• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio wielkasten schoonmaken, remtrommels spuiten en nog wat

Wouter B

Detailing addict
27 feb 2011
767
62
Heey iedereen,

Ben dit weekend bezig geweest met m'n wagentje, dit keer waren de 4 wielkasten en me schroefsetje aan de beurt om is grondig gereinigd te worden. Was hard nodig! Er kwam toch een zooi uit de wielkasten weg, er had zich ongeveer een kilo aan zand en andere troep tussen de onderkant van de spatborden en de dorpel opgehoopt aan beide kanten :lol

Het plan per wielkast:

1 - Wiel demonteren
2 - Wielkast uitspuiten met hoge druk
3 - Volledig inspuiten met APC 1:4 met een big foam blast en ingewerkt met een afwasborstel
4 - Plastic wielkuipjes demonteren
5 - De delen achter de plastic stukken nog is goed schoonmaken
6 - Wielkast + schroefset voorzien van een laagje EXP van Poorboys

Ook heb ik de plastic delen nog geheel ontdaan van de enorme hoeveelheid teer die er op zat en een laagje Trim restorer van Poorboys op gesmeerd

Heb alleen wat na-foto's

Voordat er opmerkingen komen: Ja er moet een nieuwe wielkuip in en ja die gaat er ook komen :ja

2z522e1.jpg

25p60cj.webp

En natuurlijk toen de wielen er af waren deze ook gelijk grondig schoongemaakt. Heb de velgen compleet met APC 1:2 schoongemaakt zodat de wheelsealant gestript was en de velgen gepolijst de zwarte uni-cone met Finale (delen die het nodig hadden met 3M groene spotpad & 3M fastcut plus op de rotary)

Daarna de velgen weer voorzien van 2 lagen Wheel Sealant van Poorboys

Banden aan de binnen en buitenkant voorzien van 2 lagen Meguiars gold class tiregel

De wielbouten heb ik allemaal voorzien van een laagje EXP om ze in de toekomst wat makkelijker schoon te krijgen ,^^

amyv4k.webp

nnp9v4.webp

Ook heb toen ik toch bezig was gelijk de remtrommels en spoorverbreders maar even gespoten, stappenplan:

1 - schoonmaken met APC 1:5
2 - ontvetten
3 - schuren met P320 op de schuurmachine
4 - ontvetten
5 - afkleven met kleefdoek
6 - spuiten met Motip matzwart

Totale tijd voor beide kanten ongeveer anderhalf uur.

Voor

ixrwok.jpg

Na

avrgqg.jpg

Toen ook nog even snel de auto een laagje Natty's blue gegeven, en kon het niet weerstaan even wat foto's van m'n spiegeltje te maken :love

34gr89j.jpg

21c9oo0.webp

9liclz.webp

Bedankt voor het lezen :cool

Wouter, dat ziet er weer strak en schoon uit! Ik zag je wagen vrijdagavond in Eelde, wij waren onderweg naar familie. Binnenkort gaan we er weer heen en dan breng ik de beloofde Divinol langs.

hey!
ziet er heel netjes uit!!8-) 8-)
heb hetzelfde merk van schoenen onder de mijne en heb van een buur al gehoord dat dit wel goed zat!!:-)^
groeten danny

Bedankt mannen :) :-)^

@paulus

Waar heb je me auto dan gezien Gideon, gewoon op de oprit of ergens rijdend?

laat me maar weten wanneer je langskomt :cool

Mooi opgeknapt!:-)^

Zijn dat Brembo Max schijven? Zo ja, hoe voldoen ze tov standaard schijven?
Ik zit er ook over te denken, aangezien ik de standaard diameter wil behouden.

Ziet er weer gelikt uit :cool

Heb zelf ook zo"n clio Super wagen :-d

Nog twee dagen en dan komt mijn nieuwe Clio :jippie

Een nadeel de "oude" altijd met liefde gereden en gestreelde moet weg :|

Grt Martel

Bedankt iedereen ,^^ :-)^

@Eelco

Ik heb geen idee wat voor schijven het zijn, ze zaten er op toen ik de auto heb gekocht dus een vergelijking weet ik niet. Weet alleen wel dat ze niet standaard zijn :-b

@martelsmits

Wat voor nieuwe clio gaat er voor jou komen dan?