan de bumper gepopt.. ook niet heel handig bij het cleanen van de bumper!
 
Mooi hoor ! Erg mooie correctie .
Mede om de reden van vuil achter de nummerplaat heb ik bij mijn wagen de nummerplaathouder geplooid en bijna naadloos tegen m'n koffer bevestigd.....met een beetje mousse tussen natuurlijk.
Geen pop/klinknagels maar een variant met schroefdraad in , zo kan ie er ten allen tijde terug af . Gedaan met rammelen/trillen ook .
Heb er wel 4 extra gaten voor moeten boren door het plaatwerk .... maar dat ziet geen kat.:|~*
 
Inderdaad rot spul, die zonnebrandolie / creme die in de lak trekt.
Tijdje geleden een wagen (citroentje C1) van een collega met hetzelfde: vaders had, voordat hij zijn kids naar het zwembad bracht, ingesmeerd......... Deuren, daklijsten; overal vingerafdrukken (de technische recherche zou er heel blij mee zijn geweest, hahaha).
Eerst met PB prof.polish en een witte handpad behandeld; resultaat voor een paar minuten.......de vingertjes kwamen weer tevoorschijn. Dus maar de DAP erbij en nogmaals prof.polish met de witte pad. Weg vingers.
"Koffie" riep de vrouw, ja lekker!
Na de koffie weer terug naar de wagen, @#$%^ potverdrie, weer vingertjes zichtbaar op de inmiddels glimmende lak. Wel minder zichtbaar, maar toch.........
Toen maar de Monello Finale op de witte pad en meerdere hits gedaan. Inmiddels vond mijn collega het wel prima zo (de vingertjes waren niet meer zichtbaar), nog snel een laagje Colli 845 er op, en hij bedankte mij hartelijk met een paar lekkere flesjes bier.

Navraag enkele weken later zegt de collega dat de vingerafdrukken nog steeds niet zichtbaar zijn, en dat hij super tevreden is! (Zelf de wagen nog niet weer gezien, meneer parkeert altijd op een andere parkeerplaats).
 
Beste Keew-sw,
Hartelijk dank voor je uitleg. Indrukwekkend en zeer volledig verhaal. Ik heb van jullie beiden nu wel geleerd dat het polijsten wordt (voor mijn collega).
Nogmaals hartelijk dank,
Aficior