• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Renault Laguna

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Deze Laguna van mijn buurman heeft zeven maanden stilgestaan met motorproblemen. Ondertussen heeft de buurman de motor gereviseerd, maar was de auto dusdanig smerig dat ik 'm een handje heb geholpen met oppoetsen.

Over twee dagen verspreid :
Wassen btbm
Kleien monello klei en born slippy
Wassen
Polijsten met diverse combinaties ivm diepere krassen en de zon:
Scholl s3 op gele/oranje monello pad
Poorboys SSR 3 en 2 op gele/oranje pad.
Afnemen met gyeon prep
Waxen collinite 845
Sonax banden dressing
Trims met autofinesse revive

Doel was geen 100% correctie, maar verkoopklaar maken en alle ingebrande olie handdrukken en de kindertekeningen met steentjes zover mogelijk verminderen.

Helaas geen foto's vóór het kleien, zat vol met teer en hars, op plaatsen bijna een zwarte auto!

Dan foto's!
Vóór :
20160517_101525.webp

Overal vingerafdrukken :
20160517_101239.webp

20160517_101535.webp

20160517_134637.webp

Cadeautje van de kinderen :
20160517_101500.webp

Je gelooft het niet maar hier zit nog een knalrode grit guard in!
20160517_105356.webp

Dan nu resultaten!

Flanken weer mooi schoon:
20160517_170144.webp

20160517_170129.webp

Achterklep weer in redelijke staat:
20160517_150334.webp

De tekening is van dichtbij nog zichtbaar, maar wilde niet nog meer hits met SSR 3. Van een metertje nauwelijks zichtbaar, viel me goed mee!
20160517_170157.webp

En het totaal plaatje!
20160517_170109.webp

Al met al best tevreden, had zeker meer resultaat kunnen halen, maar na ruim 300.000 km niet bijgehouden en beschermd te zijn zaten er zo veel diepe swirls in dat ik er makkelijk nog drie dagen aan had kunnen werken.

Wel een heerlijke kleur!

Bijlagen

• 20160517_170209.webp
    20160517_170209.webp
    109,8 KB · Weergaven: 146
Kwaliteit.
Beter een goede buur dan een verre vriend.
Ik vermoed dat je buurman er blij mee is. Ik wens hem nog veel veilige kilometers.

Bedankt allemaal!

Ja de buurman was wel onder de indruk, ik geloof dat hij niet doorhad wat er allemaal te gebeuren stond met z'n auto toen ik zei dat ik 'm wel kon helpen met die vingerafdrukken;)

Die trim revive en bandendressing maken het toch wel echt af, echt het verschil tussen mooie lak en mooie auto.

@Timm Haha, ja inderdaad! Die SSR werken echt heerlijk in het zonnetje, ben al bijna door de SSR 1 en 2 heen;) Heb er afgelopen week ook de auto van mn vriendin helemaal mee gedaan, ideaal met dit weer!

Erg netjes hoor.

Die tekeningen?! Voor het zelfde geld doen ze het bij iemand anders op zijn auto. De buurman met die mooie zwarte Nissan

Haha volgens mij hebben ze zeker wel op hun kop gekregen en mijn auto staat aan de andere kant van de straat, zo ver mogelijk van alles en iedereen af uiteraard!;)

Ziet er weer goed uit.....

Los van de emotionele waarde van de auto snap ik om financiële redenen niet dat je deze reviseert.... (Maar dat terzijde)

Ja zit wat in, maar zonder werkende motor is zo'n auto uberhaupt alleen te verkopen aan een sloper. Buiten dat is m'n buurman is zelf monteur geweest dus heeft er weinig kosten aan gehad en er alleen tijd en een paar onderdelen ingestoken, dus ik denk dat hij sowieso wel winst maakt op het project.

Kijk dat maakt meer duidelijk...

Was geen verwijt maar revisie van die Laguna door een garage laten uitvoeren is te duur. Het geld dat de revisie kost heb je goede rijden auto voor en hou je geld van de verkoop aan sloper over. (Bij wijze van spreken)

Maar kun je het zelf dan is het zeker al gauw interessant het wel te doen.

Jazeker, bij een garage laten doen was sowieso een kansloos project geweest, waarschijnlijk was dat al aan manuren meer geweest dan die auto ooit nog gaat opbrengen ;)

Want eerlijk is eerlijk, hij rijdt weer erg soepel en er zitten bijna alle opties op, maar zo'n auto houdt niet veel over met zo'n km stand.